Cea mai ieftină mașină din lume s-a ”măritat” cu un motor de motocicletă de 200 de cai putere și a devenit Tata Super Nano

de Bogdan Mirică
Vineri, 01.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tata Nano a fost oferit în versiunea de serie cu un motor de 40 de cai putere. JA Motorsport și-a dorit însă un propulsor de motocicletă cu 200 de cai putere, care a făcut din banalul Nano un Super Nano.

Ideea de a construi cea mai ieftină mașină din lume a fascinat dintotdeauna constructorii de automobile care visau la sute de mii de comenzi și un succes răsunător. Tata Motors a fost unul dintre acei producători cu aspirații înalte, năruite însă de realitatea din piață.

Constructorul indian a anunțat cu mare fast debutul lui Tata Nano, o mașină care costa doar 2000 de dolari. Vânzările au fost un eșec, iar mașina a fost îmbunătățită. Nici așa nu s-a schimbat scenariul.

Dincolo de evoluția comercială, Tata Nano rămâne o mașină care a scris istorie. Și ar putea să scrie în continuare, dacă cei de la JA Motorsport se gândesc cumva să își omologheze creația și să o vândă. Este vorba despre o versiune dopată a lui Tata Nano, reconstruită aproape în totalitate. Specialiștii au refăcut structura cu un șasiu tubular, au modificat aproape complet aerodinamica mașinii de serie și au apelat la un motor mai puternic, amplasat pe puntea din spate.

Esential 200 de cai putere oferă noul Tata Super Nano.
Dacă versiunea de serie folosea un motoraș de numai 40 de cai putere, alternativa celor de la JA Motorsport apelează la un agregat cu trei cilindri, de 1.3 litri, împrumutat de la o motocicletă.
Este suficient pentru a livra 200 de cai putere, adică de cinci ori puterea inițială. Cuplul motor nu este impresionant la început, însă, având în vedere că vorbim despre un motor de motocicletă, turațiile ajung până la 10.000 rpm și acolo se declanșează nebunia. Din fericire, frânele și suspensia s-au schimbat și ele.

Cum se descurcă Super Nano, așa cum a fost el botezat de creatori, vedem în testul celor de la Autocar India.

Comentarii (1)

  • niste timpi de acceleratie si v max?
    unii n-avem timp de vizualizat filmulete care poate nu specifica aspectele pe care le cautam
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru