Chiar dacă gusturile oamenilor în materie de mașini sunt într-o continuă schimbare, unele mărci și modele rămân constante. Românii, spre exemplu, au o afinitate față de mașinile germane.
Potrivit celui mai recent studiu carVertical, în prima jumătate a anului 2024, românii au căutat pe piața de mașini second-hand modele ale unor mărci consacrate, ca Volkswagen, Audi și BMW.
În intervalul ianuarie-iunie 2024, românii au fost cel mai interesați de istoricul mașinilor Volkswagen Passat, acestea ocupând 4% din totalul vehiculelor verificate pe această platformă. Locul secund este ocupat de Audi A4, cu 3.7%, iar pe ultima treaptă a podiumul a urcat BMW Seria 5 cu 3.4%.
Urmează BMW Seria 3, cu 3.2%, și BMW X5 cu același procentaj. Dacă facem o comparație cu aceeași perioadă din 2023, observăm că gusturile românilor nu s-au schimbat foarte mult. De menționat că în acest top a intrat Renault Megane (3.2%), model care a înlocuit Mercedes-Benz Clasa E.
"Mașinile germane precum BMW, Audi și Volkswagen au fost de mulți ani la mare căutare pe piața vehiculelor rulate din România.
Șoferii nu doar că le apreciază pentru fiabilitatea lor, ci le consideră și parte a propriei imagini. Mai mult, șoferii care se gândesc să achiziționeze un vehicul premium la mână a doua văd că acestea își păstrează mai bine valoarea în timp în comparație cu vehiculele mai noi din clasa economică," susține Matas Buzelis, expert auto în cadrul carVertical.Între timp, însă, alte modele câștigă teren în preferințele românilor. În 2023, numărul de verificări pentru Toyota Corolla a crescut cu 115.6%, modelul nipon fiind urmat de Kia Sportage (+94.6%), Skoda Karoq (+94.3%), Kia Ceed (+86.5%) și Volvo XC40 (+82.4%).
Același studiu mai arată că modelele second-hand preferate de români au, de cele mai multe ori, kilometrajul dat înapoi.
În prima jumătate a anului 2024, 10.6% dintre toate mașinile Volkswagen Passat, verificate pe această platformă, au avut kilometrajul dat înapoi. În top intră, de asemenea, Audi A4 (8.5%), BMW Seria 5 (9.6%) și Seria 3 (7.8%).
via carVertical
Deci, ăăă, deci, dacă, ăăă, cele mai multe, adică marea majoritate :)))))) au kilometrajul dat înapoi, dar circa 90% n-au kilometrajul dat înapoi. :))))))))
De cele mai multe ori se traduce prin arareori. :)))))))))
Într-un singur an, apetitul pentru mașini negermane a crescut vertiginos (s-a dublat numărul de verificări pentru acestea).
Da, românii au (încă) o afinitate pentru mașini germane. Dar, peste vreo 5-6 ani, cred vom avea cu totul alte gusturi în materie de mașini.
Omul isi ia masina germana pentru imagine :))
Oricat de parlit ar fi, merge pe un Seria 5, chiar daca nu are bani sa o intretina. Gaseste el un baiet care sa ii schimbe uleiul, anumite "pese" sh si niste mecanici corupti care sa ii treaca troaca ITP cu 100 RON.
Romanii au ramas si prosti si gunoieri.
Cand procentul de masini noi inmatriculate il va depasi pe cel sh si cand masinile coreenilor si japonezilor vor fi mai multe, atunci s-a facut schimbarea in bine.
Pana atunci, sa ne bucuram de titlul cei mai prosti din Europa, tara cu cele mai multe accidente rutiere mortale, tara cu cei care citesc cel mai putin.
Sa vezi pe acolo masini vechi, la noi mi se pare chiar ok, la noi e full de masini scumpe si noi pe strazi in comparatie cu alte tari.
Dar presa propaga otrava cum ca suntem saracii Europei cand de fapt nu e deloc asa.
PS: nu mi-am cumparat SH in viata mea deci nu intru in categoria de mai sus. pe deasupra am avut si japoneze si germane deci ma consider neutru in aceasta disputa.
Nu trebuie sa ma crezi pe mine sau pe Seriff. Te uiți la procentul de mașini SH vândute în totalul anual.
Poate mă repet, dar mai zic o dată de vechitura cu volan pe dreapta și numere galbene străine văzută într-o seară târâindu-se prin Sălăjan cu scântei sărind din etrierul drept! Scumpe plăcuțele boss, îi cădea rangul cu un Logan mai nou dar cu toate tablele pe el!
Apropo, avioanele folosesc mile nautice, nu km.
În mizeria cu cocalarii… cine se baga, aia este, chiar plictisitor și fumat. Ma deranjează comportamentul “lor”, dar aplic “arta subtilă a nepăsării” ;)
România “consumă” doar o mica parte (foarte mică) din piața SH și asta se explică matematic. Toate mașinile noi din Germania (de exemplu, țară cu 80 mil locuitori) se vor vinde la un moment dat ca SH, iar România este cât este… altfel spus ca și număr marea majoritate a SH-urilor din Germania rămân (se vând în Germania) ori pleacă la alții.
Că unii decid să-și cumpere un SH este fix decizia lor, iar dacă cunoașteți pe cineva în aceasta situație și puteți să-l ajutați cu un sfat să aleagă un produs care i se potrivește și dintr-o sursă de încredere, ar fi frumos ;)
Mai grav e ca multe sunt cu dauna totală sau cu probleme la structură.
In UK dacă iei SH vânzătorul e obligat sa îți spună dacă a avut accident. Sunt niște categorii oficiale și trebuie sa îți spună care din ele este. Pe site-uri serioase de SH poți filtra după categoriile astea.
Dar dacă omul o vinde unui samsar care apoi o aduce în România poți fi sigur ca samsarul nu mai menționează nimic despre asta.
Alte tari stau bine si sunt mult mai educate.
In general neamurile latine si natii mai proaste, dar se cred destepti, de aia si Italia,Spania, Franta vor suferi la capitolul auto.
Germanii nu stau nici ei prea bine pentru ca mint mult si nu au limite pe autostrazi, de acolo si poluarea mare si accidente cand se intampla sunt grave.
Dacă tu crezi ca România cumpăra mai multe mașini noi decât vestul, chiar și raportat la total, ți-a ieșit bună palinca anul ăsta.
Dacă era asa veneau vesticii la noi să ne ia mașinile vechi, nu mergeam noi la ei. Greu cu logica...