Mercedes-Benz Citan l-a înregistrat în testele EuroNCAP, trei stele (articolul AICI), este unul care se aliniază la standardele segmentului, însă vestea a stârnit o adevărată furtună în Germania, acolo unde s-a ajuns până la cereri care vizează demisia directorului Daimler, Dieter Zetsche.
Rezultatul modest pe care monovolumul/utilitaraDiscuţiile au pornit după ce reputata publicaţie Der Spiegel a anunţat că Daimler ştia de problemele pe care Citan le va avea în testele de siguranţă EuroNCAP, compania germană însă ignorând de bunăvoie acest aspect. Motivul: pentru ca Citan să performeze mai bine la capitolul Siguranţa Pietonilor, de exemplu, Mercedes-Benz ar fi trebuit să schimbe construcţia frontală a maşinii şi o parte din ansamblul electronic, iar investiţia s-ar fi situat la circa 100 de milioane de euro. În plus, lansarea lui Citan ar fi trebuit amânată pentru un an.
În testul organizat de EuroNCAP, organizaţia independentă europeană anunţa că Mercedes-Benz Citan prezintă "risc major de rănire la nivelul pieptului pentru şofer şi pasager". Obişnuiţi cu rezultate excelente la testele de siguranţă din partea celor de la Mercedes-Benz, jurnaliştii şi analiştii auto din Germania au criticat dur decizia Daimler de a lansa pe piaţă un model despre care se ştia dinainte faptul că nu se ridică la normele mărcii. "Acest rezultat ar putea avea un efect dezastruos pentru imaginea de marcă Mercedes-Benz, deoarece siguranţa este un punct-cheie căutat de clienţii brandului", susţine presa din Stuttgart, oraşul de origine al constructorului. Mai mult, este citat un membru al Board-ului Daimler care susţine că, deşi Dieter Zetsche a fost reales ca CEO pentru următorii trei ani chiar la începutul lui 2013, acesta ar putea să sufere sancţiuni grave: "Dacă va continua astfel, ne vom reconsidera poziţia", susţine acesta sub protecţia anonimatului.
De cealaltă parte, Daimler încearcă să minimalizeze efectele testului euroNCAP.
"Maşina nu a căzut testul la niciuna dintre categoriile de testare, iar caroseria nu a suferit daune critice", susţine unul dintre purtătorii de cuvânt ai mărcii, citaţi de Spiegel Online.
Asteptam cu interes viitorul smart cu motor de dacia, viitorul mercedes de platforma de clio si cine stie ce strutocamila va mai crea alianta asta.
E a doua oara in ultimii 15 ani cand dau chix cu aliantele si nu s-au invatat minte.
http://www.euroncap.com/results/vw/caddy.aspx
Pilonul principal pe care Mercedes si-a construit imaginea este de acel al luxului si PUNCT! (la fel cum BMW pune accent mereu pe sportivitate)
Siguranta, fiabilitatea, caracterul sportiv, dinamica si toate celalalte sunt chestii paralele pe care dc reuseste sa le mai atinga e deja "bonus"...
Problema e ca Mercedes si-a dat cu stangu'n dreptu' punand ca principal obiectiv scaderea costurilor cu cercetarea/dezvoltarea unui nou model apeland la Renault care la randu-l sau a debifat dotari ce tin de siguranta doar pentru a iesi pe "+" in actele contabile.
Acum sunt sigur ca nici Dieter Zetsche nu va fi scos pe tusa ci nici alianta nu va avea de suferit (intelegerile astea pe bani grei nu sunt chiar ca o intelegere intre politicienii dambiviteni - acum te saluta si in secunda doi iti infing sishu'n grumaz) dar cred ca fiecare dintre cei doi parteneri va pricepe ca negustorii cu ocaua mica nu sunt dintre cei mai edezirabili.
Nu pun la socoteala partea "politica" a afacerii si nemultumirea herrenvolk-ului (orginal ori dambovitean) cu ouale lui parca poleite cu aur. Iaca VAX!
Ca si concluzie sper doar ca fiecare va trage invataminte iar sistemele de siguranta nu vor mai face parte dintr-un troc in care pierzatorii sunt in primul rand utilizatorii produsului.
marea mea mirare e ca nu iese cineva de la Renault sa spuna ce a spus in cazul Dacia Lodgy (o masina de familie totusi) ca nu are ESP in serie si ca nu a obtinut mai mult de 3 stele, si anume:
"Oficialul Renault consideră că nivelul de trei stele EuroNCAP oferă un nivel suficient de siguranţă pentru pasageri, deoarece noile reglementări sunt suficient de stricte încât să asigure supravieţuirea în caz de impact chiar şi pentru un model de trei stele."
sursa:
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-lodgy-a-obtinut-3-stele-euroncap-48225.html
utilita,SUV,coupe de lux......nu conteaza din ce categorie.......daca e Mercedes ar trebui sa aibe 5 stele la testele de siguranta......pacat... istoria se pare ca se repeta la mercedes
Nu inteleg de ce nu s-au invatat minte dupa alianta cu Chrysler. Daca faceau o alianta cu Volvo, nu cred ca mai comenta nimeni nimic...dar asa...iata ca vedem rezultatele.
Pacat, pentru ca iubesc marca asta de multi ani si stiu ca pot face mult mult mai bine. Sper ca acest eveniment sa nu ramana decat un accident (desi unul destul de sunator).
http://www.euroncap.com/tests/renault_kangoo/315.aspx
Nu ai nici un motiv sa-ti bagi capul in pamant atata timp cat vezi paartea practica a aliantei. Cine spune de Renault ca e marca proasta in ceea ce priveste siguranta inseamna ca nu stie prea multe despre asta. Mercedes nu are nici un motiv sa arate cu degetul catre Renault daca sunt suparati, ci catre ei. Aliantele sunt facute pentru a salva cheltuieli si este exact ceea ce face si Mercedes fie ca le place unora sau nu. Renault le-a "imprumutat" un model pe care Mercedes a a vut libertatea sa-l modifice dupa nevoile proprii. Renault l-a facut de 3 stele(4 acu cativa ani) pentru ca este o utilitara si asa a vrut-o, lucru ce nu era obligatoriu si la Mercedes. Asa cum au modificat anumite componente ale motorului putea sa imbunatateasca si aspectul sigurantei dar si ei au crezut ca este de ajuns. Asa ca vorbim de alegerea Mercedes nu de lipsa de calitate a produselor Renault. Nu uita ca Renault a fost un deceniu etalonul sigurantei raportate la testele de siguranta, deci daca vor, popt. Din nefericire totul este legat de bani atat la Mercedes cat si la Renault. Si o alianta de acest fel este complementara si de pe picior de egalitate atat financiar cat si tehnologic asa ca o comparative cu Daimler-Chrysler nu isi are locul. Renault stie sa faca masini mici si medii foarte bune asa cum Mercedes este una dintre marcile de referinta in privinta masinilor de clasa mare si a luxului.
Pe de alta parte masina asta imparte multe cu Kangoo, care mai ales in Germania a fost criticat pentru comprtamentul in situatii limita.
Asa cum am mai spus, folosirea platformelor comune pe mai multe modele nu inseamna un handicap sau o problema atata timp cat e folosita si adaptata corespunzator pentru fiecare model. Ei bine aici e vorba de o adaptare necorespunzatoare.
Ah, si eu nu cred ca e vina lui Dieter Zetsche. Deciziile nu le ia singur. In plus sa nu uitam ca nu degeaba a fost ales la conducerea companiei pentru inca 3 ani. Desi Mercedes nu mai vinde la fel de mult, inca mai este undeva sus si le sufla in ceafa concurentilor. La ce criza a fost si inca mai este, e ceva sa te mentii undeva sus.
Si scuza-ma, dar nimeni nu are o istorie atat de frumoasa precum Mercedes. Chestia asta este valabila si pentru motorsport, pentru ca la randul lui si motorsportul aduce vanzari. Si apropo, din cate stiu Mercedes este singurul constructor care a castigat cam toate competitiile sportive la care a participat. Stii cum a plecat Toyota din F1?
Restul... nu mai vreau sa comentez. Ma inteleg bine cu tine si aprez faptul ca iti place o marca. Si tocmai de-asta nu vreau sa ne contrazicem pentru ca oricum nu ajungem nicaieri.
Ai gresit putin estimarea. Renault a castigat toate formele de motorsport nu Mercedes. Si asta chiar daca a fost putin irrelevant pentru produsele lor de serie care au fost mai degraba de masa si nu sportive sau exclusiviste. Iar despre Toyota poti spune multe dar nu despre motorsport.
@Nu conteaza, mai trebuie tinut cont si de categoriile si numarul de competitii la care au participat fiecare.
Nu stiu ce a fost in capul celor de la Mercedes.
Renault un gunoi de masina incepand de la Logan, trecand pe la Clio, Megane si pana la "super" utilitara Master.
Daca Mercedes are si a avut mereu sens sa fie angrenati in motorsport, nu acelas lucru se poate spune despre Renault datorita transferului mai mic de tehnologie catre masinile de strada. De accea Mercedes apare cantitativ mai des in competitiile sportive. Dar Renault are o filozofie mai deosebita in ceea ce priveste competitiile sportive: cand se angreneaza intr-o competitie isi dau 5 ani ca sa o castige. Si pana acum au reusit mereu. Dar financiar vorbind, cand nu este relevant pentru imaginea lor, se retrag. Sa nu uiti ca Renault este SINGURA marca angrenata in toate formele de motorsport cel putin la un anumit nivel, au una dintre cele mai productive scoli de tinere talente si competitii monomarca la nivel European. Din pacate banii dicteaza si nu sunt implicate mai mult in sport pentru ca orice competitie ar avea de castigat prin prezenta unuia dintre numele mari in motorsport. Sa inchei, as putea spune ca intr-o competitie in care ar fi implicate Renault impotriva Mercedes(vorbesc de motorsport), mereu mi-as pune banii pe Renault :))
Bine ca puneti accent pe stelele Euroncap numai cand va convine.
Hotarati-va odata ! Renault stia ce sunt 5 stele EuroNcap cand altii se jucau cu pta in praf, inclusiv Volvo. S60 (turism, clasa medie, pretentii, masina de familie) avea doar 4 stele in 2001.
Renault-Nissan e un exemplu de parteneriat durabil & respectat in industria auto, pentru ca au demonstrat ca se poate, acolo unde altii au esuat.Plus de asta sunt foarte bine vazuti la utilitare in Europa Occidentala. Astea-s motivele pentru care a apelat Daimler la ei.
Te faci ca nu intelegi ce vreau sa zic prin colaborari esuate? Vezi colaborarea Vw-Suzuki, PSA-Mitsubishi (nici acum nu exista un schimb de actiuni), BMW-Rover, Daimler-Chrysler, Ford-Volvo etc.
PS:
Ce a scris "Nu conteaza" e foarte relevant. E normal sa fii fara replica.
Eu sper ca Mercedes sa-si revina in fire cat mai repede, adica sa-si dea seama ce ar putea sa-si provoace siesi, nesilit de nimeni, doar fiindca vrea sa se robeasca, cu ochii inchisi, acestui frustrant esafodaj al "reducerii cheltuielilor de productie" (adica al investitiilor necesare; ma rog, sintagma este pleonastica!). Acum colaborarea se limiteaza la "comerciale", dar, daca s-ar intampla sa apara vreun "succes" nescontat......refuz sa ma gandesc mai departe!
Colaborarea nu se va "limita" pentru ca asa vrei tu sau altii, ci se vor cauta noi portite, doar ca fata de trecut, cei de la Daimler vor fi mai prudenti. Nu se vor mai face masini fara sa existe o cerere clara, doar de dragul de avea o colaborare.
Perfect de acord cu ceea ce spui. In Romania lucrurile se judeca mai degraba sentimental decat obiectiv ceea ce face ca cei ce comenteaza aici vad doar rable sau "dumnezei" de marci si nimic intre. Cu toate sincopele avute Renault este un monstru sacru al lumii automobilului din toate punctele de vedere asa cum mai sunt altii pe langa. Sa faci masini de atatia ani si inca sa fi bagat in seama inseamna ca pe undeva fac ceva corect iar daca Mercedes care este un alt monstru sacru(ca sa pastrez analogia) I-a ales ca partener certifica ceea ce am spus mai sus. Fiecare marca este specializata pe o anumita "felie" de piata si cand un constructor incearca sa treaca pe alta, cel mai des apeleaza la cineva cu experienta acolo. Mercedes va beneficia de experienta Renault in ceea ce priveste motorizarile mici si platforme compacte, iar Renault va primi motorizari mari si platforme pentru divizia lor de lux (Infiniti). ASta pe langa injumatatirea costurilor de dezvoltare ale noilor tehnologii.
PS: Masina ta de votat imita masina de cusut. Rimeaza?
Prostia apare in momentul in care unii isi pun la lucru prejudecatile personale si trec cu vederea imaginea de ansamblu: 1.Renault e cel mai mare constructor de utilitare din Europa, iar locul unde au ajuns a fost dobandit prin profesionalism si buna cunoastere a pietei. 2. Rezultatul nu-i dezastruos pentru segmentul din care face parte Citan, dar e un exemplu de "asa nu" pentru un constructor premium. Totusi faceti din tantar , armasar. Clar.
PS pentru cultura ta generala:
Renault Kangoo era cea mai sigura utilitara din segment la momentul testarii in 2003.