Cel mai puternic V8 din istoria Ford: Shelby GT500 are 760 de cai putere și un cuplu de 850 Nm

de Paul Cosma
Miercuri, 19.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a anunțat că noul Shelby GT500 dezvoltă 760 de cai putere și un cuplu de 850 Nm, astfel că deține oficial cel mai puternic motor V8 din istoria companiei. Shelby GT500 are nevoie de circa 3.5 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.

Noul Shelby GT500 a fost prezentat în ianuarie în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Cel mai puternic Ford omologat pentru șosea din istoria companiei promitea la vremea respectivă peste 700 de cai putere dintr-un motor V8 de 5.2 litri.

Ford a anunțat acum și performanțele motorului pregătit pentru Shelby GT500, într-un comunicat sec: “760 de cai putere, 850 Nm, am spus destul.”

Resursele unității pe benzină sunt transmise către puntea spate cu ajutorul unei cutii de viteze automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții Ford spun că transmisia a fost dezvoltată cu ajutorul echipei care a dezvoltat noul Ford GT.

Muscle car-ul dezvoltat de Ford a revenit în ofertă în 2019, ultima versiune a acestuia fiind retrasă din gamă în 2015. Sub capota noului Shelby GT500 se află motorul V8 pe benzină de 5.2 litri, propulsorul putând fi întâlnit și pe varianta Shelby GT350R.

Via Ford

Comentarii (3)

  • E acolo langa SRT Hellcat dar Dodge are totusi pe Demon cu care-i scoate ochii lui Shelby ( chiar daca apeleaza la unele trucuri).
    1 2
  • inexorabil
    Îmi vine greu să mă pronunţ care bijuterie m-ar fascina mai mult dintre Camaro ZL1, Challenger SRT Demon şi Shelby GT500, pentru că toate trei mi se par extrem de masculine.

    Totuşi, ăştia de la Dodge sunt daţi naibii! Mereu au fost…Titlul neoficial de rege al musclecarurilor (din perioada lor de maximă înflorire) i-a revenit unui Dodge, anume lui Charger, care arăta cel mai rudimentar, cel mai sălbatic dintre modelele americane de profil şi probabil tocmai de aceea atrage privirile şi astăzi. Iar varianta de NASCAR (Charger Daytona) a fost o maşină fabuloasă, capabilă să treacă bine de 300 km/h.

    De fapt, cred că americanii exagerează cu aceste puteri colosale imprimate musclecarurilor (cu ceva timp în urmă, eu am lansat pe AM sintagme precum “musclesupercar” şi “supermusclecar”). Pentru că ar fi imposibil să nu te întrebi la ce le-ar trebui performanţe de acest gen…Mă rog, viteza lui Demon este limitată la 167 mph (270 km/h), dar pe ce (auto)stradă din SUA ţi-ai putea face de cap cu el, din moment ce aversiunea “legală” a autorităţilor locale faţă de viteză este arhicunoscută? Întrebare valabilă şi pentru Camaro ZL1 şi Shelby GT500.

    Eh, alte motivaţii constituie prilejuri de achiziţie, inclusiv de natură afectivă…Taman în plină epocă de siluire electro-autonomă a automobilului.

    PS. “Secretul” oricărei reuşite din curtea lui Chrysler Group a fost acelaşi dintotdeauna: Mopar…

    PPS. Ford chiar vrea să cucerească Europa…Păcat însă că acceptă să-i ajute pe VAGişti să încerce acelaşi lucru în State.
    5 1
  • Dragi redactori AM, ma simt cumva pacalit de articolul de fata: clickbait. Adica data tot este un articol si nu doar o transcriere a unui comunicat, ma asteptam sa fie ceva mai multe informatii despre motorul in cauza, in speta ceva informatii tehnice. Se vorbeste de valoarea de putere si cuplu maxime, iar cilindreea este mentionata abia la sfarsit, si cam atat.
    La valorile date as banui ca are un supercharger, dar din poze nu se vede mare lucru. Oricum, ar fi interesante mai multe detalii tehnice ca suntem totusi pe un site tematic.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru