Împărțite în șase categorii de vehicule conform claisficării interne Euro NCAP (Executive, SUV-uri mari, SUV-uri mici, Supermini, Monovolum mic și Mașini mici de familie), modelele testate la capitolul siguranță în cursul anului 2017 fac astăzi cunoștință cu mașinile care au reușit cele mai bune punctaje în cursul ultimelor 12 luni.
Dacă cele cinci stele au fost bifate de majoritatea mașinilor care au intrat în "malaxorul" Euro NCAP în 2017, punctajele - adică suma punctelor primite de mașini la categoriile de testare (Protecția Adulților, Protecția Copiilor, Protecția Pietonilor și Sisteme de Asistență) - sunt cele care fac diferența între o mașină foarte bună și una excelentă la capitolul siguranță.
Volkswagen a "luat" 3 din cele 6 categorii
Cele mai multe categorii au fost acaparate de Volkswagen, compania germană reușind astfel să adune un plus de imagine la capitolul siguranță.
Coupe-ul cu patru uși Arteon, fratele ceva mai dinamic al lui Passat, a fost cea mai sigură mașină testată la categoria Executive, noul Polo a adunat cele mai multe puncte în 2017 la categoria Supermini, în timp ce cel mai nou SUV din gama mărcii germane, T-Roc, a reușit cel mai bun punctaj în categoria SUV-uri mici.Volvo XC60, regele anului 2017
Așa cum era de aștepta, Volvo punctează decisiv la categoria SUV-urilor mari conform clasificării Euro NCAP, XC60 fiind câștigătorul acestei categorii. Mai mult, modelul suedez se poate lăuda cu cel mai bun punctaj oferit în 2017 indiferent de categorie, XC60 fiind astfel "regele" celui mai aglomerat an din istoria Euro NCAP când vine vorba de numărul de mașini testate: 69.
Opel câștigă o categorie ciudată
Opel Crossland X a fost cel mai bun model testat de Euro NCAP în categoria denumită de organizația europeană "Small MPV", cunoscută tradițional sub numele "Monovolume mici". Clasificarea este curioasă, pentru că modelul Opel se luptă pe piață de la egal la egal cu Volkswagen T-Roc în zona SUV-urilor de clasă mică, categorie care a fost, așa cum am văzut anterior, notată separat de Euro NCAP.
Este posibil ca lipsa unui sistem de tracțiune integrală să fi născut această "neconcordanță", însă este clar că EuroNCAP îl premiază pe Crossland X pentru punctajul excelent reușit anul trecut în teste.Surpriza Subaru
În sfârșit, surpriza topurilor de final de an vine din partea celor de la Subaru. Impreza a devenit cea mai bună mașină la categoria Euro NCAP "Mașini mici de familie", în care organizația europeană încadrează de obicei modelele compacte.
Am adăugat rezultatele tuturor modelelor testate în 2017.
Dacă e să fim sinceri, trebuie să recunoaștem că așa-numitul SUV mic al lui Opel, Crossland X în speță, arată mai mult a monovolum înălțat cu niște apărători de plastic. Forma lui aduce mult a monovolum.
De altfel, mai e un model așa, și anume Peugeto 5008 care deși a devenit SUV din monovolum, încă păstrează anumite tente de MPV.
Depinde de ochiul privitorului. Eu îl văd ca pe un SUV de segment B 24/7.
Mult mai titratul ds3 e sub Duster? Să-mi târâi paloşu!