Noul Shelby GT500 a fost prezentat în ianuarie în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Cel mai puternic Ford omologat pentru șosea din istoria companiei promitea la vremea respectivă peste 700 de cai putere dintr-un motor V8 de 5.2 litri.
Ford a anunțat acum și performanțele motorului pregătit pentru Shelby GT500, într-un comunicat sec: “760 de cai putere, 850 Nm, am spus destul.”
Resursele unității pe benzină sunt transmise către puntea spate cu ajutorul unei cutii de viteze automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții Ford spun că transmisia a fost dezvoltată cu ajutorul echipei care a dezvoltat noul Ford GT.
Muscle car-ul dezvoltat de Ford a revenit în ofertă în 2019, ultima versiune a acestuia fiind retrasă din gamă în 2015. Sub capota noului Shelby GT500 se află motorul V8 pe benzină de 5.2 litri, propulsorul putând fi întâlnit și pe varianta Shelby GT350R.
Via Ford
Totuşi, ăştia de la Dodge sunt daţi naibii! Mereu au fost…Titlul neoficial de rege al musclecarurilor (din perioada lor de maximă înflorire) i-a revenit unui Dodge, anume lui Charger, care arăta cel mai rudimentar, cel mai sălbatic dintre modelele americane de profil şi probabil tocmai de aceea atrage privirile şi astăzi. Iar varianta de NASCAR (Charger Daytona) a fost o maşină fabuloasă, capabilă să treacă bine de 300 km/h.
De fapt, cred că americanii exagerează cu aceste puteri colosale imprimate musclecarurilor (cu ceva timp în urmă, eu am lansat pe AM sintagme precum “musclesupercar” şi “supermusclecar”). Pentru că ar fi imposibil să nu te întrebi la ce le-ar trebui performanţe de acest gen…Mă rog, viteza lui Demon este limitată la 167 mph (270 km/h), dar pe ce (auto)stradă din SUA ţi-ai putea face de cap cu el, din moment ce aversiunea “legală” a autorităţilor locale faţă de viteză este arhicunoscută? Întrebare valabilă şi pentru Camaro ZL1 şi Shelby GT500.
Eh, alte motivaţii constituie prilejuri de achiziţie, inclusiv de natură afectivă…Taman în plină epocă de siluire electro-autonomă a automobilului.
PS. “Secretul” oricărei reuşite din curtea lui Chrysler Group a fost acelaşi dintotdeauna: Mopar…
PPS. Ford chiar vrea să cucerească Europa…Păcat însă că acceptă să-i ajute pe VAGişti să încerce acelaşi lucru în State.
La valorile date as banui ca are un supercharger, dar din poze nu se vede mare lucru. Oricum, ar fi interesante mai multe detalii tehnice ca suntem totusi pe un site tematic.