Spre finalul anilor '50, Skoda a vrut să participe la celebra cursă de anduranță de la Le Mans. Pentru asta, cehii au dezvoltat modelul decapotabil 1100 OHC, dar Războiul Rece le-a dat planurile peste cap și nu au reușit să arate ce pot pe legendarul circuit francez.
Au făcut-o, însă, în diverse curse desfășurate exclusiv în țările comuniste, atât cu modelul 1100 OHC, cât și cu o versiune Coupe derivată din acesta.
Skoda 1100 OHC Coupe păstrează șasiul ușor al modelului original, majoritatea inovațiilor (inclusiv suspensia rară pentru acea perioadă) și, desigur, motorul de 1.1 litri care dezvolta 92 de cai putere. Având o masă proprie foarte scăzută (555 de kilograme), 1100 OHC Coupe putea atinge o viteză maximă de 200 de km/h.
După doi ani de curse, regulamentul categoriei la care erau înscrise cele două exemplare 1100 OHC Coupe a fost schimbat, iar mașinile vândute unor clienți privați. Ambele au fost distruse în accidente, însă o mare parte din piese au ajuns înapoi la Skoda.
Acum, cu ocazia celor 120 de ani împliniți de divizia Skoda Motorsport, constructorul din Mlada Boleslav a decis să reconstruiască șasiul 1100 OHC Coupe, care era deja expus la muzeul mărcii.
Caroseria este în totalitate din aluminiu și a fost realizată manual, cu o atenție deosebită la detalii.
Skoda 1100 OHC Coupe va fi expus în continuare la muzeu (de această dată finalizat), alături de exemplarul 1100 OHC.
via Skoda
Comentarii (0)