Datele oficiale de vânzări nu reflectă în mod neapărat popularitatea unei mărci auto în rândul locuitorilor unei anumite regiuni, iar acest lucru este evidențiat și de studiul publicat recent de compania de asigurări auto Admiral pe baza căutărilor efectuate pe motorul de căutare Google.
Astfel, la nivel global, Toyota ocupă primul loc în clasament, întrucât este cel mai căutat brand auto în 57 dintre cele 171 de tari incluse în top. Lupta pentru locul doi este foarte echilibrată, în condițiile în care BMW a fost lider la căutări în 25 de state, iar rivalii tradiționali de la Mercedes-Benz în alte 23 de țări.
Cu toate acestea, clasamentul se schimbă dacă luăm în calcul numărul de căutări lunare: Toyota rămâne lider cu 7.8 milioane de căutări, însă Honda ocupă locul doi (7 milioane) în fața celor de la Ford (6.4 milioane).
Printre punctele de atracție ale clasamentlui se află Lamborghini, care a fost lider în 12 țări în ciuda prețurilor prohibitive ale modelelor sale, în timp ce Tesla și-a adjudecat poziția fruntașă în 7 state, inclusiv în Norvegia și Olanda.
Singurele țări europene în care topul este dominat de un constructor local sunt Franța (Renault), Germania (Mercedes-Benz) și Suedia (Volvo).
În România, cel mai căutat brand auto este Volkswagen, la fel cum s-a întâmplat și în 2016 și 2017. Cel mai probabil, explicația este dată de interesul românilor pentru mașinile second-hand importate din Germania. Brandul de la Wolsburg a mai obținut primul loc în alte două state latine, Italia și Spania, dar și în Belarus.
Interesant este însă că, cu excepția Ungariei, în toate țările vecine României cea mai căutată marcă auto este BMW: Bulgaria, Serbia, Ucraina și Republica Moldova. Maghiarii au căutat cel mai des numele celor de la Ford, în ciuda faptului că în acest stat exista numeroși alți constructori auto care au uzine.
O altă anomalie este că, deși ocupă primul loc la nivel global, Toyota a fost cea mai căutată marca doar în trei state europene, și anume Polonia, Finlanda și Malta.
Via Caradisiac, Veygo
Daca ,Doamne fereste , marele vecin de la rasarit vede in ce culori a-ti hasurat Crimeea o sa iasa bai mare.
Lasa-ti mixtura si indreptati lucrurile atat cat mai e timp pentru a nu va pomeni in redactie cu niscaiva *turisti* care o sa tina mortis sa va *ofere* un autograf :-))
Pe de alta parte ,notabil atasamentul generat de *elice* tocmai la Balti ,Tighina ,Soroca ,Cahul , Ungheni , aspect care nu poate confirma decat ca macar dpdv al culturii auto fac parte *temeinic* din UE.
Škoda în Estonia? Peugeot în Danemarca? Peruanii cu Suzuki? Venezuelenii cu Lamborghini? Burkina Faso cu Chrysler? Nu văd nicio logică. S-a tâmpit lumea…
Nepal, Bangladeș, Sri Lanka cu Lambrorghini!!!
Și eu când am zis că per global românii sunt destul de echilibrați, așa, duși cu pluta cum ne vedem noi.