Cele mai dezamagitoare masini ale ultimilor 10 ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Britanicii de la Autocar publica astazi in editia online a revistei o lista a celor mai dezamagitoare modele lansate pe piata in cursul deceniului trecut. In principiu, lista britanicilor contine mai ales modele care nu s-au ridicat nici pe departe de targetul stabilit initial de producatorii in cauza, acest lucru datorandu-se mai ales unei pozitionari proaste sau unui moment prost ales pentru lansare. Cu toate acestea, exista si modele care s-au vandut ceva mai bine, insa care nu s-au ridicat la nivelul promovat de constructor. Desi cifrele vanzarilor se refera exclusiv la piata britanica, paralela functioneaza si in cazul restului Europei, foarte multe dintre masinile prezentate de Autocar fiind recunoscute ca esecuri de piata pe tot continentul.
- Renault VelSatis - Desi a avut un target anual de 3500 de unitati in Marea Britanie, modelul francez a adunat in total, in 4 ani de prezenta pe piata, 1404 clienti. Varful a fost primul an de cariera (2002), cand Renault a vandut 595 de exemplare pe piata britanica. "Look scortos si tinuta de drum aspra, atat pentru ocupanti, cat si pentru constructor - AUTOCAR
- Fiat Croma - Fiat si-ar fi dorit sa vanda 5000-6000 de unitati pe an, insa realitatea a contrazis flagrant optimismul italienilor: doar 1386 de exemplare vandute in total in Anglia, cu un varf de 827 de masini in 2006. "Destul de spatioasa pentru ca plansetele sefilor Fiat sa se auda cu ecou, dar..." - AUTOCAR
- Peugeot 1007 - Masinuta de oras cu usi de metrou, asa cum o denumea un jurnalist din Romania la lansarea oficiala, nu a facut fata pietei europene, fiind mult sub asteptari. In Anglia, Peugeot s-ar fi asteptat la 17.000 de unitati vandute anual, dar a reusit doar 8036 in total in trei ani. "Usi glisante, mult prea teapana, motoare slabe, locuri posterioare inghesuite si un portbagaj mic. Toate acestea au gaurit sperantele Peugeot in privinta acestei masini de oras inovatoare" - AUTOCAR
- Maybach 57/62 - Divizia de lux a celor de la Daimler (DaimlerChrysler pe atunci) a creat o masina care trebuia sa se bata cu Rolls-Royce. In Anglia, Maybach a vandut 89 de masini din 2003 pana astazi, comportamentul pe celelalte piete europene fiind relativ la fel de modest. La noi, Maybach 57 a devenit celebru mai degraba prin faptul ca poate fi indreptat cu ranga decat prin vanzari si prezenta. "Asta se intampla cand a-ti bate rivalul e un lucru care ti-e peste mana" - AUTOCAR
- Alfa Romeo Spider - Exemplul perfect al faptului ca frumusetea nu face totul. Lansat in Marea Britanie in 2003, Spider a fost vandut in 1616 exemplare pana astazi. "Dupa vanzari moderate in primele doi ani, s-a stins ca luminile focurilor de artificii" - AUTOCAR
- SEAT Toledo - Modelul Seat ar fi trebuit sa se vanda in 2500 de exemplare pe an, dar a reusit sa ajunga la un total de 3264 de unitati in cinci ani. Motivul principal: Toledo era de fapt un Altea cu portbagaj urat incadrat in peisaj. "Dovada dureroasa a faptului ca mai mare nu inseamna mai bun" - AUTOCAR
- Opel Signum - O masina in care Opel isi punea mari sperante, insa care nu a reusit sa ajunga in sase ani decat la 17.367 de unitati vandute in Anglia, dublu fata de prognoza initiale pe un singur an. "Pana si Opel s-a chinuit sa ne explice de ce a construit Signum" - AUTOCAR
- Dodge Avenger - Cu 1138 de unitati vandute in Marea Britanie in 3 ani (2007-2009), Avenger e un model chiar prezent. In Romania, poti sa numeri pe degetele unei singure maini exemplarele care exista astazi pe strada. "Exista foarte putine masini ingrozitoare pe piata, dar Avenger a fost una dintre ele" - AUTOCAR
- Jaguar X-Type - Daca britanici au inclus un Jaguar in lista dezamagirilor, e clar ca modelul merita cu prisosinta aceasta nominalizare. Desi nu s-a vandut prost, atingand 120.930 de unitati in Albion in cei 9 ani de cariera de piata, specialistii de la Autocar sustin ca a fost o greseala faptul ca Jaguar a construit masina pe platforma lui Ford Mondeo. O idee buna executata prost pe o platforma incorecta - AUTOCAR
- Fiat Stilo - Stramosul actualului Fiat Bravo nu a prins in Marea Britanie, desi cei sase ani de cariera au golit parcurile dealerilor Fiat de 44.507 unitati. Stilo a fost, a vazut, dar n-a invins. "Dupa vanzari semi-decente in primii ani, Stilo a fost sters in 2004 precum un val sterge un castel de nisip" - AUTOCAR
- Mercedes R-Klasse - In cei patru ani de cariera pe piata din Anglia, R-Klasse a ajuns la 3052 de unitati vandute, desi prognozele Mercedes anuntau 1800 de masini pe an. Rezultatele lui R-Klasse sunt surprinzatoare la prima vedere avand in vedere apetitul vest-europenilor pentru monovolume, insa perfect logice daca privim masina pe de-a-ntregul. "Prea greoi pentru a atrage clientii, cu exceptia celor care au in fata casei o autostrada cu sase benzi" - AUTOCAR
- Subaru B9 Tribeca - SUV-ul japonezilor este dovada vie (desi acum e mai degraba dovada moarta) a faptului ca un design tupeist nu inseamna neaparat un design reusit. Pe langa asta, britanicii au blamat mediocritatea in care se scalda masina in general. Rezultat: 746 de masini vandute in 2006-2008, desi targetul anual initial era de 1000 de masini anual. Grila aia nu avea cum sa ajute. Mult prea pe dinafara - AUTOCAR
- Nissan Primera - Un model care pe strazile romanesti este destul de prezent a fost un esec relativ in Marea Britanie, unde japonezii au vandut 47.093 de exemplare in cinci ani de prezenta scenica. Targetul initial: 24.000 de masini vandute anual. "Designul ciudat a ajutat la uciderea aspiratiilor Nissan in acest segment" - AUTOCAR
- Peugeot 407 Coupe - Venita dupa succesul pe care l-a avut 406 Coupe, versiunea cu doua usi a lui 407 a dezamagit analistii, publicul si, in final, pana si producatorul. Prea mare, prea scump si nu destul de frumos pentru a se vinde la nivelul predecesorului sau - AUTOCAR
- Renault Avantime - Avantime a fost o versiune cu doua usi a lui Espace. A rezultat o masina nisata care a atras foarte putini clienti, desi ideea era una buna. Trebuia sa se vanda in 1500 de exemplare in fiecare an, dar a reusit 448 de unitati in doi ani in Marea Britanie. "Renault nu si-a stirbit deloc reputatia de producator al unor masini ciudate cu Avantime: un Espace cu doua usi recarosat in care pasagerii din spate nu aveau deloc spatiu pentru picioare" - AUTOCAR
- Smart Roadster - Mult prea putin practic ca design pentru anii 2000, Smart Roadster a pacatuit si la capitolul transmisie si sasiu, unul extrem de inclinat inspre subvirare. Cele 7449 de unitati vandute in Marea Britanie in patru ani nu s-au ridicat deloc la nivelul sperantelor producatorului, care viza 7000 de masini vandute anual. "Condamnat de pretul ridicat si de o transmisie proasta. Nu prea 'smart', deci" - AUTOCAR
via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Marea britanie e cu totu alta piata fata de Romania/Europa. Daca la ei nu se vand masini ca Nissan Primera si Fiat Stilo .. in Romania/Europa e plin de astfel de masini.
Foarte foarte prost articolul, inutil !
Fiat Stilo a venit in Romania mai ales ca model SH, adus din afara, dupa ce Fiat a scos de pe piata modelul.
In rest, celelalte sunt cunoscute ca esecuri - mai mari sau mici - pe toate pietele.
zi-mi te rog care este rostul de a mai posta comentarii utilizatorii, indiferent cum sunt ele : pro sau contra.
Sa inteleg ca "Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile" va da dreptul sa cenzurati parerile si posturile vizitatorilor, astfel incat sa ramana imaginea Automarket nestirbita?
Multumesc
Ei confunda cifrele de vanzari cu calitatea masinilor.
Mie mi se pare ca in lista nu sunt decat masini foarte misto, dar care nu s-au vandut, fie ca erau prea avangardiste, fie ca publicul doreste masini fara personalitate, ca sa se potriveasca cu propriul caracter.
Cele mai proaste masini pot fi, dupa parerea mea, masini de genul:
1. Chevlolet Aveo;
2. VW Polo;
3. Toyota Aygo.
Vad ca se face des referire la design, insa acesta a fost gandit, propus si acceptat inainte de fabricatie.Probabil in acele momente considerau ca va prinde.
Intr-adevar niste articole proprii ar fi mult mai bine decat impumutate de la Autocar.
La urma urmei, din cate stiu, un jurnalist trebuie sa verifice o informatie din 3 surse :)
Acum, pentru a fi on-topic, cred ca e de apreciat studiul celor de la Autocar.
Sunteti de acord ca ar fi mai fair play , chiar si fata de ei, sa copiati tipul studiului, formatul, etc. si sa faceti si voi un astfel de studiu pe una din pietele de desfacere auto (ex: Romania, Europa, etc.).
Nu stiu cati dintre romanii care citesc acest articol sunt intradevar impresionati de ceva. Pe cand, daca ati fi facut voi un studiu, de la zero, ati fi fost cu siguranta laudati, si se vedea faptul ca intradevar munciti.
Multumesc
As saluta astfel de articole, chiar daca sunt copie/adaptare dupa altele din publicatii internationale, daca ati prezenta studiile facute in Germania. Este cea mai importanta piata din Europa si pentru noi, romanii, are mare relevanta.
Nu zic ca ar trebui sa o eliminati astfel de articole, dar sa scrieti si despre piata germana.
In rest este ok sa iti mai clatesti ochii cu astfel de stiri
Parerea mea...
Mihai
Saab investea milioane de euro sa dez-opelizeze platformele primite de la GM ca sa poatea face o masina cu aspiratii premium.Intelegi ce vreau sa spun?
Problema a fost ca Jaguar a vrut sa realizeze un model mai accesibil,si de unde puteau lua o platforma rapid si fara prea multi bani decat de la tatuca din acea vreme Ford.
Si despre MG, mai intai mergi si condu un ZT 2.5 V6 190CP, iar apoi hazardeazate in afirmatii.
Si daca tot e sa fin carcotasi, autorul articolului ar trebui sa stie ca in anglia vanzarile opel signum = zero. Nu exista OPEL in anglia ...poate te refereai la VAUXHALL signum ;))
mda...iti dau dreptate intrun fel....dar totusi mnu cred ca se poate compara ford cu jaguar....intrun fel mda....probabil trebuia alta platforma pt jaguar....
cat despre MG ZT de care pomenesti.....fara suparare....probabil ca are o tinuta de drum sportiva f buna....poate e un as la asa cv....dar cand vn vb de fiabilitate si calitate.....e mediocu frate....dovada.....nimeni nu sa inghesuit sa o cumpere.....chiar....mai exista astazi MG???
Topul asta ar trebui sa se numeasca "10 masini cel mai putin probabil sa le confunzi in parcare"
Chiar asa, ca tot mai zicea cineva, unde este MG?
articolul este super ok .
felicitari
Vă rog, puteţi să vă "focusaţi" mai mult pe corectură ? ;)
Mercedes R-Klasse sa fie proasta ?eu nu cred e mercedes deci nu e Dacia asa ca ar trebui sa puneti Dacia Logan cea mai prosta masina pt ca e o caruta pe strada nu are nimic special
Ar fi misto sa incepem o lista cu masinile lansate in ultimii 2 ani si sa ne dam cu parerea fiecare care dintre ele va ajunge un esec.