Volkswagen celebrează 40 de ani de la prezentarea primei generații Golf GTI în mare stil. Cu ocazia Festivalului de la Worthersee, dedicat în mod tradițional fanilor mărcii germane, Volkswagen va dezvălui o versiune specială a lui Golf 7 GTI care va deveni cel mai puternic și mai rapid GTI al tuturor timpurilor. Numele său oficial: Volkswagen Golf GTI Clubsport S.
De fapt, lansarea mașinii nu este o surpriză majoră în sine. Asta pentru că marca germană a preferat să-i ofere lui Golf Clubsport S un start lansat, anunțând astăzi faptul că noul său model a devenit cea mai rapidă compactă cu tracțiune față pe circuitul mare de la Nurburgring. Modelul german a înregistrat un timp oficial de 7 minute, 49 de secunde și 21 de sutimi, depășind la mustață cu puțin peste o secundă recordul anterior, deținut de o versiune de preproducție a actualului Honda Civic Type R.
Cifrele devin și mai interesante atunci când comparăm performanța pe Nurburgring a unui Golf GTI Performance Pack (230 CP): 8 minute și 26 de secunde, deci cu aproape 40 de secunde mai slabă decât cea a lui Golf GTI Clubsport S.
Explicațiile sunt numeroase și țin de partea tehnică, pentru că Volkswagen a decis ca cea mai tare versiune GTI din istorie să fie dedicată adevăraților puriști GTI. Astfel, odată cu tratamentul Clubsport S, Golf GTI scapă de majoritatea elementelor de confort din interior: bancheta spate, sistemul de climatizare, sau sistemul audio. Apar în plus un roll-cage, scaune sport, centuri de siguranță de culoare roșie, volan sport învelit în Alcantara și mai ales o nouă versiune a motorului TSI de 2.0 litri, care acum se ridică la 310 CP și 380 Nm. Adică la 10 cai în plus față de Golf R, model care oferă printre altele tracțiune integrală.Cutia este o manuală cu șase trepte, pentru că inginerii Volkswagen au preferat această variantă, mai ușoară cu 20 de kilograme, în fața unei automate DSG setate pe modul sport care ar fi reușit schimbări mai bune de trepte pe Nurburgring, dar era penalizată la capitolul greutate.
Per total, Golf GTI Clubsport S este mai ușor cu 30 de kilograme în raport cu versiunea "normală" a lui GTI.În aceste condiții, noul Golf GTI Clubsport S reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde.
Inginerii germani au operat modificări importante și la nivelul suspensiilor și al frânelor. Jantele de 19 inch Pretoria, anvelopele Michelin Sport Cup 2 și evacuările cu diametru mărit fac parte din arsenalul estetic al celei mai sportive versiuni GTI din istorie. La exterior, cei doar 400 de clienți care vor intra în posesia unui exemplar înseriat vor putea să aleagă una dintre cele 3 nuanțăe disponibile: alb, roșu sau negru.
@Marketing!
Pai toti timpii pe Nur sunt pt marketing, ai oricarui producator auto; si fiecare constructor face o varianta "speciala"; si honda are varianta "speciala" Type R (apropo tot de 310 cp)
Type R nu-i "editie speciala" , Clubsport S este "editie speciala".
Da, majoritatea constructorilor au editii speciale, dar la VAG aspectul asta a deventi atat de banal, incat nu mai trezeste nicio emotie, nicio bucurie de a avea ceva cu adevarat special. Bugatti sau Bentley cu zecile de miliarde de editii speciale, stau ca suprema marturie.
Vw e o ofensa la entuziasmul pe care-l aduce Honda in industria auto. Ca oricine se aciueaza pe langa Volkswagen, n-ai nicio treaba cu adevarata pasiune pentru automobile.
Personal astept noul Megane RS Trophy.
Pai si Renault are Megane RS Trophy-R, o versiune "speciala" la varianta speciala "de baza" RS :-PPP
E greu de citit comentariul in intregime? Cred si eu!
1. Atat Golf GTI Clubsport S cat si Renault Megane 275 Trophy R au avut editii speciale fara aer conditonat, fara bancheta spate(asa ca cele 2 concureaza doar intre ele).
2. Honda Civic Type-R a folosit o versiune preproductie, nu modelul de strada omologat care se afla acum in productie(nu cunosc alta masina in aceasta situatie, asa ca acest Type-R nu are concurent).
In concluzie, Seat Leon Cupra este primul hothatch de serie cu tractiune fata in clasamentul timpilor pe Nurburgring, urmat de Megane RS Trophy si Megane R26.
Ca sa evitam alte "scuze", stim cu totii ca in toate testele oficiale s-au folosit anvelope semi-slick legale pentru sosea, rezervorul a fost cat mai gol cu putina, nu au avut roata de rezerva, lichid de parbriz sau kit-ul legal(triunghiuri, trusa medicala), etc.
Daca eu sunt batut in cap, macar am o scuza; tu nu :PP
Eu doar ti-am explicat cum e cu "variantele speciale" la "versiunile speciale";
In plus ai spus "megane rs trophy", ceea ce inseamna ca tu fiind asa priceput la hot-hatchuri si mai ales la titulatura Megane RS, ar fi trebuit sa stii ca varianta Trophy e o varianta speciala a variantei "de baza" RS :DDD
Asa ca lasa istericalele stimabile, ca doar improsti cu bale aiurea.
PS: vezi ca n-ai logica/umbli cu date false, iar unele modele mentionate de tine, nu mai sunt de actualitate.
"Ca oricine se aciueaza pe langa Volkswagen, n-ai nicio treaba cu adevarata pasiune pentru automobile"
Citatul duminale da dovada de rautate si mai ales necunoastere;
VW a fost primul constructor care a creat hot-hatchul, cu golf 1 gti;
Civic inca nu aparuse in acea perioada si varianta megane RS exista doar de vreo 10 ani; toyota n-are nici in ziua de azi vreun hot-hatch si lista poate continua.
Daca ai cunoaste mai bine cum sta treaba, ai sti ca cel putin de la generatia a 5-a, golf a avut editii speciale la mijlocul generatiilor a 5-a si a 6-a, cu editiile speciale Edition 30 si Edition 35, marcand vechimea golfului;
Acestea au aparut cu MUUUULT inainte de scandalul dieselgate;
Deci nu e nicio "DEVIERE"
Arata ca un dulap ! N-are nici o forma.
G5 e de departe cel mai frumos Golf.
Conteaza cine e cel mai tare pe strada, iar la ora actuala cel mai tare hothatch este Mercedes A45 AMG.
Lasa, mai bine documenteaza-te tu
Exprimarea mea, in comentariul respectiv a fost "aproximativa"; ACUM am venit cu VARIANTA "EXTENDED" a explicatiei.
:DDD
DAR GTI fusese PREZENTAT in 1975, chiar daca vanzarile au inceput in 1976.
Si daca 5 alpine e "doar un exemplu", unde sunt "CELELALTE"?
:DDD
Nu vreau sa se inteleaga ca tin cu VW, vreau doar sa dau cezarului ce e al cezarului.
Imi plac toate hot hatchurile, mai ales ideea in sine; imi plac pana si warm hatchurile.
In plus, Renault 5 Alpine mi se pare cel mai spectaculos ca aspect, cu acele prize de aer laterale si jantele cu offset negativ. Evident arata mai spectaculos decat GTI-ul.
Clar, acum ? :-)
http://www.topgear.com/car-news/hot-hatch/history-hot-hatches-ten-cars
Si ar mai fi Autobianchi A112 Abarth, probabil primul hot-hatch, in '71.
Clar, acum ? :-)
Oricum GTI a fost PREZENTAT inaintea lui 5 Alpine :-PPP
P.S. Mi-ai inteles gresit replica de final; eu te intrebam daca ti-e clar ca nu-s partinitor, ba mai mult iti demonstram ca-mi place mai mult ca aspect Alpine-ul decat GTI.
Nu am "facut pe desteptul" intreband daca ti-e clar.
P.P.S. Pai evident ca ORICINE poate cauta pe net care e primul "orice", nu e nevoie sa-mi dai un link;
Intrebarea mea legata de "care sunt celelalte prime hot hatchuri" era pusa fiindca exprimarea ta lasa impresia ca vrei sa spui ca ar fi fost inca 15 hothatchuri aparute inaintea GTI-ului si ca si cum s-ar fi nimerit si GTI pe acolo "din intamplare"
Eu iti spun ca Golf-ul n-a fost nici primul, nici cel mai bun. Ti-am spus ca au fost 3 inaninte lui. E suficient sa fie un model, ca sa nu-l faca primul. Acuma daca pentru tine 14
Bine, vad ca n-am cu cine. Hai pa
Ai crezut ca Alpine a aparut inaintea GTI-ului; Apoi daca ai vazut ca ai dat-o on bara ai cautat pe net si ai vazut ca primul a afost autobianchi abarth si apoi ai dat-o la intors.
Daca ti se pare asa hot hatch veritabil autobianchi, de ce nu la- dat pe el exemplu; de ce alpine 5 .
In plus n-ai zis ca au fost 3, ci "doar un exemplu", neinsemnand nici ca-s 3, nici "14".
Pai nici pe mine nu ma intereseaza care a fost primul.
Pana a urma prima masina moderna a fost Benz, deci tot inaintea abarthului :-PPP
Hai, ca vad ca nu raspunzi, doar dai minusuri;
Nu mai lungesc suspansul...
Daca e sa o luam asa, cu mult inainte de autobianchi abarth, a aparut o alta masina care avea modificari fata de varianta de serie si mai mult era preparata de un priceput intr-ale motorsportului.
Prin 1961, deci cu 10 ani inainte, aparea MINI COOPER (e drept informatia asta nu o gasesti pe prima pagina a googleului, pe top gear sau wiki :DDDD)...
Oricum titulatura de HOT HATCH a aparut in 80's.
Numai bine si spor l adat minusuri
Acum o sa-mi zici ca "stai asa, ca aparuse in1958 Fiat 500 Abarth".
Ideea era ca la fel pot gasi si eu un precursor al autobianchiului abarth (mentionat de tine), model trecut pe wiki si top gear ca punctul de plecare al hot hatchului.
Bineinteles ca ma uit pe google, spre deosebire de tine, nu ma laud ca as fi o enciclopedie ambulanta si sincer imi folosesc creierul pentru informatii mai importante decat anul de fabricatie a nu stiu carei Simca sau Talbot. Eu am incheiat discutia. Spor.
Ei na. Eu spun ca tu cauti pe net si iei primele infoormatii care-ti ies in cale.
Eu nu-s frustrat deloc; ba mai frustrat esti tu care nu poti dormi noaptea si postesi la ora 3AM.
Ai ales renault 5 ca de ala stiai; de autobianchi ai zis dupa ce ai cautat pe net ce sa zici sa ma combati :PP
Si ma rog frumos, daca TU zici ca "MINI NU E HATCHBACK" atunci se pare ca nici google nu ti-e suficient :DDD
Dar ce e mini, stimabile daca nu hatchback??? Ca nu i se deschide portbagajul impreuna cu luneta? Lol
Si prin ce ti-ai dovedit comentariul cum ca Golf GTI n-ar fi fost cel mai bun HH?
"sincer imi folosesc creierul pentru informatii mai importante decat anul de fabricatie"... SERIOS???
Pai tu ai inceput discutia cu anii de fabricatie
Frustrat esti TU, ca vad ca imi dai minusuri fix cat sa nu-mi apara comentariile :DDD
Ba baiatule uita-te in urma sa vezi ce balarii ai lasat. Acum intreaba-te: viata ta este atat de mizera si lipsita de insemnatate, incat nu-ti ramane decat sa poluezi forumul aici?
Ce balarii am lasat?
Sau m-ai citit doar pe mine? Ce am scris gresit si DOAR ALTII AU SCRIS BINE?
Eu doar am raspuns provocarilor; nu eu am inceput atacurile.
Explica-mi, daca eu sunt prost si tu destept.
Arata-mi ce am gresit sau daca n-am gresit de ce ma iei la rost?
A ta cat e de insemnata , daca ma iei la rost la "spartul targului", adica acum cand nu mai raspunde nimeni :DDD
Nu ti se pare suspect ca doar comentariile mele si cele pro vw sunt banned. Cineva ca tine a avut grija sa ne dea cele 4 minusuri necesare ca sa dispara comentariile?
Nu astia sunt cu o viata "atat de mizera si lipsita de insemnatate, incat nu le ramane decat sa poluezie" DAND MINUSURI?
De parca pe cineva intereseaza parerea ta.