Cele mai căutate modele pe piața mașinilor second-hand, din România, în prima jumătate a anului

de Alexandru Monenciu
Joi, 22.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de o platformă online de verificare a istoricului auto arată că cele mai căutate modele pe piața mașinilor second-hand, din România, în prima jumătate a anului, au fost Volkswagen Passat, BMW Seria 5 și Audi A4.

Chiar dacă gusturile oamenilor în materie de mașini sunt într-o continuă schimbare, unele mărci și modele rămân constante. Românii, spre exemplu, au o afinitate față de mașinile germane.

Potrivit celui mai recent studiu carVertical, în prima jumătate a anului 2024, românii au căutat pe piața de mașini second-hand modele ale unor mărci consacrate, ca Volkswagen, Audi și BMW.

În intervalul ianuarie-iunie 2024, românii au fost cel mai interesați de istoricul mașinilor Volkswagen Passat, acestea ocupând 4% din totalul vehiculelor verificate pe această platformă. Locul secund este ocupat de Audi A4, cu 3.7%, iar pe ultima treaptă a podiumul a urcat BMW Seria 5 cu 3.4%.

Urmează BMW Seria 3, cu 3.2%, și BMW X5 cu același procentaj. Dacă facem o comparație cu aceeași perioadă din 2023, observăm că gusturile românilor nu s-au schimbat foarte mult. De menționat că în acest top a intrat Renault Megane (3.2%), model care a înlocuit Mercedes-Benz Clasa E.

"Mașinile germane precum BMW, Audi și Volkswagen au fost de mulți ani la mare căutare pe piața vehiculelor rulate din România.

Șoferii nu doar că le apreciază pentru fiabilitatea lor, ci le consideră și parte a propriei imagini. Mai mult, șoferii care se gândesc să achiziționeze un vehicul premium la mână a doua văd că acestea își păstrează mai bine valoarea în timp în comparație cu vehiculele mai noi din clasa economică," susține Matas Buzelis, expert auto în cadrul carVertical.

Între timp, însă, alte modele câștigă teren în preferințele românilor. În 2023, numărul de verificări pentru Toyota Corolla a crescut cu 115.6%, modelul nipon fiind urmat de Kia Sportage (+94.6%), Skoda Karoq (+94.3%), Kia Ceed (+86.5%) și Volvo XC40 (+82.4%).

Același studiu mai arată că modelele second-hand preferate de români au, de cele mai multe ori, kilometrajul dat înapoi.

În prima jumătate a anului 2024, 10.6% dintre toate mașinile Volkswagen Passat, verificate pe această platformă, au avut kilometrajul dat înapoi. În top intră, de asemenea, Audi A4 (8.5%), BMW Seria 5 (9.6%) și Seria 3 (7.8%).

via carVertical

Comentarii (23)

  • Gunoierii germanilor.
    12 19
  • "modelele second-hand preferate de români au, de cele mai multe ori, kilometrajul dat înapoi."

    Deci, ăăă, deci, dacă, ăăă, cele mai multe, adică marea majoritate :)))))) au kilometrajul dat înapoi, dar circa 90% n-au kilometrajul dat înapoi. :))))))))

    De cele mai multe ori se traduce prin arareori. :)))))))))
    12 2
  • @michiduță
    Se traduce prin sute de mii de km dați înapoi. Dar ce contează, premium sa fie, sa se simtă snobul boss.
    8 12
  • AntiCârnățari
    „numărul de verificări pentru Toyota Corolla a crescut cu 115.6%, modelul nipon fiind urmat de Kia Sportage (+94.6%), Skoda Karoq (+94.3%), Kia Ceed (+86.5%) și Volvo XC40 (+82.4%).”

    Într-un singur an, apetitul pentru mașini negermane a crescut vertiginos (s-a dublat numărul de verificări pentru acestea).

    Da, românii au (încă) o afinitate pentru mașini germane. Dar, peste vreo 5-6 ani, cred vom avea cu totul alte gusturi în materie de mașini.
    12 7
  • Poate mai spre 10 ani, pe măsură ce vestul Europei scapă de termicele vechi.
    3 12
  • Greu sa educi o generatie de cocalari.
    Omul isi ia masina germana pentru imagine :))
    Oricat de parlit ar fi, merge pe un Seria 5, chiar daca nu are bani sa o intretina. Gaseste el un baiet care sa ii schimbe uleiul, anumite "pese" sh si niste mecanici corupti care sa ii treaca troaca ITP cu 100 RON.
    Romanii au ramas si prosti si gunoieri.
    Cand procentul de masini noi inmatriculate il va depasi pe cel sh si cand masinile coreenilor si japonezilor vor fi mai multe, atunci s-a facut schimbarea in bine.
    Pana atunci, sa ne bucuram de titlul cei mai prosti din Europa, tara cu cele mai multe accidente rutiere mortale, tara cu cei care citesc cel mai putin.
    12 14
  • Mihai, vezi ca te-au luat în vizor trompetele.
    6 15
  • @Mihai
    Dupa peste 30 de ani de la revolutie, unii nu au scapat de complexul de a fi roman. In afara de cei cativa care isi dau toti banii pe masina germana SH cu 200k km, exista si unii care isi permit unele noi, chiar si la noi. Si nu sunt putini. Preferinta pt germane vs japoneze sau coreene e subiectiva si e dreptul fiecaruia. Si nu trebuie criticat in felul asta
    7 1
  • Seriff
    @Mihai se vede ca nu ai iesit din tara deloc, daca tu crezi ca in Romania sunt multe masini sh si vechi inseamna ca nu ai fost in Italia, Spania, Grecia, chiar si Germania.
    Sa vezi pe acolo masini vechi, la noi mi se pare chiar ok, la noi e full de masini scumpe si noi pe strazi in comparatie cu alte tari.
    Dar presa propaga otrava cum ca suntem saracii Europei cand de fapt nu e deloc asa.
    12 4
  • Octavian
    Trebuie sa tineti cont de faptul ca o masina veche cere de mancare, iar pretul pieselor la unele modele (in special japoneze) este mai mare. Piese de VW gasesti oriunde si sunt mai ieftine decat la japoneze.
    PS: nu mi-am cumparat SH in viata mea deci nu intru in categoria de mai sus. pe deasupra am avut si japoneze si germane deci ma consider neutru in aceasta disputa.
    3 1
  • Diferența dintre noi și Italia, Grecia, Spania etc. este că ei se întind cam cât le e plapuma. La noi o sta proprietarul în garsonieră confort 2, dar e musai să aibă "șeptar" în parcare. E plin de seria 3, seria 5, seria 7, a6, a4, passat-uri din 2007-2008-2010, pe care au dat o grămadă de bani pentru că i-au fraierit samsarii, 99% diesel, lucioase, arătoase și cam atât. Dacă le iei la puricat descoperi niște gunoaie făcute din bucăți sau cu chitul de două degete pe ele, în care, dacă ar fi să treacă itp-ul pe bune, ar trebui să bagi o grămadă de bani. Neamțul nu-și cumpără seria 7 nou pe care să-ți-l vândă ție la 135.000 km cu 9000 de euro. Cam ăsta e nivelul.
    7 7
  • Andrei
    Eu am ieșit din țară. De peste 20 de ani. Și în vest sunt SH, normal. Dar mult mai puține decât în România.
    Nu trebuie sa ma crezi pe mine sau pe Seriff. Te uiți la procentul de mașini SH vândute în totalul anual.
    1 7
  • @Andrei
    Cum nu te-am crezut, am verificat. Piata de masini SH merge cel mai bine in UK, apoi in US, Italia, Canada, Polonia, Suedia, Australia. Romania nu e in grafic. Concluzia studiului este ca locuitorii tarilor civilizate prefera masinile SH. Masina SH nu inseamna neaparat o ruptura cum cred unii care comenteaza pe aici.
    9 0
  • Punctul pe ”I”, exact asta e diferența. O mașină în firea ei, fără fasoane și care nu sare în ochi, cu reviziile la zi sau măcar de maxim 2-3-4 ani vechime, întreținută cu simț de răspundere, nu e deloc același lucru cu modele premium, mașini deosebite pe vremea lor, dar care au adunat ani peste ani și au ajuns doar gunoaie poleite. Iar românii care le folosesc până cad le ”întrețin” în cel mai bun caz cu piese din dezmembrări.
    Poate mă repet, dar mai zic o dată de vechitura cu volan pe dreapta și numere galbene străine văzută într-o seară târâindu-se prin Sălăjan cu scântei sărind din etrierul drept! Scumpe plăcuțele boss, îi cădea rangul cu un Logan mai nou dar cu toate tablele pe el!
    8 0
  • Boss, dacă nu te afișezi in Serie 7 nu ești barosan. Râde cartierul de tine.
    5 7
  • oricine
    Nu înțeleg ce atâta ofuscare. Românii au cumpărat F 16 vechi de 35 ani cu câteva milioane de km dați înapoi și nu a ieșit nimeni în stradă pe care culmea au mai dat și bani când de fapt trebuia să ia bani pentru reciclarea gunoaielor.
    5 8
  • @oricine
    O comparație mai tâmpită nu cred că găseai.
    Apropo, avioanele folosesc mile nautice, nu km.
    6 2
  • @oricine
    Și uzura se măsoară în ore de zbor.
    6 0
  • Cred se caută ce este pe piață… adică, dacă se cumpără mașini SH de 3-5 ani avem o ofertă (mașinile care s-au vândut în perioada respectivă), dacă se cumpără SH de 5-8, sau pest 8 ani situația este sensibil diferită. Peste 3 ani se vor vinde “mixul” de astăzi, și oferta va influența cu siguranță opțiunile, costul mașini și a pieselor de schimb contează la fel și cât de complicat sau simplu se poate face service.
    În mizeria cu cocalarii… cine se baga, aia este, chiar plictisitor și fumat. Ma deranjează comportamentul “lor”, dar aplic “arta subtilă a nepăsării” ;)
    România “consumă” doar o mica parte (foarte mică) din piața SH și asta se explică matematic. Toate mașinile noi din Germania (de exemplu, țară cu 80 mil locuitori) se vor vinde la un moment dat ca SH, iar România este cât este… altfel spus ca și număr marea majoritate a SH-urilor din Germania rămân (se vând în Germania) ori pleacă la alții.
    Că unii decid să-și cumpere un SH este fix decizia lor, iar dacă cunoașteți pe cineva în aceasta situație și puteți să-l ajutați cu un sfat să aleagă un produs care i se potrivește și dintr-o sursă de încredere, ar fi frumos ;)
    5 0
  • Dacă nu greșesc la un moment dat am citit că în urma verificărilor sub 10% din SH-uri au km dați înapoi (nu zic ca-i ok)… dar cum poate fi asta majoritate???
    4 2
  • 10% au găsit ei. În realitate mai toate sunt.
    Mai grav e ca multe sunt cu dauna totală sau cu probleme la structură.

    In UK dacă iei SH vânzătorul e obligat sa îți spună dacă a avut accident. Sunt niște categorii oficiale și trebuie sa îți spună care din ele este. Pe site-uri serioase de SH poți filtra după categoriile astea.

    Dar dacă omul o vinde unui samsar care apoi o aduce în România poți fi sigur ca samsarul nu mai menționează nimic despre asta.
    4 8
  • @Seriff
    Daca tu ieseai din tara, veneai cu alte pareri.
    Alte tari stau bine si sunt mult mai educate.
    In general neamurile latine si natii mai proaste, dar se cred destepti, de aia si Italia,Spania, Franta vor suferi la capitolul auto.
    Germanii nu stau nici ei prea bine pentru ca mint mult si nu au limite pe autostrazi, de acolo si poluarea mare si accidente cand se intampla sunt grave.
    2 7
  • Andrei
    Piața SH merge bine în vest, da, pentru ca aceeași mașină e vândută de mai multe ori înainte sa fie exportată in est.

    Dacă tu crezi ca România cumpăra mai multe mașini noi decât vestul, chiar și raportat la total, ți-a ieșit bună palinca anul ăsta.

    Dacă era asa veneau vesticii la noi să ne ia mașinile vechi, nu mergeam noi la ei. Greu cu logica...
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru