Cel mai mare grup politic din UE vrea să permită mașini noi cu motoare termice și după 2035

de Tiberiu Safta
Miercuri, 11.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035.

Începând din 2035, vânzările de mașini noi cu motoare termice vor fi interzise în Uniunea Europeană. Cel puțin acesta era planul inițial, deoarece, la presiunea mai multor guverne, mașinile cu motoare termice vor putea fi vândute și după acel an, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici.

Acum, însă, acest plan este din nou pus sub semnul întrebării și ar putea suferi noi modificări. Asta pentru că Partidul Popular European (PPE), cea mai mare grupare politică din Parlamentul European, vrea să asigure un viitor pentru mașinile cu motoare termice. Anunțul vine după ce mai mulți producători auto au cerut ajutor urgent pentru sectorul industriei auto, aflat în dificultate.

Potrivit unui nou document obținut de publicația Reuters, PPE vrea să modifice acest plan pentru a asigura că mașinile cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici pot fi vândute și după 2035. Mai mult, aceeași grupare politică sugerează și o modificare a legislației europene pentru a încuraja constructorii să producă mai multe mașini hibride cu încărcare la priză.

PPE a mai răspuns și la temerile legate de noile ținte de emisii de CO2, care urmează să intre în vigoare de anul viitor.

Conform documentului, gruparea politică vrea ca producătorii europeni să fie protejați de impactul pe care îl vor avea aceste norme noi. Din această cauză, PPE cere ca noile ținte de emisii de CO2 să fie amânate până în 2027.

via Economica

Comentarii (15)

  • Cum așa? Poi nu era lege?…. Imposibil!!! Planeta, ursii polari, bebelușii etc. Este simplu… fără voturi nu exiști politic, restul este bla, bla!!!
    Suntem sătui de legi si directive inepte si de fațadă.
    5 6
  • Lasa voturile, dar cred ca am fi vazut niste falimente si niste sute de mii in somaj ... cu repercusiuni sociale majore. Nu au incotro europenii si trebuie sa le permita, pana la urma daca EV system e mai bun, mai sustenabil oricum le vor inlocui nu?
    3 1
  • Dutz nu cred ca a citit cu atenție, ceea ce e normal în cazul lui. Dar sa îl lăsăm in pace cu focile lui...

    Întrebarea e cât de fezabili sunt combustibilii sintetici. Sau cât vor fi în 2035. În principiu e un lucru bun dacă soluția e fezabila, pentru ca emisiile de CO2 pentru combustibilii sintetici mult refuse, net. La fabricarea lor se folosește carbonul deja existent în atmosferă. Teoretic. Mai e și problema celorlalte noxe, în special NOX, care sunt la fel de mari.

    Dar benzinăriile care oferă combustibili sintetici sunt ca și inexistente, acum.

    Pentru ca asta sa devina realitate ar trebui nu doar sa acceleram masiv înlocuirea carburantului natural cu cel sintetic. Nu pare foarte realistic în condițiile în care producția e infirmă, momentan.
    4 5
  • Multa vorbarie, putine fapte.
    Sa interzici nu e bine, trebuie sa dai omului optiuni bune.
    Vor exista 2 categorii de oameni care nu vor respecta legile oricum:
    - Cei cu foarte multi bani care fac ce vor si cand vor, isi vor putea lua masini cu motoare termice cand vor, asa cum zboara cu avioanele private cand vor, chiar si pentru 50 km...
    - Cei foarte saraci (financiar sau cu capul) care isi vor permite masini doar sh pe care le vor repara cu piese de la dezmembrari si vor face service la ei in coliba.
    Sa puna statul taxe pe termice asa inca sa le mai aleaga doar cei care vor sa plateasca cate 10000 euro anual ca taxe de drum si astfel nu mai trebuie sa interzica nimic.
    2 8
  • Andrei
    eFuels sunt o soluție, dar o soluție de nișă. Costul de producție, pe litru, se preconizează sa fie vreo 2 euro, prin 2035.
    Cantitatea produsa e minuscula, deci oferta va fi mult mai mica decât nervoia, ceea ce înseamnă adaos comercial mare spre foarte mare.

    Dar nu am nimic împotrivă sa fie permise, împreună cu normele EURO 7 sau 8, care vor fi în 2035. Sigur, le vor cumpăra doar împătimiții, părerea mea.
    4 1
  • Ești comunist dacă îți pasă de sute de mii de oameni și tulburări sociale, dar un deraiat care cere 10k euro taxe de drum la termice, sa nu-si mai permită nimeni este ok, e capitalist, așa spun unii la nebunie acum, pai așteaptă liniștit aceste taxe, dar cuminte în salon, până ți se aduc medicamentele .
    7 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    Pregătiți un pat în garsoniera lui Inexorabil.
    5 4
  • @Mihai
    cea mai buna solutie, m-am saturat sa fiu afumat de toti descultii hraniti cu covrigi si parizer care invart volane de bmw 5 dizal sau passat din 2002.

    vrei sa circuli prin oras? 1000 euro/zi. sa vedem cati raman.

    deci termicele in orase strict apanajul bogatanilor, perfect.

    m-as bucura sa vad strazi goale, sa avem liniste si aer curat, iar la semafor doar micro-coloane formate din maxim 2-3 masini de 150-200k, gen cayenne, s-class si bentayga cu motoare oricat de obscene. ar fi de vis.
    4 7
  • @dan_grc
    Tati, merge tramvaiul unde locuiești tu? Da? Te-ai scos, nu mai plânge atât. Nu plătești nicio taxă, doar abonamentul.
    Sau ai impresia că scrie în Constituție că ai tu dreptul să împuți aerul?
    6 6
  • @Matei, @Andrei
    clar, combustibilii sintetici sunt o utopie.

    pana sa fie disponibili pe scara larga o sa ne impiedicam de prize pt ev la tot pasul.

    dar unii pot visa sau spera la sintetici. la vremea aia ar fi gen cum as cauta eu acum carbuni sa bag la motorul cu aburi
    5 2
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Sa se dea dizăl la toată lumea, sa meargă tovarășii la mall, pardon, la uzină.
    5 7
  • Fibrilatorul
    Eco obsedații au scăpat de sub control, dar de ce 1000 euro pe zi și nu 2000 ? Dar în Constituite unde scrie de facilități și bonusuri la electrice ? Nici n-am intrat în 2025 și se vorbește tot mai des de amânarea prostiei absolute numite 2035, vi se clatină visul utopic ? Mai aveți puțină răbdare.
    5 4
  • @ Fibrilatorul
    Mamă ce salivezi, vezi sa nu ramai cu buza umflată.
    4 3
  • @redacție
    Articolul e un clickbait infect. Trebuie sa treci de titlu și subtitlu ca sa afli ca de fapt e vorba de combustibili sintetici, adică vax-albina.
    Tactică specifica tabloidelor care știu ca cititorul obișnuit nu trece de titlu, hai, poate și subtitlu. Informația importanta e îngropată bine în articol.
    1 0
  • In Constituție scrie:

    ARTICOLUL 34
    Dreptul la ocrotirea sănătăţii

    (1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.
    (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice.

    Prin urmare, până să vină la putere leprele legionare, statul e obligat să elimine fumigenele cancerigene.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru