- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
O lume nebuna
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Lando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. (13.09)
-
Nissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. (24.05)
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euro
- Hyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putere
- Noul Audi Q5 Sportback: alură de coupe și motorizări electrificate
- Volkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Cel mai puternic motor din lume: 109.000 CP şi 7.6 milioane Nm
Si motorul asta nu=l tare poate segmenta Gicu mecanicu in spatele blocului:))
o avea filtru de particule? bine, si cu el tot scuipa rahaturi in atmosfera arhisuficient. si o face la nivel global, ca se tot plimba pe oceane.
la o catalorie medie de 1 luna in sarcina oare cat consuma?
43.000 min x 270.000l/min = 11.6 miliarde de litri
luam un mers de 25.000km/an cu un automobil diesel de pasageri => 2000km/luna si cu 7% mediu (presupunem ca merge mult in oras) => 140l diesel / luna / vehicol
adica o ragalie din asta consuma cat 83 milioane de vehicole diesel de consum casnic.
lol, si unii se streseaza de poluarea masinilor.
norme sigur nu are echivalent de euro 5, ci poate euro 4 maxim.
pai taxa de inmatriculare ar fi 1 triliard de euro
rapid cu banul, daca vreti sa tranzitati portul constanta
Pe noi ne strang de gat cu taxe si Euro-uri, pe cand adevaratii poluatori distrug planeta fara sa le pese...
Ca realizare inginereasca, acest motor e un wow, dar un tun catre stratul de ozon...
calculeaza cat ar fi consumat sa transporti cele 11.000 de containere cu TIR-ul, cate 2 pe TIR.... 5500 de tir-uri care sa mearga incontinuu timp de o luna. Consumul iese de aprox. 10 ori mai mare.
si suntem cu totii vinovati, pentru ca noi consumam produse din china. cumpara-ti tricou, ceas, TV si telefon mobil romanesc, indiferent de car ar costa, si astfel acel remorcher (sau altele) vor merge mai putin.
Bamporiul ala consuma 273 de litri pe minut nu 273.000 litri pe minut, implicit consumul pe o luna de mers non stop in sarcina este 11 milioane de litri de motorina, nu 11 miliarde de litri.
Luam apoi 5500 de camioane care sa care cate un container din Romania in Suedia si inapoi. Distanta Constanta - Stockholm, conform viamichelin.com este de 1755 de kilometri.
Luan consumul unui autotren de 38 l / 100 km, deci avem pentru un autotren pentru un drum dus - intors urmatoarele:
38*17.55*2 = 1333.8 litri motorina.
Pentru 5500 de autocamioane avem deci un consum de 7.335.900 de litri.
Luand insa in calcul amprenta de carbon (5500 de camioane, cu schimburi de ulei, anvelope, soferi, alte piese, consumul ala de motorina este ideal, alea alea) plus taxele de autostrada, cheltuielile de constructie a drumurilor si altele, in raport cu un echipaj de vreo 50 de oameni atunci cu siguranta ca transportul pe apa este mai ieftin.
Dar in fine, ce ma pricep eu, si mai ales de ce ma bag...
Dupa ce i se faceau probele de rigoare ( tremura toata uzina cand pornea) era demontat si transportat bucata cu bucata la Constanta, cunosc un sofer care le transportta la Constanta si stiu ca avea salariu( pe vremea lu' pingilica ) de 16.000 de lei!
K6 SZ 52/105 CLE, K8 SZ 52/105 CLE
K6 SZ 70/150 CLE, K7 SZ 70/150 CLE, K8 SZ 70/150 CLE, K10 SZ 70/150 CLE
K6 SZ 90/160 A, K9 SZ 90/160 A,
motoare tip KSZ cu puteri de: 6.150, 8.200, 11.400, 13.300, 15.200, 17.400, 19.000, 29.970 CP, turaţii 114 la 157 rpm.
În continuarea colaborării cu firma licenţiatoare pentru fabricarea de motoare lente, după fuziunea ei cu firma B&W Diesel A/S Copenhaga Danemarca şi constituirea firmei MAN B&W Diesel Augsburg - Copenhaga, UCM Reşiţa a achiziţionat în 1991 licenţa pentru fabricarea de motoare Diesel în doi timpi lente cu cursă superlungă şi baleiaj în echicurent din familia MC şi MC-C cu aplicaţie pentru propulsie nave maritime, respectiv din familia MC-S cu aplicaţie pentru grupuri Diesel generatoare.
Tipuri de motoare navale fabricate:
4 L 35 MC de 3.250 CP/210 rpm
6 L 42 MC de 7.650 CP/176 rpm
6 S 70 MC de 22.930 CP/91 rpm
De marti mi-ai promis ca-mi schimbi uleiu la dracia asta.
Te mai astept mult?
dar despartirea se face cu virgula nu punct i sistemul recunoscut de om
xxx.xxx,xx
nu xxx.xx
am vazut inca o zecimala si am dedus ca este i sute de mii de litri daca intr-adevar nu mai era o cifra acolo si "corectata" intre timp
vina consumatorilor e intr-o mica masura, caci e vorba de psihologie. omul are nevoi mult mai mari fata de resursele disponibile si daca i se ofera posibilitatea va consuma. aici intervine smecheria economica de a-l face sa consume sa miste "economia" sa umple buzunarele marilor concerne.
ideea de baza cu aceste cargoboturi ramane. iei toate masinile la un loc si tot nu polueaza decat infim fata de flota de cargoboturi si de nave uriase de pe mapamond
de asemenea cand am vorbit de in sarcina, m-am referit la folosirea lui (dupa cum si corpul stirii spunea) o luna de sarcina nu inseamna o luna de calatorie. caci o calatorie globala de transport nu ia doar o luna. lasand ca de pe ste tot de unde lasa ceva, ridica altceva si e o calatorie continua.
incapand de la vehicule si terminand cu cele mai insignifiante gadgeturi, se schimba tehnologia atat de repede si se fac pasi cat mai marunti in evolutie special pt a maximizia cifra de afaceri si profitabilitatea producatorilor. de aia nici hibrizii nu avanseaza intr-o generatie cat altii in 3. nici electricele nu sunt "eliberate" asa din prima. omv si-a facut la noi ferma de eoliene. in 50 de ani cand vor fi electricele la putere, OMV se va situa printre jucatorii de produs electricitate, si deci tot la oligopol energetic ajungem. doar ca nu mai sunt arabetii, si sunt evreii, etc...
La 4 timpi, la doua rotatii ale arborelui cotit are loc o detonatie. Deci consumul este de 2 ori mai mic (in sarcina).
cat timp informatia oferita zice ca se consuma x litri la un ciclu (sa inteleg ca o rotatie) este specificat generic, si nu an bisect si luna cu 31 de zile.
o luna este generic normata pentru diversele aspecte la 30 de zile.
daca este corect scris articolul, atunci este logic calculul oferit de articol.
Hai sa facem un calcul legat de consum:
nava transporta 160.000 tone bunuri la viteza de aprox 30 km/ora.
Motorisca consuma aproximativ 55 tone/100km. Adica 0.33l combustibil/tona transportata.
Un camion consuma aproximativ 40l/100 Km...si transporta 30t (cam mult...dar sa presupunem)...asta inseamna 1.5l combustibil/tona
Deci...care-i mai ecologic mijloc de transport?
1-poluezi mai mult construind nr de camioane necesar sa transporti atata marfa decat sa faci un vapor de dim astea 2-oricum vapoarele sunt mai ieftin de intretinut decit o masina
Altfel: USS IOWA, USS Missouri, USS New Jersey, USS Wisconsin:
Peste 200000CP, peste 33 kn(=60km/h).
Turbina cu aburi Babcok & Wilcox, toate construite in anii 40, folosite cu pauze si modernizare pana in anii 90.
În primul rând autorul articolului cred ca nu a văzut nave decât în poze! Un remorcher este cam cât motorul, nu vorbim de remorcherele de salvare maritime. Vorbim de remorcherele maritime de manevră.
Apoi numele Emma Maersk, o simplă căutare pe “goagăl” îi arată ca este vorba despre o navă port-containar sau container, în limbaj uzual.
Cat despre poluare..nava are instalație aparte care absoarbe 75% din emisii transformându-le in gaz inert.
Și faceți un calcul simplu, nava transporta vreo 15500 de containere. Puneți aceste containere pe camioane, la gol( nu mai calculăm full loaded, ca știm cu toții restricțiile de greutate pt camioane)si apoi puneți distanța de expediție…vedeți costuri, poluare și absolut orice altceva!
P.S. Nava are vreo 15 ani dacă nu mai bine, acum cea mai mare ia undeva în jur de vreo 20 k containere…