Datele oficiale pentru înmatriculările de mașini noi din primele trei luni ale anului publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) demonstrează că preferințele clienților din țara noastră pentru mașinile noi încep să se schimbe.
Dacia Logan continuă să rămână mașina preferată a românilor, cu peste 6.800 de unități, însă lupta pentru locul doi devine spectaculoasă între celelalte două modele de referință ale producătorului de la Mioveni.
Astfel, Dacia Duster a înregistrat aproape 2.400 de unități înmatriculate și a reușit să surclaseze Dacia Sandero, care s-a oprit la puțin peste 2.000 de unități. În plus, SUV-ul a înregistrat o popularitate mai mare decât hatchback-ul în fiecare dintre primele trei luni ale anului, semn că aceste performanțe nu au fost unele de conjunctură.
Primele semne au apărut însă încă din ultima parte a anului trecut, când Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a raportat ocazional vânzări mai mari pentru Duster decât pentru Sandero.
O surpriză apare și în lupta pentru titlul de cea mai populară mașina de import din România, întrucât Renault Clio a reușit să surclaseze Skoda Octavia și să urce pe locul patru în clasamentul general pentru o diferență de numai 132 de unități.
Chiar dacă Clio concurează într-un segment mai accesibil din punct de vedere al costurilor, performanța este demnă de luat în seamă în contextul în care Octavia a fost cea mai populară mașină de import în România în ultimii șapte ani.
Niciunul dintre celelalte modele prezente pe piața din România nu a reușit să treacă de pragul de 1.000 de unități la nivelul primelor trei luni ale anului.
Astfel, Ford Focus ocupă locul șase în fața lui Nissan Qashqai și Renault Megane, toate cu înmatriculări de peste 900 de unități. Opel Astra își trece în cont locul nouă, în timp ce ultima poziție în top 10 îi revine lui Ford Ecosport, SUV-ul produs la Craiova, care a înregistrat 683 de unități înmatriculate.Spre deosebire de anii precedenți, Volkswagen, brandul cu cea mai mare cotă de piață în Europa, nu are niciun reprezentant în top 10, întrucât Polo și Golf ocupă doar locurile 11 și, respectiv, 15.
În ultimii ani, SUV-urile au avut o creștere majoră de popularitate în Europa, însă Duster și Ecosport sunt singurii reprezentanți ai acestui segment în top 10 în România. Cele doua modele sunt urmate de Renault Captur (535 unități), Hyundai Tucson (528 de unități) și Suzuki Vitara (499 de unități), în timp ce Volkswagen Tiguan (346 unități) și Ford Kuga (345 de unități) au parte la rândul lor de o luptă echilibrată în topul SUV-urilor.
Loc | Model | Înmatriculări ian-mar 2019 |
1 | Dacia Logan | 6.819 |
2 | Dacia Duster | 2.395 |
3 | Dacia Sandero | 2.033 |
4 | Renault Clio | 1.308 |
5 | Skoda Octavia | 1.176 |
6 | Ford Focus | 977 |
7 | Nissan Qashqai | 949 |
8 | Renault Megane | 900 |
9 | Opel Astra | 699 |
10 | Ford Ecosport | 683 |
Via DRPCIV
Eu zic că Ford Puma o să aibă succes pe piaţa din România şi nu numai, iar Ecosport este cam subapreciat deşi este o versiune foarte reuşită.
În momentul când va apare E-Tech la Renault şi SPER DIN INIMĂ şi la Dacia... atunci Renault şi Dacia o să rupă la vânzări în România şi în Europa !!
Care sunt cei 40 de ani de Dacia în comunism?
Și de ce-ți faci griji despre cum își cheltuie "Romanul" banii? Mai știi ce a spus Dabija?
Te rog, roagă-te!
Este o maşină foarte bună !