Constructorul german de automobile a lansat modelul ID.3 în urmă cu doi ani, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. În 2020, ID.3 s-a clasat printre cele mai vândute 10 mașini electrificate la nivel mondial, cu 57.000 de exemplare comercializate.
În România, modelul cu zero emisii din Wolfsburg este disponibil în trei niveluri de echipare și propune românilor trei baterii cu capacități diferite: 77 kWh, 58 kWh și 45 de kWh.
Cea mai accesibilă versiune pe care o poți cumpăra este ID.3 Pure Performance cu motor de 110 kW (150 CP) și bateria de 45 kWh, gata să ofere o autonomie de 330 de kilometri. Modelul dispune de o încărcare rapidă cu până la 50 de kW. Declinarea entry-level, disponibilă deja la comandă în România, pornește de la 31.421 de euro cu TVA.
Dacă o achizționezi prin programul Rabla Plus (cu eco-tichetul de 45.000 de lei), prețul se apropie de 21.000 de euro. Chiar și fără acest ajutor de la stat, Volkswagen ID.3 ocupă locul 8 în topul celor mai ieftine mașini electrice din România.
În standard, mașina vine echipată cu iluminare ambientală (10 culori), banchetă spate cu spătar rabatabil, două suporturi de pahare în consola centrală, tapițerie din stofă Fragment, sistem de climatizare automat Air Care, cablu pentru încărcare la priză de 220V și Type 2, oglinzi exterioare reglabile electric și senzor de ploaie.
Lista mai include sistem audio cu 4 incinte, sistem multimedia cu ecran de 10 inch, conectivitate Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto, jante de oțel cu diametrul de 18 inch, faruri și stopuri LED, parbriz încălzit, selectarea modurilor de rulare și acces fără cheie.
Printre sistemele de asistență de la bord regăsim , frânare automată în situații de urgență, pilot automat adaptiv, detectarea stării de oboseală a șoferului, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem monitorizare presiune pneuri sau Park Pilot.
Nu vad ce rost are sa cumperi cutia pe roti
Sunt bani de la UE.
Politica UE este sa stimuleze electrificarea.
La fel este si politica SUA, Japonia si Noua Zeelanda.
Zilele trecute am vazut o prezentare din China de masina electrica. Si China da bonusuri la achizitia de masini electrice.
Este un consens la nivel global!
https://m.youtube.com/watch?v=3IsF_BxAG5E
Sunt bani de la UE.
Si China acorda bonusuri pt achizitia de masini electrice:
https://youtu.be/5F8mNEKDtPE
Si SUA acorda bonusuri la achizitia de masini electrice!
Asadar? Domnilor? :)
Pentru noi, ceilalti, care gandim, DIESEL RAMANE ZI DE ZI DEASUPRA TUTUROR!
Treptat preţurile se vor aşeza şi vor ajunge la aceleaşi preţuri ca termicele.
Range mic, cam foarte mic, dar hai poate încarci odată, dar şi viteza de încărcare 50 kw.... Naşpa măi VW....
Când vin lacomii de economişti şi fac ei pe paliere ce şi ce să conţină... dar fără să gândească.... naşpa
Cum era Intel cu porcăria de Celeron...
Mă rog, mai aşteptăm puţin 2-3 ani să apară toţi cu modele şi preţurile să vină la normalitate.
Ecobonus o porcărie.... 10.000€ luaţi de la săraci ca să îi dea la bogaţi...
Ca să facem importuri....
Masina electrica este mult mai fiabila si mai ieftin de intretinut decat o fosila. Masinile electrice vor face ca aerul sa nu mai fie nociv in orase.
Orice tehnilogie la inceput este scumpa. La fel au fost si calculatoarele. Costau o avere in anii 70...
Cum sustii dezvoltarea unei tehnologii fiabile si ecologice in conditiile in care producatorii de masini pe ardere interna sunt mana in mana cu producatorii de petrol, cu rafinariile, cu lanturile de benzinarii si cu industria producatoare de filtre de motorina etc? Cum spargi un monopol atat de puternic ce nu vrea sa investeasca in electrificare?
Simplu: prin vointa politica globala si subventii!
Pe voi nu va pune pe ganduri ca toata lumea, inclusiv chinezii, incurajeaza electrificarea? Toata planeta merge pe electrificare!
Oare nu cumva problema de mediu si climatica e mai gravă decat si-o inchipuie populimea?
preturile nu vor deloc ca termicele si se vede ca vorbesti fara sa stii. in primul rand ca ultima generatie de termice a crescut vizibil preturile. apoi, chiar si asa, o sa ai autonomie mai mare, acceleratii mai bune etc etc dar nu scaderi de pret. va fi ca la mobile, acelasi pret, performante mai bune. atat. iti faci iluzii ca vor scadea preturile cu zeci de mii de euro.
deci cu cine compari? ca cat era o termica? sau cu cat e acum, dar nejustificat?
in alta ordine de idei sa iei o electrica cu 22k nu e rau, ajunge vizibil mai ieftina ca multe compacte. cu dotari mai proaste si cu interior modest, dar daca vrei sa economisesti la combustibil, sigur reusesti.
Masina electrica este mult mai fiabila si mai ieftin de intretinut decat o fosila. Masinile electrice vor face ca aerul sa nu mai fie nociv in orase.
Orice tehnilogie la inceput este scumpa. La fel au fost si calculatoarele. Costau o avere in anii 70...
Cum sustii dezvoltarea unei tehnologii fiabile si ecologice in conditiile in care producatorii de masini pe ardere interna sunt mana in mana cu producatorii de petrol, cu rafinariile, cu lanturile de benzinarii si cu industria producatoare de filtre de motorina etc? Cum spargi un monopol atat de puternic ce nu vrea sa investeasca in electrificare?
Simplu: prin vointa politica globala si subventii!
Pe voi nu va pune pe ganduri ca toata lumea, inclusiv chinezii, incurajeaza electrificarea? Toata planeta merge pe electrificare!
Oare nu cumva problema de mediu si climatica e mai gravă decat si-o inchipuie populimea?
UE este in primul rand o organizatie politica cu piata comuna si principii comune!
In perioada 2007-2018 Romania a incasat 51 mld euro de la UE si a contribuit cu 17 mld la bugetul uniunii. Profit 34 mld
In 1989 nu-ti permiteai nici macar un sandwich in occident cu banii pe care ii castigai in Romania. Iti curgea din gura cand te uitai la snickers, cola si mars, dar nu-ti permiteai. Toate strazile erau rupte in tara asta, aratau ca dupa razboi cauta pe net poze...Cielo erau Rolls Royce...
Acum mergi in vacanta in Spania, Grecia, Italia, Turcia ....nu observi nicio diferenta? de unde crezi ca vine bunastarea?
2. De unde avea Romania mii de miliarde cand noi nu ne permiteam un snickers?
3. Ce industrie asa pretioasa avea tara asta ca se stricau daciile in draci?
nu mai delira!
https://autolatest.ro/stiri/volkswagen-id-3-are-mari-probleme-tehnice-urmeaza-un-update-de-soft/
Cauta,o sa le primesti pdf,spor!
Majoritatea industriei in 1989 era depasita tehnologic si ce se mai putea privatiza viabil si reorganiza a fost jefuit tot de fostii comunisti...
nu stiu cum puteti debita asemenea tampenii!
Eu zic sa te bucuri ca poti conduce BMW, Mercedes, VW chiar si sh...nimeni nu va interzice termicele peste noapte...
dar e de porc cum ar vrea unii sa nu se schimbe nimic si isi dau duhul pe aici "luptand" impotriva electrificarii si a evolutiei!
Daca s-a ajuns sa consideri suporturile de pahar ca echipare sau bancheta spate rabatabila...
Nu stiu cum sa va spun, dar "dotarea cu bancheta" o avea Matiz-ul acu fro' douaj de ani. Iar iluminarea ambientala cu 10 culori e tziganie curata.
1. Am citit despre cei 400 mld dolari care au iesit din tara NEFISCALIZATI sau neimpozitati in 25 de ani.
2. Asta e pretul platit de noi pentru ca Iliescu si comunistii lui s-au incapatanat sa invete capitalism pe spinarea noastra. Erau oameni ca Ion Ratiu cu experienta serioasa de business in Vest si o avere stransa - dar n-a fost bun pt ca n-a fost comunist de-al lor. Să ne aducem aminte:
https://youtu.be/IPIqYbvR6yQ
3. Nu este vina UE pt ca niste comunisti corupti au devalizat tot ce-au prins pe aici: paduri, fabrici, rafinarii etc.
Tu daca intalnesti un prost corupt, il ierti sau il faci de bani?
4. In Polonia, Ungaria, Cehia, Germania de est se pare ca jaful nu a fost ca in Romania...se pare ca le prieste UE si sunt mult mai dezvoltati ca noi.
Dar ei au avut lustratie in 1989 si au renuntat la comunisti.
Ca o foarte scurta concluzie, ca ma oboseste foarte tare subiectul, cea mai mare nenorocire a noastra a fost comunismul instalat in 1946 in Romania, si prelungit si dupa 1989 prin cei care au facut cartile, si pana in ziua de astazi prin mentalitate!
Dupa cum se vede, in Olanda, Danemarca, Spania, Italia, UK, Franta etc au si autostrazi si fabrici si tehnologie si n-au avut comunism in viata lor!
Comunistii parsivi dupa ce au omorat oameni, au furat, au devalizat, ne-au tinut pe loc ani de zile, acum dau vina tot pe occident sperand ca vor obtine acordul populatiei pentru asta!
La o sucursală din Ploiești a Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calității Mărfurilor, o ingineră chimistă tocmai făcea o descoperire dintre cele mai grave.
Vasile Marilena, căci despre ea este vorba, a avut curiozitatea să verifice ce conțineau 49 de probe luate din preparatele din carne care se comercializau în București și Ploiești (salamuri, mezeluri, parizer etc.).
Descoperirea a fost atât de gravă încât, peste câteva zile de numele ei aveau să afle de la Emil Macri (șeful Direcției a II-a a DSS), Iulian Vlad (adjunctul ministrului de Interne), până la Postelnicu și Ceaușescu.
Pentru a reduce importurile de adjuvanți alimentari, pe fondul politicii generale de reducere a cheltuielilor valutare, oficialii români au luat decizia în 1982 ca în fabricarea mezelurilor să folosească un adeziv „alimentar” produs de Combinatul de Îngrășăminte Chimice Valea Călugărească. Era vorba de fosfoliant.
Îngrozită de ce tocmai descoperise, Vasile Marilena a trimis probele la Institutul de Igienă și Sănătate Publică din București, la laboratorul I.G.S. și LAREX și la laboratorul de analize a produselor de origine animală – OBOR. Rezultatele au venit să confirme primele informații.
Conținutul de fluor era de 112-289 mg/kg față de 30 mg/kg admis, de la peste trei la aproape zece ori mai mult, generând, astfel „efecte toxice cumulative”.
Conținutul de elemente radioactive depășea cu mult limitele normelor sanitare astfel: Uraniu-238 față de 0,1 pCi/g admis, probele conțineau 3-7,3 pCi/g (mai exact de la 30 de ori la 73 de ori mai mult!].
Radiu-226 față de 0,002 pCi/g admis, în probe se putea găsi 0,05-0,12 pCi/g [de la 25 la 60 de ori mai mult!]. Toate astea produceau „efecte cancerigene și teratogene (malformații congenitale)”.
În plus, conținutul de plumb era de 1,14-1,52 mg/kg față de 1,0 mg/kg admis.
Conținutul de arsen al probelor fusese de 0,89-0,96 mg/kg față de 0,15 mg/kg admis [adică de șase ori mai mult!].
Conținutul de nitriți, de asemenea, depășea limitele admise.
Fosfoliantul se folosea în preparatele de carne în R.S.R. din 1982, fără ca produsul să fi fost vreodată omologat ca unul destinat utilizării în producția alimentară. Deși știa cât este de toxic, ministerul Sănătății avizase folosirea lui pentru 1 an, termenul fiind ulterior prelungit, la insistențele ministerului Agriculturii, sub presiunile sistemice ale partidului.
Din cauza radioactivității foarte mari, leziunile provocate de fosfoliant erau ireversibile. De la cele cancerigene și teratogene, amintite mai sus, la leziuni asupra celulelor tubilor renali și nefrite (inflamarea rinichilor). Pentru copii și femeile gravide efectele erau extrem de grave.
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calității Produselor și Serviciilor, deși știa cât este de toxic, nu interzisese folosirea lui. Instituțiile de control, în frunte cu ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare au lăsat, cu bună știință, lucrurile nemodificate. Presiunile politicilor partidului, de la economia de valută la reducerea importurilor, au lăsat urme criminale.
Afacerea a fost integral mușamalizată. Nu au existat răspunderi și vinovați. Nimeni nu a aflat despre asta în presă. Adevărul, transformat în folclor urban, a fost septizat prin umor și nepăsare. Urmele totalitare se văd însă în statisticile incidenței cancerului, o boală care a explodat în ultimul deceniu comunist.
Consum
14,5
kWh/100km
VW ID3 este foarte eficient in comparatie cu concurenta
Comunistii parasiti scena va rugam! ;)
Si cu emisiile stau bine pe hartie comparativ cu concurenta. In realitate insa vorbim de peste 40 MILIARDE amenzi comparativ cu concurenta.
Sa nu uitam, aceste masini electrice ale VAG sunt lansate pe piata in graba pentru a scapa de alte amenzi pentru ca nu pot indeplini normele de poluare.
Noi vorbim de lucruri simple..tie iti vine greu sa intelegi pentru ca esti slab informat. Cultura generala e un lux pentru tine pe care nu ti-l permiti.
Acum stai jos...esti in faza terminala. Noxele ti-au afectat atat plamanii, cat si creierul.
Copii din clasele IV-XII trebuie neaparat sa ajunga sa viziteze inchisorile comuniste si sa cunoasca tragedia romanilor care au sfarsit in ele!
Uite de aia americanii inventariaza zombificatii din institutii: armata, servicii, etc. Si speram sa se faca inventarul si la noi!
Voi va dati seama ca niste zdruncinati din astia pot ocupa pozitii inalte in institutii ale statului roman?
Ar putea ajunge sa hotarasca daca avem voie masini electrice sau nu, cum sa ne dezvoltam, ce avem voie si ce nu!
Sunt convins ca noile modele electrice de la VW vor avea vanzari foarte bune. Mazda va trebui sa mai investeasca in tehnologie daca vrea sa conteze in acest segment.
Si da , romanii vor merge cu 160 pe autostrada unde e limitat la 130 doar ei sunt barosani.
Pentru ca altfel nu poti ajunge la mare dintr-o singura bucata si n-am chef sa-mi petrec ore la incarcat in cine stie ce benzinarie de prin Baragan sau mai rau steptand dupa altii sa-si incarce ei intai bateriile. Din aceasta cauza masina asta si toate celelalte simiare ei este total inutila pentru o familie cu venituri medii din Romania care face si ea 1-2 concedii pe an plus alte drumuri mai lungi la tara de exemplu. Iar ca sa ti-o iei ca masina de oras pretul este absolut nesimtit tinand seama ca cu jumate din bani iti poti lua o benzinara mult mai bine echipata.
Daca asta ma face sa fiu aratat ca degetul drept comunist retrograd, pesedist incult incapabil sa recunosc si sa vad progresul fie, Asa este, ii las pe altii sa fie progresisti pe banii lor. Din pacate statul azi, le da bani de la buget alora care de fapt n-au nevoie, in cel mai comunist mod posibil de interventionism economic.
Si da barosane, da, pe autostrada merg si cu 200 la ora cand e posibil, si fac asta de zeci de ani si in Germania si in Romania. Te supara cu ceva? Fa un denunt.
Crezi ca cu electrica as merge altfel?
- Usor de condus in ciuda masei proprii mari (probabil peste 1800 kg goala)
- Am avut varianta de 204 CP cu baterie de 58 KW – e vioaie si tacuta, cand o calci se simte cumva ca metroul cand accelereaza (cred ca face 7,3 sec suta, tractiune spate)
- Are doar butoane Virtuale inclusiv pt avarii, e greu sa te obisnuiesti cu ele si simti usurare cand te intorci la cele Fizice
- Prima masina cu incalzire in volan pe care o conduc, buna senzatia la frig (am mers la -3 - +3 C)
- Pare optimizata pt oras, decelerarile dese ii fac bine cred (incarca bateria)
- Incalzirea consuma enorm (dai un grad in plus de la 21 la 22 si vezi cum ti-au mai disparut vreo 10 km din autonomie)
- Am plecat cu autonomie de 211 km si m-am intors cu 94 timp in care am parcurs 77 km
- Consum mediu circa 26 kw/100 km ; ca sa obtii autonomia declarata de ei trebuie sa te incadrezi pe la 15 KW/100 km !!!
- Interiorul iti da cand senzatie de high-tech (ecrane smechere) cand de cheap (materiale ieftine, cotiere caraghioase etc)
- Are doar 2 butoane pt geamuri plus unul de fata/spate (optimizare de costuri pesemne)
- ‘schimbatorul de viteze’ - de fapt comutator D/N/R e in spatele volanului, intr-o pozitie cam proasta
- Incalzirea in scaune + volan da o senzatie de confort termic peste ce ma asteptam sa gasesc
- Am simtit de 2-3 ori lipsa de aer si am deschis geamul; pesemne sa mai economiseasca niste wati baga aer putin sa nu se raceasca habitaclul …
- Frane moi si destul de slabe; nu par facute sa fie folosite, meseriasii franeaza prin decelerare/incarcare acumulator
- Tinuta de drum foarte buna, sigura si stabila pe traiectorie (ce-i drept nu i-am dat peste 100-110 km/ora)
- Directie precisa
- Uneori are comportament de joc electronic (vibreaza volanul cand calci banda sau depasesti viteza legala, chestii de-astea); ba chiar m-a avertizat ca nu merg pe mijlocul benzii (eram cam neatent)
- Pedalele de frana si acceleratie sunt marcate in mod amuzant si oarecum infantil cu semnele de ‘stop’ si ‘play’ de la CD player
- pare sa aiba suspensii reglabile (Comfort / Sport) cam ‘tari’ chiar si in modul Comfort …
- la incarcare n-am umblat (nu cred ca-i simplu) am mers cu kilowatii disponibili in baterie …
- portbagaj spate mediocru ca volum, cam ca de Golf/Tiguan; pe cel din fata n-am reusit sa-l deschid
Una peste alta poate fi luat in considerare ca masina de oras, in afara nu m-as aventura ...