Cele mai mari piețe europene au avut scăderi puternice la nivelul înmatriculărilor de mașini noi în ianuarie, cauza principală invocată fiind restricțiile impuse în contextul pandemiei de coronavirus.
În total, europenii au înmatriculat 726.491 de mașini noi, cu 24% mai puține decât cele 956.447 de unități din luna ianuarie a anului 2020.
Dintre piețele majore, Spania a fost afectată cel mai mult, cu o scădere de 51.5%. Germania (-31.1%), Italia (-14%) și Franța (-5.8%) au fost și ele “lovite” de pandemie, conform statisticilor ACEA.
Singura piață europeană care a avut o creștere a înmatriculărilor în ianuarie a fost Suedia, cu peste 20.000 de unități și un plus de 22.5%.
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 6.004 autoturisme noi înmatriculate și o scădere de 51.9% comparativ cu ianuarie 2020.
În ceea ce privește producătorii, cele mai multe unități înmatriculate în Europa au fost înregistrate de grupul VW (186.889, -26.8%), nemții fiind urmați pe podium de Stellantis (164.575, -26.1%) și grupul Renault (74.132, -21.6%).
Via ACEA, ACAROM
Aia e tara doar ca recent au recunoscut ca nu a fost cea mai buna strategie si au ajuns si ei cu spitalele la limita. Dar e bine ca avem pentru comparatie macar un model de tara care n-a bagat lockdownul dupa primele 10 cazuri.
România față de Suedia: Tot Cases/1M pop: 40133 față de 61357; Deaths/1M pop: 1023 față de 1240
Cu alte cuvinte, toate măsurile de sacrificiu luate de România în plus față de Suedia nu au redus nici măcar la jumătate impactul Covid!!! Dacă iei în calcul și impactul economic și calitatea vieții, parcă au trecut ceva mai bine prin pandemie ca noi (și mulți alții)