Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Mazda a extins gama actualului MX-5 cu o nouă variantă de caroserie. Este vorba despre Mazda MX-5 RF, iar abrevierea vine de la Retractable Fastback. Este vorba despre un MX-5 targa, cu acoperiș metalic, acționat electric. Așadar, o modificare completă a sistemului de rabatare, care se făcea manual în cazul actualului MX-5.
Noul acoperiș poate fi coborât sau ridicat până la o viteză de 10 km/h. Chiar dacă vine cu un alt mecanism de rabatare, modelul japonez oferă aceeași capacitate a portbagajului ca în cazul roadster-ului clasic, adică doar 130 de litri.
Pe lângă acest nou sistem, Mazda MX-5 RF beneficiază și de o nouă culoare de caroserie aplicată în trei straturi, denumită Machine Grey și calificată drept premium de către constructorul nipon.
Propulsia va fi asigurată în continuare de cele două motoare SkyActiv-G de 1.5 și 2.0 litri, unul de 131 de cai și altul de 160 de cai putere. Transmisia va putea fi de două feluri: cutie manuală cu șase trepte sau automată cu tot atâtea rapoarte.
daca ar avea si un motor turbo de >250cp ar fi si mai misto
Placerea conducerii ar trebui sa ramina insa la cote inalte si cu citeva kg in plus, iar antifonarea musai e mai buna.
Sper doar sa fie vinduta si-n Europa, spre deosebire de f. putin cunoscuta varianta MX-5 Coupe a fostei generatii, disponibila pina anul trecut doar in Japonia - si fabricata de altfel in numai 350 exemplare.
Si frumoasa... nu i-as zice. Poate interesanta... sau altcumva.
As dori ca si BMW sa se alature acestui segment cu un Z2 despre care se tot aud multe......in plus de asta....au si motoru de 1.5L 3 cilindri care il pot duce usor la 170-180hp.......si daca BMW sar concentra pe segmenta asta cu un produs revolutionar(ca si legendarul Z1)sa-l faca din CFRP asemeni gamei i.....am putea avea un roadster BMW de o tona care cu siguranta va fi un drivers car.....
daca ar avea si un motor turbo de >250cp ar fi si mai misto
Japonezii au anuntat deci la salonul new-yorkez ca noua versiune MX-5 RF va fi oferita (si-n Europa) exclusiv in combinatie cu motorul de 2 l si 160 CP.
Propulsorul de 1,5 l/131 CP a fost probabil considerat mai putin adaptat cresterii masei proprii a masinii - desi mecanismul electrohidraulic "fastabck-retractable" nu cintareste decit 40 kg in plus fatza de pavilionul textil al cabrioletului (greutate finala RF inclusiv sofer de 75 kg:: 1060 kg.)
In plus, cuplul mai mare al motorului de 2 l va face casa buna cu varianta automatica oferita-n premiera pe RF.
Pretul n-a fost comunicat inca, dar se estimeaza ca se va apropia de 30.000 euro in Europa noastra taxabila - cu cca. 2.500 mai mult decit un MX-5 2.0 Cabrio.
...E mult? E putin? Parerile difera, dar majoritatea analistilor considera ca RF-ul va fi un succes fiindca extinde atractia MX-5-ului dincolo de segmentul amatorilor de mici decapotabile "pure si dure" si va fi cumparat inclusiv de aceia care doresc o insonorizare mai buna sau pur si simplu nu vor sa se trezeasca cu "textila" taiata de vandali in parcare.