Dacă erați în căutarea unui Golf cu adevărat spectaculos cu care să le luați ochilor vecinilor care tocmai și-au cumpărat un Honda Civic Type R sau un Ford Focus RS de nouă generație, Volkswagen are un posibil răspuns pentru dumneavoastră: noul Golf GTI TCR. E adevărat că nu-l puteți expune decât static, eventual pe un trailer, pentru că această versiune specială a lui Golf este construită exclusiv pentru circuit. Însă asta e cea mai mică problemă pe care o veți avea în încercarea de a face rost de un exemplar, în condițiile în care toate cele 20 de mașini care vor fi produse sunt deja vândute către echipele care participă în circuitul FIA Touring Car Racing International (de unde și acronimul TCI din numele modelului).
Look agresiv
Lăsând la o parte limitările care te vor face să nu pui vreodată mâna pe un exemplar, acest Golf GTI TCR este unul dintre cele mai spectaculoase Golfuri produse vreodată. Cu un motor turbo cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvoltă 330 CP și cu o transmisie secvențială cu șase trepte care trimite puterea către roțile de pa axa față, Golf GTI TCR iese în evidență la nivel estetic mai ales prin eleronul masiv din fibră de carbon și prin modificările la nivelul pragurilor și spoilerelor, care primesc adițional splittere al cărui rol principal este unul aerodinamic. Prizele de aer din capotă și aripile evazate reprezintă și ele caracteristici proprii acestei versiuni.
Așa cum îi stă bine unei mașini construite pentru circuit, Golf GTI TCR este coborât cu ajutorul suspensiilor ajustabile.
Notăm, de asemenea, sistemul performant de frânare care se bazează pe discuri de 14.2 inch pe față și de 12.2 inch pe spate. Jantele de 18 inch sunt încălțate cu anvelope Michelin dedicate circuitului. La interior, Golf GTI TCR oferă standard un roll cage și scaune sport cu greutate redusă.Mai slab decât Golf R
La capitolul performanțe, Volkswagen anunță că noul Golf GTI TCR oferă o accelerație 0-100 km/h de 5.2 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Este impresionant pentru un hatch compact, însă modelul german este departe de a avea cele mai bune performanțe din segment. De exemplu, Ford Focus RS (2.3 litri, 350 CP, integrală) reușește 0-100 km/h în doar 4.7 secunde. Mai mult, până și versiunea "normală" a lui VW Golf R (2.0 TSI de 300 CP) reușește cifre mai bune, cu 4.9 secunde pentru 0-100 km/h.
Dar măcar îți impresionezi vecinii cu look-ul agresiv, nu?
Timpul 0-100 e mai slab decat R/RS pentru ca e FWD vs AWD. Iar v-max e mai mica si decat cea a unui GTI de serie (care atinge 250 km/h) din cauza pachetului aerodinamic.
Pe de alta parte e mai usor decat un R cu vreo 200 kg, iar datorita modificarilor la suspensii, motor, aerodinamica si frane, matura pe jos ca timp pe tur cu orice hot-hatch de strada.
A, si apropo, nu are transmisie "cu doua ambreiaje", ci beneficiaza de o cutie secventiala.
corect, e o masina exclusiv circuitelor. Eu chiar cred ca e dovada ca vor intra si mai abitir in motor sport de unde sa scoata bani kklau sa-si acopere pierderile financiare si sa numai fie nevoiti sa trimita muncitorii acasa
logic, nu?
PS vorba cea....casa arde si baba se face frumoasa