Chinezii de la CATL, cea mai mare companie producătoare de baterii din lume, a lansat un acumulator nou, numit Qilin. Acesta promite să ofere o autonomie de 1000 de kilometri cu doar o singură încărcare și este, potrivit companiei, cu 13% mai puternică decât o baterie similară propusă de către rivalii de la Tesla.
CATL va demara producția bateriei anul viitor. Acumulatorul Qilin are o densitate a energiei de 255 de wați-oră pe kilogram. Compania spune despre baterie că se va încărca mai rapid decât celulele existente și că este mai sigură și mai durabilă.
Repriza de încărcare 10-80% durează doar 10 minute la o priză de încărcare rapidă.
via Autoblog
O mașină mai grea, eventual cu două motoare, are o autonomie mai mică decât o altă mașină mai ușoară și un singur motor electric.
Lăsând la o parte de unde vine electricitatea si unde se încarcă, atâta timp cât autonomia trece de 600 km real si prețul nu este o nebunie pentru cei care au casa, garaj șamd se poate folosii fără probleme ca a 2-a mașină si pentru o buna parte ca si singura. Dacă te duce peste 600 km o parte buna se conducători auto nu mai sunt condiționați de încărcarea pe traseu, iar peste noapte nu este nevoie de reactor nuclear. Cum am spus fiecare cu nevoile lui, dar nu ar trebui sa acceptam impuneri obsesive si fără sens, gata toți electrici de nu știu când… atunci când tehnologia permite si financiar are sens, de ce nu? Nici pe telefoane nu a aruncat nimeni banii si sa le încarce la fiecare 2 ore. Smarthphone-urile nu au fost nici subvenționate si nici impuse doar ca evita drumuri la banca sa la căderii pentru plăti (deșii are sens mai mult decât subvenția pentru electrice). Au devenit o alegere voluntara bazată pe funcționalitate VS preț, si nu a fost nevoie sa se interzică telefoanele cu taste (încă mai exista), trecerea s-a făcut fără nici o inepție de lege sau directiva emisă de disfuncționali sociali (ei trăiesc intr-o bula de prostie, aroganța ar implica un anumit nivel de inteligenta pe care nu-l au).
255 wh/kg declaraţi chinezește
Tesla are deja bateriile cu densitatea 250 wh/kg demonstraţi.
Apoi de la baterii la packul de baterii e cale lungă
In alta ordine de idei, chinezii inca masoara autonomia dupa standardul NEDC, asa ca din cei 1000km NEDC mai raman vreo 600km reali, ceea ce nu ar fi o autonomie neatinsa de unele modele de BEV deja comercializate pe piata.
Lumea visează autonomie de 600-800km, dar nu știe ca exista deja un malus pentru greutatea mașinii, care se va aplica si pentru electrice începând cu 2030 in Europa. Este la fel de mare ca acela de CO2 si este plătit doar de client, in concluzie masinile electrice de buget nu vor avea o autonomie mai mare de 300km. Bătălia este doar pentru încărcare cat mai rapida.
Luam prețul motorinei 9,20 la un preț al barilului de 130 dolari. Țin sa va aduc aminte ca a fost o perioada de o luna acum ceva timp cand barilul costa 180, dar motorina nu a sărit de 6,5 lei. Trebuie sa ne pregătim sufletește de următorul prag 12lei/l. Cand vom depăși 15lei, electrica va fi minunata dar nu va fi pentru toți !!!!
PS. Revolta pe rețelele de socializare este = 0. Noi romanii nu avem vocație de revoluționari, noi murim încet si sigur cu ’’ ne descurcam’’
Spectaculos, da totul peste cap, nu?