Esential
30.4 | metri ii trebuie Viper-ului SRT10 ACR sa opreasca de la 100 la 0 km/h. |
305 | km/h este viteza maxima a supercarului american. |
600 | de cai putere se ascund sub capota lui Viper SRT10 ACR. |
30.4 | metri ii trebuie Viper-ului SRT10 ACR sa opreasca de la 100 la 0 km/h. |
305 | km/h este viteza maxima a supercarului american. |
600 | de cai putere se ascund sub capota lui Viper SRT10 ACR. |
Piata supercarurilor se imbogateste cu inca un membru, de aceasta data de peste Ocean. Dodge a dezvaluit in premiera mondiala, cu numai cateva zile inaintea debutului oficial la Salonul Auto de la Los Angeles, cel mai rapid Viper de fabrica.
Botezat Viper ACR, noul supercar imprumuta propulsorul V10 de 8.4 litri de la vechea versiune de performanta SRT10 insa rupe tiparele multumita tuningului de fabrica si a masei scazute. Desi puterea a ramas aceeasi, 600 de cai putere si 760 Nm, masa a scazut. Inginerii au scapat de 18 kilograme la interior prin inlocuirea difuzoarelor din usi cu panouri din fibra de carbon si prin renuntarea la covorase si alte accesorii.
Cei 600 de cai sunt transmisi puntii spate prin intermediul unei cutii manuale TR6060 iar controlul este mentinut de un diferential GKN ViscoLok. Un alt element care individualizeaza ACR de vechiul SRT10 este modificarea suspensiei, care a imprumutat elemente sportive de la KW Suspension. Apasarea aerodinamica a noului supercar scade pana la 455 kg la 241 de km/h multumita unei bari frontale de stabilizare.
Sistemul de franare a fost si el imbunatatit prin adaugarea unor etriere Brembo care scad masa masinii cu inca 27 de kilograme. Multumita noilor modificari, Viper ACR opreste de la 100 la 0 km/h in 30.4 metri.
Vechiul SRT10 se putea lauda cu o accelerare de la 0 la 100 km/h in 4 secunde, insa multumita noilor modificari, ACR va obtine performante mai bune la acest capitol. Viteza maxima este de 305 km/h iar forta de accelerare laterala este de 1.5g.
Pretul de pornire nu a fost inca dat publicitatii, insa este de asteptat ca in Statele Unite, supercarul sa porneasca de la 100.000 de dolari.
Cat despre Skyline ..... moare motorul la 50000km spun statisticile pe cand acest monstru va functiona si la 400000.
cand auzi de 8.4 litri + perfomantele aferente, nu poti sa nu te gandesti la ce scoate Porsche dintr-o cilindree cu muult mai mica si cu un consum extraordinar pt performantele pe care le ofera, ca sa nu mai amintim de fiabilitate!
Asa ca Viper-ul nu face decat sa arate prin contrast, ce inseamna tehnica si atentia acordata detaliului.
Vive la Porsche! :)
sorry!