Blower Bentley este echipat cu un motor de 4.398 centimetri cubi, cu patru cilindri în linie, supraalimentat cu un compresor mecanic. Propulsorul avea turaţia limitată la 4.000 rotaţii pe minut şi era echipat cu două carburatoare dublu-corp şi cu aprindere Bosch. Unitatea dezvolta 110 CP în versiunea touring şi 240 CP în cazul versiunii de competiţie. Motorul era cuplat unei transmisii manuale cu patru trepte nesincronizate, care necesita un anumit nivel de abilitate din partea şoferului.
Sistemul de frânare avea tamburi pe toate roţile, iar suspensia avea arcuri lamelare semi-eliptice.Sir Henry "Tim" Birkin, fostul proprietar al exponatului vândut la Goodwood, a fost descris ca fiind "cel mai mare britanic al tuturor timpurilor" de W.O. Bentley. Birkin este responsabil pentru crearea modelelor supraalimentate de la Bentley, supranumite "Blower Bentley". Exemplarul vândut la licitaţia Bonhams este unul dintre cele 55 construite special pentru omologarea necesară participării în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Construcţia modelelor supraalimentate de la Bentley a fost aprobată de Woolf Barnato, acţionarul majoritar al Bentley de la acea vreme, şi a fost finanţată de Dorothy Paget, o investitoare înstărită a acelor vremuri.
Via Newspress (înreg.)
Comentarii (1)