Pe parcursul anului 2023 au fost raportate 283 de campanii de rechemare către European Safety Gate, un sistem de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase și care ia în vizor și mașinile vândute pe Bătrânul Continent. Acum, a apărut și un clasament cu cele mai rechemate mărci auto în Europa, în anul 2023.
Clasamentul, realizat de platforma online Car-Recalls.eu relevă faptul că Mercedes-Benz a inițiat cele mai multe campanii de rechemare pe parcursul anului trecut. Mai exact, constructorul german a avut parte de 38 de campanii de rechemare în care au fost afectate 20 de modele în total. Cele mai problematice modele au fost Clasa C și GLC, fiecare cu câte 6 campanii de rechemare pe parcursul anului trecut.
Alte modele ale mărcii germane vizate de campanii de rechemare în 2023 au fost: Clasa A, AMG GT, CLA, CLC, CLK, CLS, Clasa E, EQB, EQE, EQS, Clasa G, GLC, GLE, GLK, GLS, Clasa S, SL, Sprinter și Clasa V/Vito. De notat aici că aceste campanii de rechemare vizează și generații mai vechi ale unor modele sau chiar modele care nu se mai fabrică.
Pe locul 2 în acest clasament este Peugeot, cu 27 de campanii de rechemare și 13 modele afectate.
Podiumul este completat de BMW, cu 21 de campanii de rechemare și 20 de modele afectate.În clasamentul primelor 10 cele mai rechemate mărci anul trecut mai avem: Opel (21 de rechemări, 11 modele afectate), Citroen (20 de recall-uri, 12 modele afectate), Toyota (16 rechemări, 16 modele afectate), Ford (16 recall-uri, 9 modele afectate), DS Automobiles (14 rechemări, 4 modele afectate), Volkswagen (11 rechemări, 12 modele afectate) și Land Rover (11 rechemări și 5 modele afectate).
În total, clasamentul cuprinde 46 de mărci comercializate în Europa. Dacia se află pe locul 32 în acest clasament, cu doar o singură campanie de rechemare și 3 modele afectate (Duster, Logan, Sandero). Marca de la Mioveni a inițiat, anul trecut, un recall pentru cele 3 modele menționate mai sus din cauza unor suduri incorecte a rezervorului GPL, în cazul mașinilor dotate cu acesta din fabrică.
Întreg clasamentul, cu toate detaliile despre fiecare campanie de rechemare, poate fi consultat aici.
via Car-Recalls
Iar Mercedes e lider de vreo 4-5 ani la rechemari in service, nu se schimba nimic.
Si acum va apare iarasi @dan_grc sa ne intrebe unde e Volvo dom'le in topul asta? :))
La ultima revizie le-am spus că suspensia spate a devenit mai zgomotoasă… răspuns, este normal :))))
Mai am 8 luni cu Volvo… abia aștept să trec din nou la X3.
Rechemare in service se face de multe ori preventiv și reflectă tot de multe ori grijă și respect față de client. Ca unii clienți dau dovadă de nesimțire este legat de statutul de om și nu faptul că ai o marca sau alta… din păcate mulți nesimțiți aleg BMW… pentru băgătorii de seamă și frustrați să fie clar… nu un BMW își alege proprietar, deci “noi” ca români aducem o defavoare pentru că avem un număr mare de nesimțit care au sau nu permis și își aleg un BMW și nu doar BMW.
Într-un BMW merg semnalizatoarele, frâna, un BMW merge foarte bine și cu viteză regulamentară. Un BMW nu accelerează singur, nu da flashuri, nu parchează aiurea etc.
PS aș vrea un seria 5, dar compania nu are budget de așa ceva, asta nu înseamnă că am ceva cu cei care-și permit.
Am schimbat doar anvelope, stergatoare, ulei, bujii si ce se schimba la un service normal. In trecut am avut XC60, V70 si XC70. Mașinile nu au avut probleme, am facut mereu service la timp si nu am fost amanat sau dus cu vorba, dar niciodata in Romania :)
Deci nu cred ca Volvo e o marca cu probleme, asa cum zici ca nu BMW e o marca cu probleme...
Desi BMW face reclama la condus agresiv si indeamna cocalarii sa conduca agresiv.
Cat despre mașini, din cate am intalnit, BMW-uri si-au luat cei care habar nu aveau ce e aia mașina, treceu ITP blat ca nu erau in regula si fac service la un baiat la coltul blocului ca nu au bani de service.
Succes cu viitorul X3 si sa stai cu el prin service la rechemari cativa ani, ca sa nu le mai iei apararea aiurea. Sunt atatia care au ajuns la service cu Seria 5 si au stat luni de zile.
Tu cred ca esti platit de BMW ca sa ii pacalesti pe altii ca sunt mașini bune.
De la Google citire:
https://www.usatoday.com/story/money/cars/2015/12/21/bmw-auto-recall-fine-national-highway-traffic-safety-administration-nhtsa-mini-cooper/77694762/
https://www.expatica.com/de/general/bmw-to-pay-3-mn-fine-for-us-recall-issues-74705/
http://www.detroitnews.com/story/business/autos/foreign/2015/12/21/bmw-safety-violations/77696062/
https://www.dw.com/en/south-korea-to-fine-bmw-10-million-over-engine-fires/a-46851142
https://www.cnbc.com/2018/12/24/south-korea-fines-bmw-10-million-over-several-engine-fires.html
Pentru cei ce nu stiu engleza, ca un scurt rezumat: BMW a fost amendata in nenumarate randuri pentru ca stia de probleme insa nu a facut recall la timp. Au si murit oameni pentru ca troacele lor Seria 5 diesel au luat foc.
Deci nu le mai luati apararea aiurea.
Acum vrea si articole cu Volvo amendata ca nu a facut recall la timp. Sau pentru ca a participat la dieselgate ca Mercedes, BMW si VAG.
Deci amenzi, nu perle scoase de cocalari pe gura.
Hai baieti, asteptam articolele, ca eu am venit cu dovezi, nu presupuneri sau dat cu parerea.
ceea ce trebuie imbunatatit este educatia la volan si insusirea de catre noi toti a acelui stil de condus defensiv, cu grija pentru cei care ruleaza alaturi de noi.
da, e un fapt vizibil cu ochiul liber ca in general in bmw sunt mai multi cocalari si descreierati, dar si in volvo am intalnit disperati cu condus agresiv si periculos. nu tine de marca, tine exclusiv de cel de la volan. e posibil totusi ca o foarte mica contributie pentru anumite gesturi sa aiba si orientarea generala a masinii, la bmw asa e conceptia lor traditionala, orientata mai spre dinamica si condus mai infipt, pe cand la volvo primeaza confortul si siguranta, ca daca voiau sa le faca sport, le faceau asa fara nicio problema, insa stilul sport nu cadreaza cu relaxarea, linistea si eleganta tipice scandinavilor, nu doar in domeniul auto, ci in general vorbind.
am mai zis cred, momentan si fara s-o urmaresc neaparat, am ajuns in posesia unui bmw pe care estimez ca o sa-l tin undeva intre 2-4 ani. pentru ca stilul sportiv nu e deloc pentru mine, eu fara sa vreau ii "stric" imaginea acestei marci: conduc mereu in limitele legale sau cel mai frecvent sub ele, semnalizez, fac toate manevrele din timp si progresiv, asez masina intre marcajele din parcari cu grija unui obsesiv-compulsiv, nu doar sa fie paralela cu dungile, dar sa fie si centrata la fix intre dungi, ca sa pot si eu si cei de langa mine sa deschidem usile fara teama de a ne atinge, nu tin niciodata motorul pornit stand pe loc sa afum zona degeaba, a pornit motorul, in acea secunda m-am si pus in miscare, niciodata nu parchez pe trotuar, borduri, treceri de pietoni, fara claxoane, fara flashuri, ca n-am de ce si altele asemenea :))
volvo n-am avut niciodata. am calatorit un singur drum intr-un V60 si mi-a placut, absolut nimic de reprosat, interior frumos, calitate super buna, scaune excelente, confort, foarte spatios, deci n-as zice niciodata nu la un volvo.
Am venit cu niste articole in care am expus si acum si in trecut un adevar: BMW a participat activ la minciunile Dieselgate pentru care a fost amendat, a participat la ilegalitati in aliante cu Mercedes si VAG pentru stabilirea unor preturi de monopol, pentru care au fost amendati, au umflat cifrele de vanzari ca sa para ca vand mai mult, pentru care au fost amendati, nu au facut recall la timp desi stiau de probleme, pentru care au fost iarasi amendati.
Deci multe ilegalitati pentru care au platit.
Am rugat publicul sa vina cu dovezi despre amenzile primite de Volvo pentru ilegalitati si nu aud nimic :))
Doar cocalari care isi dau mult cu parerea, dar sunt praf in realitate si de aia cumpara BMW, ca nu stiu altceva si le plac combinatiile si ilegalitatile.
Deci unde sunt articolele cu Volvo amendat? Ca pe cele cu BMW, Mercedes, Audi, VAG le tot citim. Germanii se umplu de amenzi, dar afacerile sunt afaceri. Treaba merge bine pentru ca sunt destui papagali care le cumpara produsele.
Si asa se fac afacerile: daca amenzile sunt mai mici decat profitul obtinut in urma vanzarilor, atunci nu ii intereseaza de clienti, pentru ca atunci cand trag linie dupa ce platesc amenzile, ies mult mai bine.
Cu cat mai multi si prosti, cu atat mai mare profitul obtinut.
Afacerile sunt afaceri si se fac multe pe seama celor care sunt limitati. Le bagi reclame pe gat cu mașini frumoase si sportive si toti sunt Scumacheri, chiar si cu niste amarate de 2.0 diesel :))
La Volvo aia nu fac reclama la putere, nici la maisinile cu motoarele de 455 CP, desi sunt mult mai performante decat amaratele de 2.0 diesel.
Volvo face mașini mai bune ca BMW, numai ca Volvo nu face atata reclama si nu are atatea leduri si chestii care atrag "ochiometric".
De pilda un "meserias" explica cuiva ca o tetiera electrica si o perdeluta actionata electric sunt simbol al calitatii superioare si marca premium :)) sau niste leduri. Asta in conditiile in care meseriasul mergea cu fes pe cap in mașina iarna in timp ce altii cu Volvo isi incalzesc mașina din aplicatie pe telefon.
Deci lumea in ziua de azi da banii pe aspect si pe reclame, nu mai stie ce e aia calitate. Cand ii auzi pe unii ca la BMW e placerea de a conduce, te prapadesti de ras. Adica e mai placut sa mergi cu o troaca sh cu motor diesel care trancane ca un tractor, decat cu un Volvo PHEV care nu-l auzi. Ca lor le place galagia si putoarea.