Cele mai congestionate orașe din lume: București este pe locul 4, după Mumbai

de Alexandru Monenciu
Marti, 06.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu, Bucureștiul este al patrulea cel mai congestionat oraș din lume. Pe prima poziție regăsim Istanbulul, Bogota este pe doi, iar Mumbai completează podiumul.

După doi ani de pandemie, lumea s-a deblocat încet, încet. Acest lucru se observă inclusiv la aglomerația din trafic, care a crescut, în ciuda prețului tot mai mare la combustibili.

Cei de la GoShorty au analizat Indexul de Aglomerație TomTom și au elaborat un top al celor mai congestionate orașe din lume.

Prima poziție în acest top o ocupă Istanbulul. Nivelul de aglomerație a ajuns la un procentaj de 62%, o creștere cu 11% față de 2020. Acest lucru înseamnă că locuitorii orașului de pe Bosfor pierd în trafic 142 de ore pe an.

Bogota (Columbia) este al doilea cel mai congestionat oraș din lume. În 2021, nivelul de congestionare a fost de 55% (+2% față de 2020). Și aici se pierd 126 de ore în trafic pe an.

Mumbai (India) completează podiumul cu un nivel al aglomerației de 53%. Aici nu există nicio creștere comparativ cu 2020 ci, dimpotrivă, nivelul a scăzut cu 12% față de 2019.

Cu un nivel al aglomerației de 50%, Bucureștiul ocupă locul 4 în topul celor mai congestionate orașe din lume.

Șoferii din capitala României pierd anual 115 ore în trafic, potrivit studiului menționat mai sus.

La celălalt capăt al acestui top regăsim orașe ca Antalya, Bursa, Bangkok, Geneva și Sofia.

via GoShorty

Comentarii (14)

  • Mircea
    Ce poate fi mai frumos decat o adunare de 90% masini diesel care stau in trafic cu motorul pornit?
    Zici ca e reclama la DIESELGATE.
    17 12
  • in bucuresti balamucul este generat de nesimtirea cvasigenerala a locuitorilor si educatia lipsa. am vazut cam jumatate de lume, dar egoism si cocalarism mai mari ca in capitala romaniei nicaieri nu am intalnit.

    pacat pentru viata grea pe care trebuie sa o indure cei 10% dintre locuitori, care chiar sunt oameni. pentru restul de 90% care se balacesc pare-mi-se fericiti in propriile dejectii nu pot simti nicio compasiune.

    cu deosebit regret, un (inca) bucurestean.
    24 3
  • Ar fi interesant de stiut cati au DPF anulat si cati asculta manele.
    17 4
  • sa fim seriosi
    e din cauza de pensatii cu electrice si trotinetisti
    6 12
  • Se văd rezultatele atâtor ani de corupție si lipsa de profesionalism din partea clasei politice. Electricele cresc valorile de trafic pentru ca “încurajează” plimbatul cu sau fără scop. Și din noi pentru spălați, si-ar lua lumea electrice dacă ar fi la prețul corect si s-ar putea folosii. Nu “iubește” nimeni un diesel de 1,4 sau 1,6 la relanti… doar consumul. Își omul ce poate adică un SH in condiții bune sub 10.000 si te duce unde vrei 10 ani dacă ai si grija de el. După care se vinde cu minim 3.000. La o electrică se “pierd” 7.000 in prima zi. Iar după 10 ani nu ți-o mai ia nimeni, este pe viața. Este ca si cum ai încerca sa vinzi un IPhone 5 chiar dacă ar fi nou in cutie, tot nu-l vrea nimeni. Pentru Electricele de azi nu o sa se găsească piese in 10 ani sau o sa coste o avere. Datorită spălaților pe creiere mergem cu viteza in direcția respectiva… sa speram ca se va redresa cumva situația.
    16 10
  • @16:22... eu merg mai ales cu un dCi E3 ...o adevarata plăcere ... indestructibil... scoate fum negru când o calc dar nu îmi pasa ...daca am treaba undeva nici nu opresc motorul dacă durează mai puțin de 5 minute...mașina are itp la zi.., doar spălatii pe creier cred ca electrica e soluția, cât despre benzina... e dovedit ca poluează mult mai mult
    7 16
  • Apropo... nu am DPF Off dar as fi curios ce treaba are poluarea cu manelele...pentru curioși sa se știe ca sunt fan Paraziții
    5 12
  • Haplea
    Erau numai Mucisori azi pe drumul cu masina. Erau întinși cu intenții si idei mărețe. Un nimic precum toți.
    1 3
  • Mircea Badea
    cu Plicusor avem sanse rapide la locul 1. sunt sigur ca vom ajunge si vom ramane acolo!

    iar la itp vom avea "testul sobolanului".
    2 6
  • In Bucuresti se construiește de 70-80 de ani doar in interior... blocuri de birouri fabrici dărâmate pt alte birouri și locuințe... având in vedere densitatea e absolut fireasca situația...firmelor ar trebui sa li se dea facilitați dacă se extind in afara zonelor aglomerate... in fine, cine crede ca se mai poate face ceva e naiv rău.
    4 1
  • mai lasati masinile acasa ca nu muriti daca mergeti pe jos cateva minute....
    8 2
  • Seriff
    @sandu, ti-ai gasit, problema e ca transportul in comun e praf, sunt zone in care nu ai metrou si cu autobuzul faci mai mult decat faci cu masina, de exemplu, daca lucrezi in Otopeni si stai in Militari, sau ceva de genul.
    5 5
  • ^^^ pentru Sandu e ușor sa o ia pe miriște la vale... eu sa folosesc transportul in comun la serv dacă am noroc merg cu doua autobuze... mi s a întâmplat sa astept doar la unul 35 -40 minute... cu mașina personală fac maxim 15 min
    1 3
  • Seriff
    @dci, exact, asta e nasol, transportul in comun e praf, logic ca oamenii vor lua masina.
    Si mai e problema ca in loc sa se zica: ''mai lasati masinile acasa'', de ce nu se zice:
    ''parlamentari corupti si hoti modernizati orasul''.
    Infrasctructura e la fel din 80, logic ca nu mai face fata, nu se investeste nimic, se construiesc zeci de cartiere de blocuri oriunde, in parc, langa lac, peste tot, orice bucata liber de pamant devine ''RESIDENCE''. Statul da voie oricui oricum oricat sa construiasca
    Pai logic ca e aglomerat si va si si mai rau.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru