China este țara cu cele mai mari vânzări de mașini electrice din lume, ca urmare a numeroaselor subvenții acordate de stat și de autorități locale pentru a combate poluarea excesivă din marile orașe.
Unul dintre cele mai ample programe de înlocuire a vehiculelor tradiționale cu vehicule electrice este în plină desfășurare în Shenzhen, o metropolă cu 12 milioane de locuitori.
Astfel, toate cele 16.000 de autobuze care asigură transportul local sunt acum electrice, iar acestea beneficiază de stații de încărcare în fiecare dintre cele 180 de depouri. Unul dintre cele mai mari depozite poate gestiona încărcarea simultană a până la 20 de autobuze electrice.
Autonomia electrică a unui astfel de autobuz este de circa 200 de kilometri, aproximativ distanța parcursă de un autobuz pe parcursul unei zile obișnuite de lucru. Prin urmare, autobuzele au nevoie de o singură încărcare într-un interval de 24 de ore, iar aceasta durează circa două ore și are loc de regulă pe timp de noapte.
În plus, dacă este nevoie, autobuzele pot fi încărcate și la unul dintre cele 40.000 de puncte de încărcare disponibile în oraș.De asemenea, autoritățile locale au stabilit ca până la finalul acestui an toate cele 22.000 de taxi-uri înregistrate vor fi electrice.
Unul dintre principalele avantaje ale orașului Shenzhen pentru utilizarea autobuzelor electrice este că suprafața acestuia este predominant plată. De altfel, testele realizate în Hong Kong au evidențiat că eficiența autobuzelor electrice este semnificativ mai mică din cauza dealurilor, asfel că autoritățile au renunțat temporar la planurile de electrificare.
Electrificarea flotelor de autobuze este luată în calcul și de orașe din Europa și Statele Unite. De exemplu, Londra va avea o flotă de autobuze electrice single-decker până în 2020, în timp ce New York și-a stabilit un obiectiv similar abia pentru anul 2040.
Via The Guardian
Pana isi termina New York-ul inlocuirea autobuzelor cu versiuni electrice in 2040, chinezii o sa aiba masini zburatoare autonome cu totii...
Iar noi... cumparam autobuze de lungime dubla, ca sa mai inlocuim niste borduri la marirea refugiilor de ratb...
Vestul vrea sa mai cumparam niste borduri Made in Germany...
1. China incurajeaza MASIV trecerea spre autovehiculele electrice in primul rand pentru reducerea poluarii.
2. Evident - autobuzele electrice sunt de productie locala - MADE IN CHINA - ceea ce duce in mod DIRECT la dezvoltarea economiei.
La noi nu stiu sa se mai produca autobuze MADE IN ROMANIA....si mai ales ELECTRICE....
3. In Craiova, dupa ce s-au cumparat zeci de autobuze harburi DIESEL - primarul actual vrea acum sa monteze un sistem format din MII de camere de supraveghere a municipiului, cu firma chinezeasca HUAWEI ....care va realiza un fel de Big Brother in tot orasul.....PENTRU BUNASTAREA EVIDENTA A CETATENILOR !!!
Iar ei ABIA au bani sa plateasca lefurile angajatilor din primarii !!!!
Oare cum poti fi atat de cretin ?!?
Exista in Ro o singura bordura made in Germany ??
Bucurestiul a trecut prin 2 boriduriade pe vremea lui Videanu cu fabrici "de partid" autohtone si Negoita de la sec 3 (PSDistu) tot cu fabrici "de partid" autohtone. Ce treaba are Germania, numai creierasul tau stie.
Si total ineficienta daca energia electrica este generata de carbuni. Ceea ce in China cred ca se si intampla.
Multe din maşinile personale se folosesc puţin, să mergă la servici şi înapoi, plus la mall / market, 2-4 drumuri
În timp ce autobuzele şi taxiurile merg toată ziua dacă nu şi toată noaptea (cu şoferi în schimburi ) făcând zeci de drumuri şi mult mult mai mulţi kilometri şi cu mult mai mulţi pasageri!!!
Ceea ce impactul este mai mare!
si cu asta ce-am facut??