Interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035 este, cu siguranță, una dintre cele mai controversate și aprinse subiecte din ultima perioadă în ceea ce privește strict industria auto. Anul trecut, mai multe țări, printre care și România, și-au exprimat opoziția față de interzicerea mașinilor noi cu motoare pe benzină și diesel începând din acel an.
Datorită presiunilor puse de țări precum Germania, motoarele termice vor fi acum permise cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Acum, însă, decizia de a interzice motoarele termice din 2035 pare să înceapă să piardă și mai mulți susținători. Asta pentru că Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul uniunii, a transmis un mesaj prin care se opune interzicerii motoarelor termice din 2035.
„Respingem o politică de interzicere – cum ar fi interzicerea motoarelor termice – și, de asemenea, o vom revizui cât mai curând posibil”, se arată mesajul transmis de gruparea politică.
În prezent, Partidul Popular European (PPE) este condus de către germanul Jens Gieseke, care a criticat de-a lungul timpului decizia de a interzice motoarele termice din 2035.
Anterior, el a criticat această decizie ca fiind „ideologia interzicerii” din partea Comisiei Europene. Mai mult, Gieseke a avertizat și asupra "efectului Havana" care ar putea avea loc dacă această decizie va fi implementată în termenul stabilit.Grupul europarlamentar rămâne în favoarea decarbonizării și a unui viitor verde prin dezvoltarea unor tehnologii noi.
via Euractiv
Ar exista și posibilitatea de a fi păstrate în producție numai variantele hybride, ceea ce mi se pare opțiunea cea mai ok din toate punctele de vedere.
Nimeni serios pe lume nu si-a pus problema sa interzica complet vanzarea de termice dar s-o trezit UE sa viseze doar electrice in conditiile in care nu e in stare sa mai faca nici o baterie de ceas si industria europeana auto si nu numai se clatina din toti rarunchii.
Incet incet, cu inca cateva greve, inchideri si concedieri masive, ajunge Greendealul pe rug si fondatorii lui pe esafod. Si UE tot pe acolo.
Cel mult va fi un compromis gen taxe mari pentru fumegătoare. La modul “am promis ca nu le mai interzicem și ne ținem de cuvânt. Doar ca vor fi atât de scumpe încât vor fi interzise de facto”.
Bine-nteles ca da bine la lobotomizatii e-crizati sa anunti "productii record la hectar"ul de fotovoltaice, dar de fiecare data se dovedeste ca ai calcat pe grebla. Si iti da ketchupul pe nas, te faci de ras si te murdaresti. :)
Bine-nteles ca o sa puteti lua si Diesel si Otto in continuare. Si bine-nteles ca asa cum am spus, e mai safe & sage sa iti iei acum un Diesel nou decat o masina pe baterii. Masina pe baterii o sa fie "depasita tehnic" sau cum spunea un tolomac p'aici "uzata moral" in 2-3 ani. Pe cand Dieselul o sa mearga fara probleme inca cel putin 10 ani de acum inainte. :)
Hai succes! Si alegeti intelept pe ce va dati banii! ;)
Sunt in continuare flatat că te gândești mereu la mine. În ultima vreme am mâncat mai multe fibre astfel încât nu îți pot returna favoarea. Dar te anunț daca am nevoie de laxativ natural.
@dutz
Tu ai multe probleme, băiețaș. Model Y a fost cea mai vândută mașină din lume in 2023. Cu mult înainte să se interzică termicele. Nu cred că Musk știe că exiști dar daca ar știi ți-ar da el ție un șervețel. Folosit.
@oameni normali la cap
La cum arată lucrurile nici nu mai e nevoie să se interzică termicele in 2035. Nu știu dacă va mai fi vreun model termic pe piața europeană atunci. Poate Ferrari, Aston, Lambo si Sandero.
Sa lasam piata sa dicteze trendurile si nu politicienii. Si fara atatea subentii pt cumparat BEVuri, ca nu platim taxe si impozite ca sa isi cumpere oamenii masini!!! Daca este un domeniu "auto" unde as fi total de acord pentru subventii, acela este domeniul agricol, tot mai important odata cu cresterea populatiei globale. Acolo subventiile se vor intoarce in piata economica, pe cand la BEVuri sunt doar bani aruncati in bratele celor care oricum o duc bine.
Nu sunt împotriva electricelor, dar nici nu pot fi de acord cu interzicerea celorlalte, de ce nu pot exista toate ? Dacă electricele vor deveni alegerea mai bună, prin autonomie, stații de încărcare peste tot, intretinerea mai ieftina, etc, nici nu mai trebuie sa se interzică termicele, vor dispărea de la sine în proporție de 90 % .
O chestie care nu-mi place la stațiile de încărcare, de ce nu este mult mai simplu de încărcat și plătit, fix ca la o stație clasică ? Adică am venit, am băgat mufa, durează cât o fi, am plătit cu card ca la orice benzinarie/ supermarket si-am plecat, dar nu frate, jde mii de aplicații cu care deblochezi stația, la plătit la fel, ce-i asta ? Nu e suficient ca trebuie sa-ti faci traseul după stațiile de încărcare, sa pierzi clar mai mult timp la coadă, pentru ca durează, chiar și la cele cu încărcare mai rapida, nu 5 minute ca la combustibil, să mai stai și după toate aplicațiile pământului, la mila lor și telefonului ?
Asta rezolva partea cu polarizarea. Dacă individul se referea doar la mașini nu și la moartea UE, nu-și mai lua binemeritatul șut în fund.
Interzicerea se întâmplă pentru că termicele poluează și se duce dracului clima, așa cum orice om poate sa observe daca nu are ochelari de cal.
Asta cu aplicațiile e o aberație regurgitată de cei care n-au habar de electrice. N-ai NEVOIE de niciuna. Dar unele sunt folositoare in sensul că au locația încărcătoarelor și sunt mai des actualizate decât softul mașinii sau Google Maps. De exemplu poți vedea ce preț au și dacă sunt in functiune si/sau libere. Altele oferă reduceri de preț la încărcare daca plătești din aplicație in loc sa plătești direct, cu cardul.
Apropo, exista aplicații similare și pentru benzinării. Poți vedea ce preturi au, actualizat zilnic, că să te duci unde e mai ieftin.
Articolul este despre renunțarea la... interzicere.
Pare că behăi fără să ai habar de tine.
Un alt exemplu, după gândirea ta, dacă China a investit și investește foarte mult în electrice, de scoate un model nou pe săptămână, înseamnă că este o democrație, o țară cu intenții bune, nu se înarmează deloc și nu reprezintă nicio amenințare ? Dacă asta crezi, ai o mare problemă cu realitatea .
Nu în ultimul rând problema mediului, activitatea umană a afectat mediul, asa este, dar industria auto este responsabila, spun studiile, nu eu, cu 25 % din poluare, problema oamenilor obișnuiți ar fi următoarea : care sunt masurile pentru restul de 75 %, apoi unde este unitatea mondială, pentru ca atunci când China și India ard jumatate din cărbunele planetei nu prea mai iese calculul, schimbările climatice sunt planetare, Europa nu poate rămâne o insulă. Desigur, poluarea în orașe poate scădea cu ajutorul electricelor, de la transport public, până la mașini personale, dar cam atât , mai ieșiți din această bulă și fiți mai realiști.
Cândva era interzis să spui ceva rău despre URSS.
Dacă cineva înjura URSS, atunci era etichetat că fiind omul agenturilor străine. Acum, dacă zici ceva de rău despre UE, imediat apare un cretin care să te acuze că ești omul Rusiei.
Nimic nou sub soare.
Aia cu 25% e la modul sa moara capra vecinului mai întâi. Eu nu pot influenta China și India dar te poți duce tu acolo sa încerci. Eu sunt european și nu mai vreau sa vad fumegătoare în Europa. 25% mai puțina poluare e mai bine decât deloc.
Apropo, China e de departe cel mai mare producător de mașini electrice.
Și nu uita că Europa și vestul, in general, poluează de la începutul revoluției industriale. E culmea ipocriziei să arăți cu degetul la China și India când tu ai emis jdemii de tone de CO2 din secolul 18 încoace.
Tot ce înseamnă Europa și vestul s-a făcut pe seama mediului (că să nu zic și pe spinarea altora), și asta afectează 8 miliarde de oameni.
Am doua vești foarte proaste pentru voi: UE nu se duce nicăieri și fumegătoarele sunt instorie. Degeaba va excitați din nimic.
Partea buna e că vă puteți duce oricândin altă parte. Nu vă ține nimeni aici.
Vorba lui Dutz: dacă nu vă place UE mutati-va la munte.
Mai bine și-ar însuși termenii, că ”excited” înseamnă cu totul altceva, iar cu ”instorie” probabil a vrut să zică ”insta story”? Asta legat de ciumpalacii pe care-i menționa.
Probabil frenezia ”electrificării” va fi temperată, interzicerile amânate sine die iar piața probabil va experimenta tot felul de hibride în așteptarea unei soluții viabile mai bune.
Cel mai simplu e sa nu interzici pentru ca daca omului ii interzici, sunt unii mai bolnaviori la cap si li se pare ca le blochezi linertatile de a imputi lumea.
Sunt tari mult mai evoluate si putin corupte unde nu sunt interzise mașinile diesel, dar taxele sunt pe masura astfel incat oamenii aleg bine. Cele mai putin corupte tari si cu nivel ridicat de trai sunt cele nordice si din vestul Europei. Ei exporta troace si gunoaiele in Romania si ei isi iau electrice. Asta aleg, nu li se impune. Si aleg electrice desi ei au ierni si autostrazi de ani buni de zile, deci nici nu sufera de probleme cu range pe autostrada sau la frig. Oamenii au invatat sa se descurce si inteleg ca si o termica ramane fara motorina daca esti prost si o termica sufera ca nu mai e motorina lichida la -40 de grade.
Deci declaratii din astea politice doar ca sa atraga oamenii mai putin inteligenti, pot face multe partide.
In Romania vedem cine voteaza PSD si HAUR, deci nimic nu e de mirare.
nici nu va mai fi nevoie sa se interzica termicele prin legi, in jurul anilor 2030-2035 vor fi atat de anacronice si depasite tehnic de catre bev-uri incat nimeni nu o sa mai ia in calcul sa isi ia o termica.
nici chiar nostalgia nu va mai fi o justificare suficienta sa scoti banii pt o termica, cand un bev echivalent o va ingroapa la orice capitol, inclusiv la pretul de cumparare.
garantat personaje permanent inflamate gen @pmc, seriff, inexorabil care nu se simt bine pana nu se lamenteaza, pana nu ataca pe cineva sau pana nu genereaza un conflict, sprijinindu-se doar pe unul sau cateva elemente special alese din spectrul lor de nevoi ca sa le valideze naratiunea si nu pe ansamblul situatiei, vor uita de patosul cu care astazi apara termicele si vor alege tot bev insa si atunci vor gasi ei motive de galceava, probabil pe tipul bateriei, probabil pe tipul conectorilor sau pe orice altceva prezinta potential de separare de opinii.
asa sunt ei, trebuie sa intelegem ca tipul asta de oameni cu fire conflictuala exista printre noi si asta este modul lor standard de a relationa: prin permanenta cautare de nod in papura si implicare in orice disputa, indiferent de subiect: masini, politica, sport, pasiuni si orice altceva.
nici nu mai conteaza daca au vreun dram de habar pe subiect (cei mentionati anterior au dovedit ca sunt total pe dinafara, chiar si pe cele mai lejere teme tehnice) scandal sa fie.
Există proști și proști, acum vedeți voi în ce barcă vă așezați, a prostovanilor putleriști sau a mizeriilor hoațe și cretine care n=au tangență cu realitate.
Site=ul ăsta nu poate exista economic pe barba lui, este un simplu rahat întreținut de... clienți... auto. :))))))))))
Elon Musk a avertizat, miercuri, că vânzările vor încetini în acest an, în ciuda reducerilor de prețuri.
Hai gura mică, că-i așa cum spus ca o să fie.
Nu mai minți că-s sătul de obsesiile tale… ia-ți electrica și trăiește-ți viața. Ce faci eu (legal), este fix problema mea!!!