În perioada recentă, mai multe mărci chineze au început să-și facă apariția pe câteva dintre piețele europene importante, cum ar fi Germania, de pildă. În urmă cu câteva săptămâni, marca XPeng s-a lansat oficial pe această piață, cu două modele electrice, un sedan și un SUV.
Acum, a venit rândul unei alte mărci chineze să aterizeze pe piața germană. Mai exact, este vorba despre Hongqi, cea mai veche marcă auto din China. Constructorul a fost fondat în 1958, iar până în anii '90 a produs limuzine de lux pentru conducătorii de stat din această țară. Începând cu anii '90, cea mai veche marcă din China a început să producă mașini și pentru oamenii de rând.
Pe piața din Germania, Hongqi debutează cu modelul E-HS9, un SUV de lux electric, considerat a fi un rival pentru Rolls-Royce Cullinan. De altfel, modelul asiatic este desenat chiar de către aceeași persoană care a desenat și SUV-ul britanic Cullinan, în speță Gilles Taylor.
Noul Hongqi E-HS9 este disponibil în două versiuni cu privire la capacitatea bateriei. autonomie de 465 de kilometri în regim WLTP. A doua versiune primește o baterie mai mare, de 120 de kWh, care oferă o autonomie de 515 kilometri în regim WLTP.
Prima versiune aduce o baterie de 99 de kWh, ceea ce înseamnă oSUV-ul de lux poate să tragă un curent de 140 de kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de doar 10 minute este de ajuns pentru o autonomie de 100 de kilometri. Indiferent de versiunea aleasă, Hongqi E-HS9 primește un propulsor electric de 551 de cai putere și 670 Nm. Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 200 de km/h.
Noul model este disponibil în versiuni cu 6 sau cu 7 locuri, iar lista de dotări cuprinde: faruri LED Matrix, avertizare coliziune, avertizare unghi mort, avertizare trafic încrucișat din spate, frânare de urgență automată, Hill Descent Control, asistent hidraulic la frânare, frână de mână electronică, cameră cu vedere de 360 de grade, parcare automată și un cruise control adaptiv.
De asemenea, modelul mai primește și un ecran care se întinde pe toată lățimea bordului și care este împărțit în instrumentarul digital, sistemul multimedia central și un sistem multimedia separat pentru pasagerul din față.
În zona consolei centrale există încă un ecran separat, pentru comenzile de reglare a temperaturii habitaclului.
Consola centrală este finisată în lemn, iar aici nu lipsește nici iluminarea ambientală.Noul Hongqi E-HS9 pornește de la 80.000 de euro pe piața din Germania.
via Hongqi
Comentarii (6)