Cel mai performant Opel Astra din lume poate fi cumpărat cu 95.000 de euro. Nu-i pentru DN-uri, ci pentru pistă și are tot ce-i trebuie ca să meargă la curse.
Esential
420
Nm oferă motorul 2.0 Turbo al lui Astra TCR.
330
CP este puterea limită permisă în clasa în care vor alerga modelele TCR. Opel și Volkswagen au prezentat deja propunerile lor, Astra TCR și Golf TCR.
Opel Astra TCR reprezintă propunerea producătorului german pentru echipele private care vor să alerge în sezonul 2016 al campionatelor de turisme.
Varianta de competiție a noii generații Opel Astra este echipată cu un motor 2.0 Turbo de 330 CP și 420 Nm și costă 95.000 de euro fără taxe. Modelul are o masă de numai 1.200 kilograme și este echipat cu o transmisie secvențială cu padele pe volan. Sunt angrenate exclusiv roțile din față și transmisia include un ambreiaj sinterizat cu funcție de dublă debraiere automată. Aceasta din urmă decuplează automat ambreiajul și îl cuplează rapid la loc la schimbările în treptele inferioare pentru a asigura mai multă stabilitate la decelerare.
Fiind vorba despre un model de competiție, sistemul de frânare are discuri ventilate de 378 milimetri pe față și de 265 de milimetri pe spate, iar șoferul poate regla din cockpit repartizarea forței de frânare între punți. Etrierele frontale au șase pistonașe fiecare, în timp ce puntea spate are etriere cu două pistonașe.
Pachetul
aerodinamic are un splitter frontal reglabil și un spoiler posterior reglabil, la fel ca la toate modelele dezvoltate pentru campionatele de turisme – în conformitate cu normele FIA.
Locul acesta ar putea servi drept birou pentru o echipă de piloți care să concureze într-o cursă de anduranță. Chiar și una de 24 de ore.
În mod evident, sistemele de asistență electronică precum ABS sau ESP nu sunt prezente, după cum dictează regulamentul clasei. Suspensia este reglabilă, la fel ca mulți alți parametri ai acestui model, totul pentru performanțe optime și adaptare la cerințele circuitului și ale pilotului care va conduce modelul.
În loc de airbag-uri, mașinile de curse au alte comenzi pe volan.
În timp ce primele livrări de Astra TCR au loc în primăvara lui 2016, mașina respectă deja normele FIA pentru sezonul 2017, având rezervor de carburant cu capacitatea de 100 de litri și alte specificații identice cu omoloagele sale realizate de alți fabricanți. Dezvoltarea tehnică a mașinii a fost făcută de
Opel Motorsport în parteneriat cu Kissling Motorsport, o companie din Bad Münstereifel, Germania.
Clienții existenți ai diviziei de motorsport de la Opel au putut să testeze deja mașina, fiind derulate probe pe circuitul Jules Tacheny din Belgia.
Via Opel
A se citi s-au limiatt la 330cp si bla bla bla pt ca asa e regulamentul, nu pt ca nu pot scoate jde mii de cai din motorul ala.
Plus ca orice conversatie si legatura directa intre chestia asta si modelul de serie e un pic stupida pt ca reprezinta lucruri diferite.
Ca o parte de tehnologie (bine-inteles adaptata) va ajunge intr-un fel sau altul in productia de masa e alta poveste...
Garantat Astra OPC nu va avea aceleasi performante, deci degaba va isterizati, ca si la megane 275 fara bancheta spate