Iniţial, autorităţile au dat asigurări că lucrările vor fi realizate în termen de o lună şi jumătate, pentru ca circulaţia să fie reluată în cursul lunii decembrie.
Ministerul Transporturilor a admis însă în cele din urmă că acest lucru este imposibil, iar pe site-ul instituţiei a apărut şi noul termen de finalizare a lucrărilor: iunie 2016.
De altfel, lucrările de reparaţie nici măcar nu au început, întrucât Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a ajuns încă la un acord cu constructorul italian cu privire la suportarea cheltuielilor. De asemenea, este posibil ca statul să fie nevoit să plătească în plus 53 de milioane de lei pentru acoperirea unor cheltuieli neprevăzute în contractul iniţial.
Cert este că, dacă lucrările nu vor fi finalizate până la sfârşitul anului 2016, România va trebui să returneze Uniunii Europene fondurile pe care le-a primit pentru Autostrada Orăştie - Sibiu, în condiţiile în care valoarea contractului a fost de 604 milioane de lei.
Via Economica
dooh!