Cel mai tare GTI din istorie: noul VW Golf GTI Clubsport S oferă 310 CP și bate toate hatch-urile cu tracțiune față pe Nurburgring

de Mircea Meşter
Miercuri, 04.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Volkswagen Golf GTI Clubsport S este cel mai sportiv GTI din toate timpurile. Ediția specială de 310 CP limitată la 400 de exemplare a reușit să bată recordul pe Nurburgring pentru un hatch compact cu tracțiune față.

Volkswagen celebrează 40 de ani de la prezentarea primei generații Golf GTI în mare stil. Cu ocazia Festivalului de la Worthersee, dedicat în mod tradițional fanilor mărcii germane, Volkswagen va dezvălui o versiune specială a lui Golf 7 GTI care va deveni cel mai puternic și mai rapid GTI al tuturor timpurilor. Numele său oficial: Volkswagen Golf GTI Clubsport S.

De fapt, lansarea mașinii nu este o surpriză majoră în sine. Asta pentru că marca germană a preferat să-i ofere lui Golf Clubsport S un start lansat, anunțând astăzi faptul că noul său model a devenit cea mai rapidă compactă cu tracțiune față pe circuitul mare de la Nurburgring. Modelul german a înregistrat un timp oficial de 7 minute, 49 de secunde și 21 de sutimi, depășind la mustață cu puțin peste o secundă recordul anterior, deținut de o versiune de preproducție a actualului Honda Civic Type R.

Cifrele devin și mai interesante atunci când comparăm performanța pe Nurburgring a unui Golf GTI Performance Pack (230 CP): 8 minute și 26 de secunde, deci cu aproape 40 de secunde mai slabă decât cea a lui Golf GTI Clubsport S.

Explicațiile sunt numeroase și țin de partea tehnică, pentru că Volkswagen a decis ca cea mai tare versiune GTI din istorie să fie dedicată adevăraților puriști GTI.

Esential 310 cai putere dezvoltă versiunea Clubsport S a lui Golf GTI. Cu 80 mai mult decât cel actualul GTI Performance și cu 10 mai mult decât actualul Golf R 4Motion.
Astfel, odată cu tratamentul Clubsport S, Golf GTI scapă de majoritatea elementelor de confort din interior: bancheta spate, sistemul de climatizare, sau sistemul audio. Apar în plus un roll-cage, scaune sport, centuri de siguranță de culoare roșie, volan sport învelit în Alcantara și mai ales o nouă versiune a motorului TSI de 2.0 litri, care acum se ridică la 310 CP și 380 Nm. Adică la 10 cai în plus față de Golf R, model care oferă printre altele tracțiune integrală.

Cutia este o manuală cu șase trepte, pentru că inginerii Volkswagen au preferat această variantă, mai ușoară cu 20 de kilograme, în fața unei automate DSG setate pe modul sport care ar fi reușit schimbări mai bune de trepte pe Nurburgring, dar era penalizată la capitolul greutate.

Per total, Golf GTI Clubsport S este mai ușor cu 30 de kilograme în raport cu versiunea "normală" a lui GTI.

În aceste condiții, noul Golf GTI Clubsport S reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde.

Inginerii germani au operat modificări importante și la nivelul suspensiilor și al frânelor. Jantele de 19 inch Pretoria, anvelopele Michelin Sport Cup 2 și evacuările cu diametru mărit fac parte din arsenalul estetic al celei mai sportive versiuni GTI din istorie. La exterior, cei doar 400 de clienți care vor intra în posesia unui exemplar înseriat vor putea să aleagă una dintre cele 3 nuanțăe disponibile: alb, roșu sau negru. 

Comentarii (46)

  • Marketing!
    A trebuit sa scoata o "editie speciala" pentru a stabili un record pentru un weekend. Bani aruncati aiurea.
    47 15
  • Felicitari!

    @Marketing!
    Pai toti timpii pe Nur sunt pt marketing, ai oricarui producator auto; si fiecare constructor face o varianta "speciala"; si honda are varianta "speciala" Type R (apropo tot de 310 cp)
    26 34
  • Civic Type R e acelasi lucru cu a spune Golf GTI: e o versiune / declinare sportiva a unui model de volum.
    Type R nu-i "editie speciala" , Clubsport S este "editie speciala".
    Da, majoritatea constructorilor au editii speciale, dar la VAG aspectul asta a deventi atat de banal, incat nu mai trezeste nicio emotie, nicio bucurie de a avea ceva cu adevarat special. Bugatti sau Bentley cu zecile de miliarde de editii speciale, stau ca suprema marturie.

    Vw e o ofensa la entuziasmul pe care-l aduce Honda in industria auto. Ca oricine se aciueaza pe langa Volkswagen, n-ai nicio treaba cu adevarata pasiune pentru automobile.

    Personal astept noul Megane RS Trophy.
    53 22
  • @ @ioi
    Pai si Renault are Megane RS Trophy-R, o versiune "speciala" la varianta speciala "de baza" RS :-PPP
    30 35
  • Am spus ca astept NOUL Megane RS Trophy sau cum s-o numi si ce-o vrea sa arate. Esti greu de cap? N-am comentat nimic de recordurile anterioare Renault, ci doar de Honda care da peste nas oricand Vw.
    E greu de citit comentariul in intregime? Cred si eu!
    40 22
  • D-asta nu merge nimic in lumea
    Ca sunt d-astia cu gandirea asta..."X ii da peste nas lui Y" . Daca tu esti fan marca x incearca sa nu mai vezi din punctul tau de vedere aspectele si stai obiectiv. Bmw ii da peste nas lui Audi dar Audi ii da peste nas lui Honda iar Mercedes ii da peste nas lui bla bla...Ce-s astea frate? Chestii de copii de clasa a 4 cand te superi si spui ca a ta e mai tare. "Ca oricine se aciueaza pe langa Volkswagen, n-ai nicio treaba cu adevarata pasiune pentru automobile." Of :)) ca tu tare mare treaba ai n-am ce zice. Plin netul de mitici , plin plinnn.`
    28 41
  • Din asta am inteles ca aciuatorii Vw nu incearca sa dea peste nas nimanui, sunt hirotonisiti de la Dumnezeu putere, sunt mai sfinti decat sfintii si au un grad de maturitate atat de ridicat incat nu se pot abtine sa n-aduca limbajul si "emotion"ul de yahoo messenger. Am inteles bine?
    35 16
  • Hai sa fim realisti si sa vedem lucrurile obiectiv.
    1. Atat Golf GTI Clubsport S cat si Renault Megane 275 Trophy R au avut editii speciale fara aer conditonat, fara bancheta spate(asa ca cele 2 concureaza doar intre ele).
    2. Honda Civic Type-R a folosit o versiune preproductie, nu modelul de strada omologat care se afla acum in productie(nu cunosc alta masina in aceasta situatie, asa ca acest Type-R nu are concurent).
    In concluzie, Seat Leon Cupra este primul hothatch de serie cu tractiune fata in clasamentul timpilor pe Nurburgring, urmat de Megane RS Trophy si Megane R26.
    Ca sa evitam alte "scuze", stim cu totii ca in toate testele oficiale s-au folosit anvelope semi-slick legale pentru sosea, rezervorul a fost cat mai gol cu putina, nu au avut roata de rezerva, lichid de parbriz sau kit-ul legal(triunghiuri, trusa medicala), etc.
    25 29
  • @ @ioi

    Daca eu sunt batut in cap, macar am o scuza; tu nu :PP

    Eu doar ti-am explicat cum e cu "variantele speciale" la "versiunile speciale";

    In plus ai spus "megane rs trophy", ceea ce inseamna ca tu fiind asa priceput la hot-hatchuri si mai ales la titulatura Megane RS, ar fi trebuit sa stii ca varianta Trophy e o varianta speciala a variantei "de baza" RS :DDD

    Asa ca lasa istericalele stimabile, ca doar improsti cu bale aiurea.
    18 24
  • @claudiu378
    Nu-i vorba ca e sau nu e editie speciala. E vorba de bagatelizarea practicata de Grupul Vw cu editiile speciale si e vorba ca au aruncat niste bani aiurea pentru o perioada mult prea scurta. Sau cumva putin miros de benzina mai deviaza atentia de la Dieselgate?
    PS: vezi ca n-ai logica/umbli cu date false, iar unele modele mentionate de tine, nu mai sunt de actualitate.
    32 16
  • @ @ioi

    "Ca oricine se aciueaza pe langa Volkswagen, n-ai nicio treaba cu adevarata pasiune pentru automobile"

    Citatul duminale da dovada de rautate si mai ales necunoastere;
    VW a fost primul constructor care a creat hot-hatchul, cu golf 1 gti;
    Civic inca nu aparuse in acea perioada si varianta megane RS exista doar de vreo 10 ani; toyota n-are nici in ziua de azi vreun hot-hatch si lista poate continua.
    20 25
  • @ @claudiu378

    Daca ai cunoaste mai bine cum sta treaba, ai sti ca cel putin de la generatia a 5-a, golf a avut editii speciale la mijlocul generatiilor a 5-a si a 6-a, cu editiile speciale Edition 30 si Edition 35, marcand vechimea golfului;
    Acestea au aparut cu MUUUULT inainte de scandalul dieselgate;
    Deci nu e nicio "DEVIERE"
    19 24
  • Comentarii
    Ce se mai c..ca pe ei fanii Hondshit si Renfail cu faptul ca altii i-au depasit! Nu va convine, nu mai aberati pe aici. Comentatii cand "idolii" vostrii cu airbag-uri Takata si componente din plastic or sa depaseasca timpii acestia.
    15 27
  • Foarte "maturi" indoctrinatii Vw & co.
    20 14
  • Mie imi plac masinile de la VW. Dar acest G7 arata penibil.
    Arata ca un dulap ! N-are nici o forma.
    G5 e de departe cel mai frumos Golf.
    11 20
  • burebista
    pe cat de indoctrinati sunt fanii VW pe atat de mare este șintoismul fanilor japoneze....un singur lucru aveti in comun stilul balcanic, inconfundabil, de-a dreptul dezgustator......niste mediocrii ipocriti, bine a zis Brancusi: ”V-am lăsat săraci şi proşti, v-am găsit şi mai săraci şi mai proşti”
    15 25
  • Eu doar am prezentat situatia reala a hothatch-urilor ce au fost fabricate in serie(fara numar limitat de productie), indiferent ca se mai afla in productie sau nu. Oricum acesti timpi conteaza doar dpdv al marketing-ului si nu cred ca vreuna din aceste masini, daca ar fi cumparata de unul dintre noi si am da-o pe mana unui pilot de curse, ar fi capabila sa se aproprie la 15-20 sec de timpul oficial din teste.
    Conteaza cine e cel mai tare pe strada, iar la ora actuala cel mai tare hothatch este Mercedes A45 AMG.
    14 21
  • Incredibila peformanta 7:49 pe Nurburgring. Ieri-alaltaieri BMW M3 CSL (E 46) reusea 7:52 cu motor de 3,2 l, cutie robotizata, tractiune spate, cauciucuri speciale si frane de serie mica. Iar azi un golf dopat, cu tractiune fata si cutie manuala scoate un timp mai bun !
    8 19
  • Mai ioi Honda civic ca sa stii si tu a aparut cu 2 ani inainte sa apara primul golf construit vreodata, mai documenteaza-te inainte sa deschizi gura.
    9 10
  • cand a aparut primul civic type r si cand a aparut golf gti, PRIMUL HOT HATCH?

    Lasa, mai bine documenteaza-te tu
    11 17
  • Faptul ca civic a aparut cu 2 ani inainte de golf (noroc cu google :-PP), n-are nicio relevanta in aparitia golfului si cu atat mai mult a PRIMULUI HOT HATCH- GTI

    Exprimarea mea, in comentariul respectiv a fost "aproximativa"; ACUM am venit cu VARIANTA "EXTENDED" a explicatiei.
    8 16
  • Pe principiul asta, dupa cati zeci de ani a construit honda primul automobil fata de VW?
    :DDD
    6 12
  • Golf GTI nu a fost primul hot hatch. Renault 5 Alpine e doar un exemplu de hot hatch aparut inaintea lui GTI.
    20 5
  • @mowgli
    Ambele au aparut in 1976, atat gti cat si 5 alpine.
    DAR GTI fusese PREZENTAT in 1975, chiar daca vanzarile au inceput in 1976.
    Si daca 5 alpine e "doar un exemplu", unde sunt "CELELALTE"?
    :DDD
    9 16
  • @mowgli

    Nu vreau sa se inteleaga ca tin cu VW, vreau doar sa dau cezarului ce e al cezarului.
    Imi plac toate hot hatchurile, mai ales ideea in sine; imi plac pana si warm hatchurile.

    In plus, Renault 5 Alpine mi se pare cel mai spectaculos ca aspect, cu acele prize de aer laterale si jantele cu offset negativ. Evident arata mai spectaculos decat GTI-ul.

    Clar, acum ? :-)
    7 15
  • @Ioi

    http://www.topgear.com/car-news/hot-hatch/history-hot-hatches-ten-cars

    Si ar mai fi Autobianchi A112 Abarth, probabil primul hot-hatch, in '71.

    Clar, acum ? :-)
    10 3
  • Pai mie imi era clar, tie nu-ti era.
    Oricum GTI a fost PREZENTAT inaintea lui 5 Alpine :-PPP

    P.S. Mi-ai inteles gresit replica de final; eu te intrebam daca ti-e clar ca nu-s partinitor, ba mai mult iti demonstram ca-mi place mai mult ca aspect Alpine-ul decat GTI.
    Nu am "facut pe desteptul" intreband daca ti-e clar.

    P.P.S. Pai evident ca ORICINE poate cauta pe net care e primul "orice", nu e nevoie sa-mi dai un link;
    Intrebarea mea legata de "care sunt celelalte prime hot hatchuri" era pusa fiindca exprimarea ta lasa impresia ca vrei sa spui ca ar fi fost inca 15 hothatchuri aparute inaintea GTI-ului si ca si cum s-ar fi nimerit si GTI pe acolo "din intamplare"
    7 12
  • Au fost 3 hothatch-uri dragul meu. Am inteles clar mesajul. Nu doar ca imi e clar, dar nici macar nu ma prea afecteaza cine a fost primul.
    Eu iti spun ca Golf-ul n-a fost nici primul, nici cel mai bun. Ti-am spus ca au fost 3 inaninte lui. E suficient sa fie un model, ca sa nu-l faca primul. Acuma daca pentru tine 14
    14 1
  • @mowgli

    Bine, vad ca n-am cu cine. Hai pa
    2 12
  • @mowgli

    Ai crezut ca Alpine a aparut inaintea GTI-ului; Apoi daca ai vazut ca ai dat-o on bara ai cautat pe net si ai vazut ca primul a afost autobianchi abarth si apoi ai dat-o la intors.

    Daca ti se pare asa hot hatch veritabil autobianchi, de ce nu la- dat pe el exemplu; de ce alpine 5 .

    In plus n-ai zis ca au fost 3, ci "doar un exemplu", neinsemnand nici ca-s 3, nici "14".

    Pai nici pe mine nu ma intereseaza care a fost primul.

    Pana a urma prima masina moderna a fost Benz, deci tot inaintea abarthului :-PPP
    8 16
  • @mowgli

    Hai, ca vad ca nu raspunzi, doar dai minusuri;
    Nu mai lungesc suspansul...
    Daca e sa o luam asa, cu mult inainte de autobianchi abarth, a aparut o alta masina care avea modificari fata de varianta de serie si mai mult era preparata de un priceput intr-ale motorsportului.
    Prin 1961, deci cu 10 ani inainte, aparea MINI COOPER (e drept informatia asta nu o gasesti pe prima pagina a googleului, pe top gear sau wiki :DDDD)...
    Oricum titulatura de HOT HATCH a aparut in 80's.

    Numai bine si spor l adat minusuri
    7 15
  • @mowgli

    Acum o sa-mi zici ca "stai asa, ca aparuse in1958 Fiat 500 Abarth".
    Ideea era ca la fel pot gasi si eu un precursor al autobianchiului abarth (mentionat de tine), model trecut pe wiki si top gear ca punctul de plecare al hot hatchului.
    7 14
  • @ioi, Fiat 500 si Mini nu sunt hatchback-uri. In rest, spor la frustrari. Eu mi-am dovedit comentariul: Golf GTI nu a fost nici primul, nici cel mai bun hothatch. N-am zis nimic altceva. Am ales Renault 5-ul pentru ca a fost mai cunoscut pentru noi.
    Bineinteles ca ma uit pe google, spre deosebire de tine, nu ma laud ca as fi o enciclopedie ambulanta si sincer imi folosesc creierul pentru informatii mai importante decat anul de fabricatie a nu stiu carei Simca sau Talbot. Eu am incheiat discutia. Spor.
    10 3
  • @mowgli

    Ei na. Eu spun ca tu cauti pe net si iei primele infoormatii care-ti ies in cale.
    Eu nu-s frustrat deloc; ba mai frustrat esti tu care nu poti dormi noaptea si postesi la ora 3AM.

    Ai ales renault 5 ca de ala stiai; de autobianchi ai zis dupa ce ai cautat pe net ce sa zici sa ma combati :PP

    Si ma rog frumos, daca TU zici ca "MINI NU E HATCHBACK" atunci se pare ca nici google nu ti-e suficient :DDD

    Dar ce e mini, stimabile daca nu hatchback??? Ca nu i se deschide portbagajul impreuna cu luneta? Lol

    Si prin ce ti-ai dovedit comentariul cum ca Golf GTI n-ar fi fost cel mai bun HH?
    5 12
  • @mowgli


    "sincer imi folosesc creierul pentru informatii mai importante decat anul de fabricatie"... SERIOS???

    Pai tu ai inceput discutia cu anii de fabricatie
    4 10
  • @mowgli

    Frustrat esti TU, ca vad ca imi dai minusuri fix cat sa nu-mi apara comentariile :DDD
    4 11
  • George
    @ioi
    Ba baiatule uita-te in urma sa vezi ce balarii ai lasat. Acum intreaba-te: viata ta este atat de mizera si lipsita de insemnatate, incat nu-ti ramane decat sa poluezi forumul aici?
    7 1
  • @George

    Ce balarii am lasat?
    Sau m-ai citit doar pe mine? Ce am scris gresit si DOAR ALTII AU SCRIS BINE?
    Eu doar am raspuns provocarilor; nu eu am inceput atacurile.
    Explica-mi, daca eu sunt prost si tu destept.
    Arata-mi ce am gresit sau daca n-am gresit de ce ma iei la rost?

    A ta cat e de insemnata , daca ma iei la rost la "spartul targului", adica acum cand nu mai raspunde nimeni :DDD
    3 12
  • @George

    Nu ti se pare suspect ca doar comentariile mele si cele pro vw sunt banned. Cineva ca tine a avut grija sa ne dea cele 4 minusuri necesare ca sa dispara comentariile?

    Nu astia sunt cu o viata "atat de mizera si lipsita de insemnatate, incat nu le ramane decat sa poluezie" DAND MINUSURI?
    4 11
  • @hii, "cele pro vw sunt banned" .Poti sa explici? Poti , tu sa explain ce se intampla there? Chiar trebuie sa regulezi limba Romana? Nu ti-am citit comentariile, pentru ca nu ma intereseaza.Si mai sunt si ascunse.Ultimul , nu a fost ascuns, si mi-a sarit in ochi prostia aia de "banned" Chiar?
    0 8
  • @Kote...
    "Chiar?"
    De parca pe cineva intereseaza parerea ta.
    1 0
  • Cine vorbeste. Unul cu nickname care nu e de origine romana; ce sa-ti spun?!?!?
    1 0
  • Pastilele ti le-ai mai luat ?
    2 1
  • @ @ioi
    Eu da. Se pare ca TU NU
    0 2
  • @@ @ioi
    E clar ca ti-au cazut in buda , iar acum ai intrat in sevraj mintal.
    2 1
  • @ @ioi
    Eu is normal... Mi-au confirmat si vocile :DDD :P
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru