Peugeot a înțeles că vremea monovolumelor a trecut și că toată Europa a început să iubească acum SUV-urile. Mai ales pe cele compacte. Prin urmare, francezii s-au repliat rapid, iar noua generație 3008 s-a transformat acum într-o veritabilă armă împotriva lui Volkswagen Tiguan și Nissan Qashqai.
La mai puțin de două luni de la debutul mondial, consemnat în cadrul Salonului Auto de la Paris, Peugeot aduce noul 3008 și pe piața din România. Crossover-ul francez va fi disponibil cu două motorizări pe benzină, una de numai 1.2 litri și 130 de cai și alta de 1.6 litri și 165 de cai putere.
Cei care preferă dieselul vor avea la dispoziție mai multe opțiuni. Clasicul motor HDi de 1.6 litri va fi disponibil cu 99 și 120 de cai putere, în vreme ce alternativa mai puternică va fi HDi-ul de 2.0 litri, cu 150 și 180 de cai putere. În funcție de motorizări, Peugeot pune la dispoziție și o cutie automată cu șase rapoarte.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Access | Active | Allure | GT-Line |
1.2 PureTech | 130 CP | Man6 | 20.399 | 21.580 | 23.980 | 25.900 |
130 CP | Aut6 | - | 23.140 | 25.540 | 27.460 | |
1.6 PureTech | 165 CP | Man6 | - | - | - | - |
165 CP | Aut6 | - | 24.232 | 26.632 | 28.552 | |
1.6 BlueHDi | 99 CP | Man5 | 21.838 | 21.629 | - | - |
120 CP | Man6 | 22.540 | 22.280 | 25.026 | 27.558 | |
110 CP | Aut6 | - | 23.840 | 26.622 | 29.118 | |
2.0 BlueHDi | 150 CP | Man6 | - | 24.280 | 26.680 | 29.176 |
180 CP | Aut6 | - | - | - | 33.691 |
Publicul care este familiarizat cu gama Peugeot va recunoaște cele patru niveluri de echipare cu care francezii ne-au obișnuit: Acces, Active, Allure și GT-Line.
Nivelul de bază, adică Access, vine în standard cu următoarele echipamente: aer condiționat manual, avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitată în contact, airbaguri frontale, laterale și cortină, computer de bord, ABS și ESP; monitorizarea presiunii în pneuri, frână de mână cu asistent la pornirea din rampă, jante de tablă de 17 inch, indicator schimbare treaptă de viteză, lumini de zi cu LED, oglinzi exterioare electrice și încălzite, comenzi audio pe volan, radio cu 6 boxe, Bluetooth și USB, pilot automat, stopuri cu lumini LED, volan îmbrăcat parțial în piele și trei prize de 12V.
Prețurile noului Peugeot 3008 pe piața din România încep de la 20.400 de euro cu TVA inclus, în cazul versiunii de bază 1.2 benzină, de 130 de cai, cu nivel de echipare Access.
NOUL PEUGEOT 3008 vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi Active |
120 | 4.0 | 11.2 | 22.280 |
Nissan Qashqai 1.5 dCi Accenta |
110 | 3.8 | 12.4 | 22.250 |
Hyundai Tucson 2.0 CRDi Style |
136 | 5.2 | 10.9 | 28.636 |
KIA Sportage 1.7 DSL Classic |
115 | 4.6 | 11.5 | 20.212 |
Mitsubishi ASX 1.6 DID Invite |
114 | 4.6 | 11.2 | 19.682 |
Renault Kadjar 1.5 dCi Zen |
110 | 3.8 | 11.9 | 20.900 |
Seat Ateca 1.6 TDI Reference |
115 | 4.3 | 11.5 | 19.394 |
Suzuki SX4 1.6 DDiS Passion |
120 | 4.1 | 12 | 18.700 |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Trendline |
115 | 4.7 | 10.9 | 23.874 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Intrebarea mea pentru AM: exista/au in plan variante 4x4/AWD?
P.S. Peugeot-urile din ultimii ani sunt si foarte fiabile: http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg
Iti dau cateva exemple, inclusiv la noul 3008:
2008 1.2 110 cp Man: 0 - 100 km/h 9.9 sec; consum mixt: 4.4 l / 100 km
2008 1.2 110 cp Aut: 0 - 100 km/h 10.3 sec; consum mixt: 4.8 l / 100 km
3008 1.2 130 cp Man: 0 - 100 km/h 10.8 sec; consum mixt: 5.1 l / 100 km
3008 1.2 130 cp Aut: 0 - 100 km/h 10.5 sec; consum mixt: 5.2 l / 100 km
E oarecum un minus important, mai ales ca inteleg ca noua platforma va fi impartita si cu viitoarele SUV-uri Opel, ori Opel avea versiuni 4x4 in oferta.