Cel mai economic Mazda3 folosește un motor diesel de 1.5 litri și 105 cai putere

de Bogdan Mirică
Vineri, 27.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda3 va beneficia de o un nou motor diesel în gamă. Este vorba despre unitatea cu patru cilindri, de 1.5 litri, care oferă 105 cai putere.

După ce și-a făcut apariția pe actuala generație CX-3, dar și pe micul Mazda2, propulsorul diesel de nouă generație, cu o capacitate de 1.5 litri, este preluat și de frații mai mari. Mazda3 avea nevoie de multă vreme de un agregat diesel ceva mai accesibil, întrucât lista începea mereu cu unitatea de 2.2 litri și 150 de cai putere.

Motor care va asigura intrarea în gama diesel nu mai scoate bani din buzunarul clienților pentru prea multe taxe. Unitatea de 1.5 litri dezvoltă 105 cai putere și garantează un cuplu motor de 270 de Nm, disponibil pe o plajă de turații cuprinsă între 1600 și 2500 de rotații.

Fiind o mașină destul de ușoară, cu o masă totală de 1345 de kilograme, Mazda3 promite să ofere și o eficiență bună. Consumul anunțat de producător este de numai 3.8 litri la 100 de kilometri, iar emisiile se situează la 99 g/km, sub pragul critic.

Disponibil în ambele variante de caroserie, hatchback și sedan, noul Mazda3 cu motor diesel de 1.5 litri poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 11 secunde și poate atinge o viteză maximă de 185 km/h.

via motorpasion

Comentarii (24)

  • Economic
    Se aseamana cu motorul 1.5 dCi de la Renault.
    21 3
  • @Economic: asta am vrut sa spun si eu, dar are mai putini cai si viteza maxima e mai mica si emisiile mai mari. Ajunge mai rapid la suta insa. Poate e ceva mai rafinat si silentios
    17 20
  • Bravo Mazda ! Faceti masini, nu ragalii ca altii. Am fost la o reuniune de antreprenori. Ceilalti aveau limuzine full-size de lux, nu mi-a fost rusine sa cobor din Mazda 6 de ultima generatie. Masina este cu adevarat premium . Cu o modificare substantiala la atelierul Vilner Design sau Top Design ( in Rusia ), vei face ca Mazda 6 sa fie ''luxury'' precum este un Lexus LS sau Bentley . Am vazut prima imbunatatire a calitatii aduse interiorului de Mazda 6 pre-facelift, arata demential, arata premium la superlativ. Lucrarea a costat 7.500 euro. Pasionatii cu bani multi, le modifica/customizeaza, le imbunatatesc calitatea interioara si tehnica, nu le lasa cu interiorul OEM de fabrica cu vinilin care imita pielea.

    https://f-a.d-cd.net/f45cb44s-960.jpg

    https://g-a.d-cd.net/d59cb44s-960.jpg

    https://d-a.d-cd.net/aeb364as-960.jpg

    https://c-a.d-cd.net/9b9cb44s-960.jpg

    https://d-a.d-cd.net/dd9cb44s-960.jpg

    https://g-a.d-cd.net/f26ed04s-960.jpg

    https://f-a.d-cd.net/dfaed04s-960.jpg

    https://a-a.d-cd.net/ed575dcs-960.jpg

    https://g-a.d-cd.net/ff56adcs-960.jpg

    https://c-a.d-cd.net/df36adcs-960.jpg
    24 65
  • Mazda a fost intotdeauna un producator foarte bine orientat pe piata Europeana chiar daca uneori reactiile lor sunt mai greoaie (precum intrarea pe piata de SUV-uri crossovere si alte struto-camile). Totusi nu am inteles daca este complet original sau este ceva important-modificat de provenienta Ford.
    20 33
  • Pe ordinea de zi, în salon, a fost întâlnirea antreprenorilor? Cu siguranță ești șeful lor.
    57 20
  • Adriana.1978
    Eu detin Mazda Cx-5, 2.2 skyactiv, sunt multumita de ea, nu m-a regretat niciodata, am km buni cu ea.. fara probleme. Va recomand sa va alegeti un model Mazda care nu va dezamagi.:) O zi buna.
    12 13
  • Mr. Bean si antrepenorii. No comments!
    56 47
  • @hans

    Mazda e cat se poate de independent in ziua de azi. Modelele curente nu au nicio treaba cu ford. Nici motor, nici caroserie nici nimic. Cu mici exceptii desigur. Nu bag mana in foc ca nu au placute de frana similare si alte piese comune ici colo. Dar nesemnificativ.
    26 4
  • @dan_grecu , tie am sa-ti raspund dupa ce vei invata sa faci diferenta intre divizie DEZVOLTATA vs divizie CUMPARATA ;) ....succes ! Sper ca ti-a placut Mazda 6 by TOP DESIGN . Baga bine de seama : varianta OEM fara modificari este cu 10 ''clase'' mai premium decat BMW-ul tau SH ;)
    13 63
  • PS: Te mai votezi mult singur cu cate 6-7 voturi odata ?
    10 61
  • Tu ții neapărat să faci de râs toate mărcile japoneze? Cu Lexus ne-am lămurit, este cel mai valoros brand, ai demonstrat asta, cu mii de argumente. Acum cu diviziile, ca o marcă să fie dezvoltată de altă marcă sau concern, trebuie să fie cumpărată prima oară, adică Mini și Rolls au fost cumpărate de Bmw, dar de dezvoltare, adică motoare și tehnologie, se ocupă Tata Motors, că doar Rolls nu are motoare de Bmw, la fel și cu Audi, nu are motoare comune, componente, sisteme, cu unele modele VW, sunt cumpărate de la Peugeot, Dacia la fel, după preluarea nu s -a ocupat Renault de dezvoltare, baza tehnică a fost luată de la Fiat, exemplele pot continua.

    Singurul lucru ce ți-a mai rămas este să te votezi la greu, dar nici așa nu prea ai succes, doar dacă rămâi singur pe Am.
    51 10
  • Ce-i cu stilul asta atat de josnic si agresiv ? chiar tii neaparat sa faci de rusine BMW ? de fapt te-ai facut de rusine pe tine insuti. Amuzant e ca nu ti-ai dat seama ca in ultima postare ai spus ceea ce vroiam eu sa iti deschid ochii de mult, anume : Rolls Royce, Mini sunt cumparate de BMW . Iar Audi, Skoda, Seat, etc de VW . Lexus , Scion, etc sunt marci PROPRII Toyota adica DEZVOLTATE de compania MAMA , asta nu prea intelegi tu. Rolls Royce, Mini sunt cumva marci DEZVOLTATE de BMW ? Cumva BMW le-a infiintat pe astea doua ? Aceeasi situatie si cu VW . Pune mana si mai studiaza. Voturile pozitive la postarea mea demonstreaza faptul ca multi utilizatori imi dau dreptate . Tu ai in mare parte comentarii ''ascunse spam'' fiindca faci mult ''spam'' .
    11 57
  • @zarnesteanu. Esti mult prea mic copil pentru mine crede-ma. Nu stau sa imi bat capul cu tine
    5 58
  • @Automarket
    DC nu banati IP-ul lui zarnesteanu, voi nu vedeti cum vorbeste prostul asta ?
    3 21
  • Să vorbim puțin și de mărcile proprii, așa zis create de Toyota.

    Scion, o marcă creată în 2003 și care va fi trasă pe dreapta la sfârșitul lui 2016, pentru că modelele Scion nu sunt altceva decât modele Toyota rebranduite, atât și nimic mai mult, de aceea vor și renunță la "creația proprie ", nu avea cum să meargă. Așadar Scion născut 2013, decedat 2016. Sfârșitul creației. Amin!

    Daihatsu
    Reprezintă cel mai vechi constructor japonez, cum ar veni mai vechi și decât Toyota, interesant este că Toyota a reușit să creeze Daihatsu, dar cum au reușit această minune? Cumpărând-o mai târziu.

    Lexus
    Singura marcă înființată de Toyota la sfârșitul anilor 80, cu modele diferite totuși de Toyota, au reușit să creeze un brand premium, dar puternic dependent financiar și astăzi de compania mamă.
    28 4
  • Draga Danut ultimul tau comentariu nu constituie nici pana azi un contr-argument . Scion era o marca pt incepatori creata de Toyota pentru publicul tanar din US. Toyota a devenit atat de apreciata la ei, incat se vor vinde in viitor astfel de modele sub sigla Toyota ( asta constituie diferenta dintre o divizie DEZVOLTATA si una CUMPARATA ) Cireasa de pe tort era Lexus, totusi e bine ca ai inceput sa mai prinzi idei. La final cine stie, poate iti dai seama de greseala comisa. Ca sa te complectez pe tine, DA Lexus este o marca premium INFIINTATA de Toyota ( si un prescolar stia asta ) . Asta era ce vroiam sa aud de la tine. Din Grupul VW - Seat, Skoda, Audi ,etc sunt INFIINTATE de VW ? Mini si Rolls sunt INFIINTATE de BMW ? Asta era tot ce vroiam sa aud. Lexus =TOYOTA = cel mai valoros brand din lume. Intelegi acum ? Cand spunem Toyota , spunem si Lexus. Cand se vorbeste de cifra de afaceri Toyota automat include si vanzarile Lexus si tot asa. Dar eu zic ca totusi deviem de la subiect. Ce parere ai de motorul 1.5 diesel de pe Mazda 3 ? Eu am condus 2.2 150CP si este cel mai bun motor diesel din industrie , cu cel mai scazut raport de compresie , cu cel mai bun sistem start-stop. O seara calduroasa ;)
    5 28
  • Ce divizie dezvoltata este mai Scion? Au inventat o denumire vreme de 13 ani si si-au dat seama ca nu e buna " creatia", se vor vinde in continuare sub sigla Toyota? Pai asta si sunt, Toyota, asta au fost, poti sa consideri ca nici n-a existat Scion ca marca de sine statatoare. Dar cu Daihatsu cum este, cand l-au inventat ? Spune anul infiintarii Daihatsu, de catre Toyota, ca tot spui ca au marci create de ei, nu cumparate. Categoric ca Toyota=Lexus, asa cum si Infiniti =Nissan, Acura =Honda, marci create exact ca Lexus, din pacate acesti producatori declara separat vanzarile pe marci, volum si premium, deci ma consolez cu faptul ca fac si eu aceeasi greseala ca ei, dar tot e bine ca exista un singur om pe aceasta lume care stie de fapt cum sta treaba.

    Conduci o gramada de modele noi pentru cineva care are ca masina de zi cu zi un Ford Taunus, 4 usi, de prima generatie, adica o masina clasica, din ce an e? Banuiesc ca faci parte dintr-un club retro, mare pasionat Ford, pacat ca nu prea vorbesti de aceasta marca, dar probabil ca ai motivele tale.
    23 4
  • Pai asta am zis si eu Scion=Toyota, la fel cum te-am facut sa intelegi ca Lexus=Toyota. In sfarsit ai inteles in cele din urma. Au durat ceva cautarile pe google nu ? Eu nu vorbeam de vanzari ci de VALOARE de marca. Ti-am mai spus , vanzarile nu definesc VALOAREA. Valoarea este definita prin calitate si fidelitate nu cantitate si cifre, intelegi ? Daca era vorba doar de vanzari stirea ar fii fost asa : ''Toyota cel mai valoros brand auto ....'' . Faptul ca eu conduc o multitudine de modele noi, ma consoleaza faptul ca vorbesc din cunostiinta de cauza. Sunt foarte multumit de mine insumi si de personalitatea mea incat mi-am pus ambitia sa urca cateva trepte si mai sus in acest domeniu. Saionara !
    2 28
  • inexorabil
    |-._.-|
    | |

    Pentru cine nu ȋnțelege acest semn: stau ȋn hamac și mă legăn feeric, rupt efectiv de nimicniciile acestei lumi…
    11 2
  • Te felicit @inexorabil pentru idee macar, dar nu cred c-ai reusit sa te rupi de mizeriile acestei lumi, dar sper sa reusesti !
    16 2
  • inexorabil
    AUTOMOBILE au fost odată, ceea ce a devenit deja imemorial, omule! Dan Grecu este conștient de acest adevăr crunt ȋn privința propriei lui febleți, Zărne la fel, eu nu mai puțin ș.a.m.d. Oricum, din cauza unei asemenea ieșiri belicoase (zbieri cumva pe stadion? ah, da, te exasperează cloaca tot mai insuportabilă de pe AM…NIMENI și NIMIC, până la sfârșitul lumii, nu ne vor scăpa de ea – eu ȋnsumi mă pun garant, stai calm), mă simt tentat să nu te cred capabil de a te remarca ȋn branșă, dar poate mă ȋnșel (“Clar că te ȋnșeli!” – vei riposta; normal că da, că doar știu că nu știu nimic și nici asta nu știu sigur). Și nu mă refer la evaluarea “doctă” (mai ales din fața calculatorului) a cifrelor de performanță, la care cei mai mulți au impresia teribilă că se reduc priceperea & plăcerea de a discuta despre AUTOMOBILE. Uite, ȋți propun o temă de dezbătut, ca să vedem de ce ești ȋn stare cu adevărat: avantajele seriei tehnologice SkyActiv față de tot ce știm că există, la ora actuală, ȋn universul auto. Inspiră-te din ce surse vrei, numai să văd o abordare lămuritoare pe AM, căci până acum…firav (nu știu cum se face că 4tuning.ro tratează o gamă cât mai variată de probleme la ordinea zilei, grație unui stil atractiv, pe când AM ȋmi apare deseori fad pe parcursul unei zile ȋntregi…). Mă rog, pot să jur că Zărne n-ar fi de acord cu formularea mea, dar – fir-aș al naibii! – observ tot mai mulți conducători de Mazde, nota bene, NOI !!! Or fi și ăștia “ȋndoctrinați” ca ȋn cazul “ghermancelor” ??? Sau or fi descoperit că ar suna mai “cool” manelele ȋnfrățite cu filosofia de design Kodo? Sau pur și simplu vor să pară “altfel” decât majoritatea celor cu “râșnițe” arhicunoscute?

    PS: “Terminați odată!” ? Cui te adresezi? Redacției?? Hahahahahaha (AndreiRN, hai, dă-mi repede contul tău de bancă, ca să-ți plătesc drepturile de autor cuvenite). Aș mai tot hohoti, dar nu vreau să cad din hamac…
    11 3
  • inexorabil
    AM, văd că ați pus iarăși “aspiratorul” la treabă, numai că nu trebuia să vizați penultima postare, cea căreia i-am răspuns eu. Oricine care ar intra de acum ȋncolo la acest articol și care n-ar ști ce s-a petrecut aici ar fi tentat să-și ȋnchipuie că sunt nebun, judecându-mă după ultimul meu text, căci cui ȋi dau eu replica? Bine, mă bucur că mai luați taurul de coarne când și când, dar acționați cu cap, adică nu cosiți cu ochii ȋnchiși…De fapt, ȋn mare parte, pălămida a rămas neatinsă! Nu-i așa? Uitați-vă și voi!

    Ȋncredințați-mi mie puterea de a media comentariile și sigur nu se va simți nimeni nemulțumit (de vreun eventual “abuz” de-al meu), devianțele urmând să fie eradicate doar cu motiv temeinic (ȋn mod normal, aș fi scris: “admis ȋn esență de comunitatea AM printr-un sistem de votare rapidă, că doar ȋncă mai tânjim după democrație”, dar n-ar putea nimeni să garanteze că, ȋn final, n-ar rezulta o majoritate de voturi “contra” suspendării unei postări delictuoase) și după ce au fost precis identificate. Mai ȋntâi, se cere formulat un set de principii – un regulament de ordine interioară a forumului, dacă vreți așa – care să fie conceput pe baze echitabile și judicioase, expus cu claritate, vizibil ȋn permanență pentru toți utilizatorii și respectat cu strictețe, fără nicio discriminare și fără nicio concesie, astfel ȋncât niciun “infractor” să nu se poată justifica prin necunoașterea interdicțiilor. Din acest punct de vedere, inclusiv eu aș fi nevoit să-mi reconsider conduita ȋn general…

    Hm, ce tot aiurez eu? Cred că m-am uitat prea mult la comediile cu DNA. Diminuând fascinația pentru showbiz (penibil sau nu, showbiz să fie, căci toată prostimea ȋl soarbe vrăjită, mai ales la terfelizor, pardon, tembelizor), automat ar scădea traficul site-ului, deci vizitatori mai puțini, implicit publicitate mai puțin rumegată…Cum să atentez eu la pâinea redactorilor, ȋn plină epocă mercantilă? Scuze; promit să nu mai fabulez niciodată :D
    2 1
  • " incat mi-am pus ambitia sa urca cateva trepte si mai sus in acest domeniu..."
    Foarte binisor te-ai exprimat. Totusi e bine ca nu ai spus ca vrei sa avansezi innainte. Esti bun. Conduci o gramada de masini noi si asa ai dobandit tu cunostiintele auto bogate? Ai devenit si inginer auto, nu?
    10 1
  • Mazda se lauda cu dizal , mor de ras.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru