Esential
6.1 | secunde îi sunt necesare lui Volvo XC60 Plug-in Hybrid pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
350 | de cai se ascund sub caroseria lui Volvo XC60 Plug-in Hybrid. |
6.1 | secunde îi sunt necesare lui Volvo XC60 Plug-in Hybrid pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h. |
350 | de cai se ascund sub caroseria lui Volvo XC60 Plug-in Hybrid. |
Volvo va expune în cadrul Salonului Auto de la Detroit un concept hibrid inovator, bazat pe XC60. Botezat Volvo XC60 Plug-in Hybrid, conceptul vine propulsat de un ansamblu compus dintr-un motor convenţional pe benzină şi unul electric.
Unitatea cu ardere internă, etichetată VEA (Volvo Environmental Arhitecture), dispune de patru cilindri, injecţie directă şi este capabilă să livreze 280 de cai şi 380 Nm, garantând în acelaşi timp o eficienţă de cel puţin 35%, comparativ cu motoare de aceeaşi putere. Resursele sunt canalizate către puntea faţă prin intermediul unei transmisii noi, cu opt rapoarte, o premieră în gama Volvo.
Pentru axa spate, Volvo a instalat un motor electric de 70 de cai putere şi 200 de Nm, care ajută mult la capitolul performanţe şi oferă posibilitatea rulării economice. Graţie aportului de putere, care ajunge la 350 de cai, şi a cuplului livrat instant, XC60 Plug-in Hybrid se poate lăuda cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 6.1 secunde.
Chiar şi aşa, emisiile sunt de numai 53 de g/km, iar consumul atinge o valoare de 2.3 litri/100 de kilometri, atunci când şoferul selectează modul de rulare hibrid şi foloseşte ambele motoare.
Cu un asemenea consum, Volvo garantează o autonomie de 960 de kilometri cu un plin, impresionant pentru o maşină care deţine 350 de cai putere.Conceptul poartă eticheta T8, încercând astfel să sublinieze faptul că un motor cu patru cilindri ajutat de unul electric poate fi încadrat fără probleme într-o zonă ocupată până acum de unităţi V8.
"A venit vremea să ne oprim din număratul cilindrilor. Motoarele cu patru cilindri sunt cea mai eficientă cale de a reduce emisiile şi consumul fără a afecta plăcerea de a conduce şi performanţele maşinilor noastre", a declarat Peter Mertens, vice-preşedinte al departamentului de cercetare şi dezvoltare Volvo.
Ma gandesc numai ca Prius cu bateria lui de 2km (cel la vanzare acum) e la 25.000E (cel mai ieftin)
Honda Insight este cea mai ieftina masina hybrid la "doar" 22295 €
plus ca ceva nu-i in regula...consuma 2 si ceva, are rezervor de 20 de litrii de face doar 1000km ??
pe deasupra, nici un motor de 280 cp (facem abstractie de cel electric, pt ca acesta adauga putere) nu are cum sa consume mai putin - consumurile mici se obtin cu motoare sub 2000 cmc