Începând din 2035, vânzările de mașini noi cu motoare termice vor fi interzise în Uniunea Europeană. Cel puțin acesta era planul inițial, deoarece, la presiunea mai multor guverne, mașinile cu motoare termice vor putea fi vândute și după acel an, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Acum, însă, acest plan este din nou pus sub semnul întrebării și ar putea suferi noi modificări. Asta pentru că Partidul Popular European (PPE), cea mai mare grupare politică din Parlamentul European, vrea să asigure un viitor pentru mașinile cu motoare termice. Anunțul vine după ce mai mulți producători auto au cerut ajutor urgent pentru sectorul industriei auto, aflat în dificultate.
Potrivit unui nou document obținut de publicația Reuters, PPE vrea să modifice acest plan pentru a asigura că mașinile cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici pot fi vândute și după 2035. Mai mult, aceeași grupare politică sugerează și o modificare a legislației europene pentru a încuraja constructorii să producă mai multe mașini hibride cu încărcare la priză.
PPE a mai răspuns și la temerile legate de noile ținte de emisii de CO2, care urmează să intre în vigoare de anul viitor. Conform documentului, gruparea politică vrea ca producătorii europeni să fie protejați de impactul pe care îl vor avea aceste norme noi. Din această cauză, PPE cere ca noile ținte de emisii de CO2 să fie amânate până în 2027.
via Economica
Suntem sătui de legi si directive inepte si de fațadă.
Întrebarea e cât de fezabili sunt combustibilii sintetici. Sau cât vor fi în 2035. În principiu e un lucru bun dacă soluția e fezabila, pentru ca emisiile de CO2 pentru combustibilii sintetici mult refuse, net. La fabricarea lor se folosește carbonul deja existent în atmosferă. Teoretic. Mai e și problema celorlalte noxe, în special NOX, care sunt la fel de mari.
Dar benzinăriile care oferă combustibili sintetici sunt ca și inexistente, acum.
Pentru ca asta sa devina realitate ar trebui nu doar sa acceleram masiv înlocuirea carburantului natural cu cel sintetic. Nu pare foarte realistic în condițiile în care producția e infirmă, momentan.
Sa interzici nu e bine, trebuie sa dai omului optiuni bune.
Vor exista 2 categorii de oameni care nu vor respecta legile oricum:
- Cei cu foarte multi bani care fac ce vor si cand vor, isi vor putea lua masini cu motoare termice cand vor, asa cum zboara cu avioanele private cand vor, chiar si pentru 50 km...
- Cei foarte saraci (financiar sau cu capul) care isi vor permite masini doar sh pe care le vor repara cu piese de la dezmembrari si vor face service la ei in coliba.
Sa puna statul taxe pe termice asa inca sa le mai aleaga doar cei care vor sa plateasca cate 10000 euro anual ca taxe de drum si astfel nu mai trebuie sa interzica nimic.
Cantitatea produsa e minuscula, deci oferta va fi mult mai mica decât nervoia, ceea ce înseamnă adaos comercial mare spre foarte mare.
Dar nu am nimic împotrivă sa fie permise, împreună cu normele EURO 7 sau 8, care vor fi în 2035. Sigur, le vor cumpăra doar împătimiții, părerea mea.
Pregătiți un pat în garsoniera lui Inexorabil.
vrei sa circuli prin oras? 1000 euro/zi. sa vedem cati raman.
deci termicele in orase strict apanajul bogatanilor, perfect.
m-as bucura sa vad strazi goale, sa avem liniste si aer curat, iar la semafor doar micro-coloane formate din maxim 2-3 masini de 150-200k, gen cayenne, s-class si bentayga cu motoare oricat de obscene. ar fi de vis.
Sau ai impresia că scrie în Constituție că ai tu dreptul să împuți aerul?
pana sa fie disponibili pe scara larga o sa ne impiedicam de prize pt ev la tot pasul.
dar unii pot visa sau spera la sintetici. la vremea aia ar fi gen cum as cauta eu acum carbuni sa bag la motorul cu aburi
Tactică specifica tabloidelor care știu ca cititorul obișnuit nu trece de titlu, hai, poate și subtitlu. Informația importanta e îngropată bine în articol.
ARTICOLUL 34
Dreptul la ocrotirea sănătăţii
(1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.
(2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice.
Prin urmare, până să vină la putere leprele legionare, statul e obligat să elimine fumigenele cancerigene.
Nu numai că la cel din Los Angeles, maşinile electrice dominau dar ce maşini superbe şi au fost expuse foarte multe modele.
Dar în Thailanda multe modele full electrice şi ce dotări au, ce tehnologie, mai ales cele chinezeşti...
La cele termice, nu prea se
mai uita nimeni, doar ceva BMW, dar în rest, slab.
Deja range şi viteza de încărcare nu mai sunt o problemă şi nici preţul încărcării la staţiile publice.
O electrică de 80 kwh la un 80% din ea, 64 kwh şi consum real mixt oraş - înafară de 20 kw/100 km vin 320 km range
Cum 99% fac în medie sub 20 km pe zi, ai deci 14-15 zile cu o singură încărcare
Deci avem 2 săptămâni de folosire la o singură încărcare şi aia de 80% nici măcar full.
Dar hai, maxim, să exagerăm, cu cele mai rele condiţii şi să conduci mai mult, nu ai cum să nu îţi ajungă o încărcare 7-10 zile.
Deci chestia că stai la bloc şi nu poţi să ai EV este doar o minciună.
Există giga factory de baterii în SUA, în China, dar în Europa singurii mai mari de la Northvolt sau dat faliment.
Mercedes, VAG, Stellantis nu au nimic serios şi nimic serios EGAL faliment.
Eu nu înţeleg de ce au urmat calea Toyota, să insişti pe ceva vechi şi să faci maşinile termice frumoase şi cele electrice urâte.
Ei credeau că americanii , coreeni şi chinezii făceau la fel ???
Hyundai Kia fac maşini electrice foarte frumoase chiar dacă au design îndrăzneţ
Americanii fac maşini frumoase, chiar şi Tesla sunt mai frumoase decat VW IDx
Iar chinezii fac unele EV, avioane !! Nave spaţiale!
BMW sunt singurii , dintre europeni, care mai fac ceva EV frumoase dar TOTUŞI ceva mai urâte decât cele termice
Iar de noxe şi poluare, încălzirea globală, s-a descoperit minciuna... companiile de petrol şi gaze şi cele auto ştiau din anii '60
Despre programul UE se ştia de peste 10 ani, dar europenii mereu plângăcioşi, lacomi şi nepregătiţi.
Între timp BYD are a 3a navă proprie de transport maşini electrice pentru export.
https://youtu.be/GuU-dFNvkoE
Era un Maserati full EV mai scump, dar chinezeasca asta e mult mai frumoasă şi dotată.
Şi europenii vor înapoi în timp. Incredibil.
Lasă tu poveștile cu distrugerea economiei, sau povestește celor 7-10 copii pe care îi ai. Oricum n-ai pus tu umărul la clădirea economiei decât prin ce-ai furat din occident și adus la castelul cu turnulețe din Strehaia.
Eu pot sa fac multe, de unde am chef, n-am nevoie de îndrumarea ta.
Tâmpiții satului, le bate falimentul auto la poartă, iar ei tot insistă cu electrificarea
Apropo… de ce planeta are țiței?
BEV e o nișă insignifiantă, nu va exista o adoptare în masă, nu va exista o trecere totală la BEV, nici în 2035, nici în 2135.
Prostovanii care au mușcat găluște fanteziste s-au ales cu niște mizerii uzate moral cu 2 ani înainte de a fi comercializate. :)))))))))