Compania olandeză Lightyear a prezentat oficial modelul 0. Acesta este un model de serie electric care poate fi alimentat și cu energie solară, pentru a mări autonomia noului model.
Așa cum se poate vedea, exteriorul lui Lightyear 0 are o formă fluidă și aerodinamică. Mașina a fost testată într-un tunel aero din Stuttgart, Germania, iar rezultatele arată că noul model electric are un coeficient aerodinamic de 0.175.
Asta înseamnă că Lightyear 0 este, oficial, cea mai aerodinamică mașină de serie din lume. Singura mașină care are un coeficient mai mic este Mercedes EQXX, cu un coeficient de 0.170. Însă, EQXX este doar un concept, nu un model de serie.
Atât capota lui Lightyear 0, cât și întreg plafonul conțin panouri solare. Cu ajutorul energiei solare, autonomia modelului poate fi extinsă cu până la 70 de kilometri. De altfel, modelul olandez promite o autonomie de 625 de kilometri în regim WLTP.
Propulsorul electric dezvoltă 177 de cai putere și este alimentat cu o baterie de 60 de kWh, ce poate fi încărcată în 44 de minute la o priză de încărcare rapidă. Accelerația de la 0 la 100 de km/h este gata în 10 secunde, iar viteza maximă este de 160 de km/h. Puterea este transmisă către toate roțile.
Interiorul are un design minimalist, unde putem remarca un ecran central multimedia, dar și ecrane laterale pentru oglinzile retrovizoare. Tot aici avem și scaune îmbrăcate în alcantara și vopsite în negru, în combinație cu alb.
Noul Lightyear 0 va deveni disponibil în curând, în mai multe piețe europene. În Țările de Jos, prețul acestui model este de 302.500 de euro.
via Lightyear
Design-ul exterior imi aminteste de mema aia: I have won, but at what cost? Din punctul meu de vedere, are un vibe de insecta.
...Care costă 250000€, nu 300000.
https://lightyear.one/configure
e mai frumoasa decat benve etc..pare pt becali la pretul asta si look dar se ieftineste ea..
inteligenta, secolul 21..cat de cat
Totodată, compania Sono Motors a anunțat că modelul său Sion, echipat cu panouri solare, poate fi precomandat. Livrările vor începe în 2023.
Mașina costă 32.500 de dolari. Cu pachetul de baterii încărcat complet, Sion poate parcurge până la 305 km. În timp ce stă parcat în soare, automobilul se încarcă permanent.
To charge the Sion to 80% takes around 35 minutes at a fast charging station. The Sion can also be recharged at any public charging station in Europe, via your regular home power socket or from another Sion! The vehicle's on-board bidirectional charger enables you to share your Sion's power to recharge other electric vehicles
https://sonomotors.com/en/solar-integration/
4.1T CO₂-eq
54 kWh
up to 3,000
No
LFP
360 kg
up to 75 kW
Technology
The unique technology fits perfectly with our vision of a sustainable battery. It is fair as well as resource friendly, and, unlike lithium-ion equivalents, this battery's cell chemistry contains no cobalt, nickel or manganese. Due to their special properties, the advanced LFP (lithium iron phosphate) batteries are also effectively non-flammable. Even after long and intensive use, they display only low power losses, giving them a particularly long service life.
nu trebuie sa fii in desert ca sa sa incarce bateria. se intele ca in anglia ar fi 100km iar in spania 250km pe saptamana.
si asta cu tehnologia de acum la un pret ok, ba chiar super in romania.
Mea culpa!