Vânzările globale de mașini electrice au ajuns anul trecut la 1.26 milioane de unități, în creștere puternică cu circa 73%.
Prima poziție în clasament a revenit lui Tesla Model 3, care s-a comercializat în aproape 146.000 de unități, cele mai multe dintre comenzi fiind înregistrate pe piața din Statele Unite.
Performanța este cu atât mai mare cu cât Model 3 a fost lansat în producție de serie în a doua jumătate a anului 2017. În plus, Model 3 are șanse mari să-și continue ascensiunea și în 2019, în special datorită startului livrărilor în Europa, dar și ca urmare a construirii unei noi uzine în China, care va livra Model 3 pe piața locală începând cu finalul acestui an.
Tesla a reușit astfel să detroneze liderul de anul trecut, modelul chinezesc Baic EC180, care a înregistrat puțin peste 90.000 de unități după o creștere de 16.1%.
Nissan Leaf a fost modelul cu cele mai mari vânzări până în 2017, însă acum a coborât pe poziția a treia cu 87.000 de unități, în ciuda unei creșteri puternice de 85% după prezentarea unei noi generații care a ajuns într-o varietate mai mare de țări, inclusiv în România.
Între timp, Tesla Model S și Model X au generat împreună aproximativ 100.000 de unități, suficient ca cele două modele să ocupe locurile 5 și 6 în clasamentul general. Interesant este însă că Model S este singurul model din top 10 care a înregistrat o scădere a vânzărilor, cel mai probabil că urmare a faptului că o parte dintre clienți s-au îndreptat spre Model 3.
Renault Zoe, care a deținut până de curând titlul de cea mai vândută mașină electrică din Europa înainte de a fi detronată de Leaf, a coborât pe locul 9 în topul mondial cu circa 40.000 de unități, în ciuda unei creșteri de 27%. Modelul Renault plătește astfel tribut faptului că se comercializează exclusiv pe piața europeană.
Toate celelalte modele din top 10 provin din China. Cu alte cuvinte, Tesla, Nissan și Renault sunt singurii constructori din afara Chinei care au pătruns în top 10 al celor mai vândute modele electrice din lume. Acest lucru este însă explicabilă prin faptul că 61% din numărul de unități globale au fost comercializate pe piața din China (769.000 de unități), comparativ cu cele 209.000 de unități din SUA și cele 46.000 de unități din Norvegia, țară europeană cu cele mai mari vânzări.
Loc | Model | Vânzări 2018 | Vânzări 2017 | Evoluție |
1 | Tesla Model 3 |
145.846 |
- | N/A |
2 | Baic EC180 | 90.637 | 78.079 | 16.1% |
3 | Nissan Leaf | 87.149 | 47.195 | 84.7% |
4 | Jaic iEV | 55.570 | 28.262 | 96.6% |
5 | Tesla Model S | 50.045 | 54.715 | -8.5% |
6 | Tesla Model X | 49.349 | 46.535 | 6% |
7 | Chery eQ EV | 46.967 | 25.784 | 82.2% |
8 | BYD e5 | 46.251 | 23.632 | 95.7% |
9 | Renault Zoe | 40.508 | 31.916 | 26.9% |
10 | JMC E200 | 39.883 | 16.247 | 145.5% |
În clasamentul pe mărci, Tesla este pe prima poziție cu circa 245.000 de unități și este urmată de Baic cu 165.000 de unități, în timp ce podiumul este completat de Alianță Renault-Nissan cu circa 150.000 de unități.
Via CarSalesBase
Comentarii (1)