Cel mai slab început de an pentru înmatriculările europene de mașini noi: declin de 24%

de Paul Cosma
Miercuri, 17.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările europene de mașini noi au scăzut cu 24% în ianuarie, la circa 726.000 de unități, înregistrând cel mai slab început de an din istoria acestor raportări, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cele mai mari piețe europene au avut scăderi puternice la nivelul înmatriculărilor de mașini noi în ianuarie, cauza principală invocată fiind restricțiile impuse în contextul pandemiei de coronavirus. 

În total, europenii au înmatriculat 726.491 de mașini noi, cu 24% mai puține decât cele 956.447 de unități din luna ianuarie a anului 2020. 

Dintre piețele majore, Spania a fost afectată cel mai mult, cu o scădere de 51.5%. Germania (-31.1%), Italia (-14%) și Franța (-5.8%) au fost și ele “lovite” de pandemie, conform statisticilor ACEA. 

Singura piață europeană care a avut o creștere a înmatriculărilor în ianuarie a fost Suedia, cu peste 20.000 de unități și un plus de 22.5%. 

România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 6.004 autoturisme noi înmatriculate și o scădere de 51.9% comparativ cu ianuarie 2020. 

În ceea ce privește producătorii, cele mai multe unități înmatriculate în Europa au fost înregistrate de grupul VW (186.889, -26.8%), nemții fiind urmați pe podium de Stellantis (164.575, -26.1%) și grupul Renault (74.132, -21.6%). 

Via ACEA, ACAROM

Comentarii (10)

  • Schlampa lu' Aladin
    Cum ma doar Suedia a avut cresteri?Suedia nu e tara aia unde nu s-a inchis nimic,masca n-a fost obligatorie,gradinitele si scolile au fost deschise tot timpul,inclusiv cluburile,barurile ai restaurantele?
    18 7
  • @Clampa...
    Aia e tara doar ca recent au recunoscut ca nu a fost cea mai buna strategie si au ajuns si ei cu spitalele la limita. Dar e bine ca avem pentru comparatie macar un model de tara care n-a bagat lockdownul dupa primele 10 cazuri.
    19 5
  • Au ajuns cu spitalele la limită dar cu economia aproape intactă. Alții și-au adus economia la limită și au și spitalele la limită!
    12 9
  • @naivu
    Vezi ca l-au arestat pe unu in Anglia ca a filmat pe ascuns spitalele goale.Inclusiv je am avut nevoie la spital la noi,plimbat chiar intre mai multe,bate vantul prin ele.
    7 9
  • Vor ramane doar cu electricele in cativa ani, dar macar au cresteri in procente si de trei cifre, nu conteaza ca 70% din vanzari vor fi evaporate.
    9 1
  • @Schlampa... da, e țara aia care la 10.3 miloane de locuitori are 12.487 de morti și 618 k cazuri. Noi la aproape dublul populației avem 768.785 cazuri și 19.588 de morti. Nu că am sta foarte bine, dar măcar dă niște cifre exacte ca să nu vorbim bălării.
    13 6
  • Politrucul magic
    Sunt atat de "pline spitalele ajunse la capacitate maxima" incat m-am saturat de cate filmulete motivationale cu doctori si asistente dansand sincron vazut,am vazut un filmulet in lupta covrigu unde erau in jur de 30 de doctoei si asistente care dansau.Curat murdar coane.
    11 9
  • Secțiile pt Covid sunt la jumătate capacitate ACUM, dar în decembrie erau pline și cu secțiile ATI depășite.
    România față de Suedia: Tot Cases/1M pop: 40133 față de 61357; Deaths/1M pop: 1023 față de 1240
    Cu alte cuvinte, toate măsurile de sacrificiu luate de România în plus față de Suedia nu au redus nici măcar la jumătate impactul Covid!!! Dacă iei în calcul și impactul economic și calitatea vieții, parcă au trecut ceva mai bine prin pandemie ca noi (și mulți alții)
    2 6
  • Ar fi interesant de aflat de la producatori/negustori care sunt motivele acestei scaderi ... si in discutia pe care am avut-o azi cu unul dintre importatori aflu ca ... lipsa de 'cip'-uri, microprocesoare dedicate industriei auto e cauza ... Cerere e foarte mare, fabricile au productia programata pana in Iulie, masinile noi se livreaza la 6-7 luni (in loc de 3 luni cat ar fi normal) ...
    6 0
  • mircea badea
    pai unde sa te mai duci cu masina acum? mai degraba iei un cal si il plimbi calare.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru