Cea mai aerodinamică mașină de serie din lume costă 300.000 de euro

de Tiberiu Safta
Vineri, 16.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lightyear 0, un model electric alimentat cu energie solară, este cea mai aerodinamică mașină din lume. Noul model are un coeficient aero de 0.175 și promite o autonomie de 625 de kilometri.

Compania olandeză Lightyear a prezentat oficial modelul 0. Acesta este un model de serie electric care poate fi alimentat și cu energie solară, pentru a mări autonomia noului model.

Așa cum se poate vedea, exteriorul lui Lightyear 0 are o formă fluidă și aerodinamică. Mașina a fost testată într-un tunel aero din Stuttgart, Germania, iar rezultatele arată că noul model electric are un coeficient aerodinamic de 0.175.

Asta înseamnă că Lightyear 0 este, oficial, cea mai aerodinamică mașină de serie din lume. Singura mașină care are un coeficient mai mic este Mercedes EQXX, cu un coeficient de 0.170. Însă, EQXX este doar un concept, nu un model de serie.

Atât capota lui Lightyear 0, cât și întreg plafonul conțin panouri solare. Cu ajutorul energiei solare, autonomia modelului poate fi extinsă cu până la 70 de kilometri. De altfel, modelul olandez promite o autonomie de 625 de kilometri în regim WLTP.

Propulsorul electric dezvoltă 177 de cai putere și este alimentat cu o baterie de 60 de kWh, ce poate fi încărcată în 44 de minute la o priză de încărcare rapidă.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h este gata în 10 secunde, iar viteza maximă este de 160 de km/h. Puterea este transmisă către toate roțile.

Interiorul are un design minimalist, unde putem remarca un ecran central multimedia, dar și ecrane laterale pentru oglinzile retrovizoare. Tot aici avem și scaune îmbrăcate în alcantara și vopsite în negru, în combinație cu alb.

Noul Lightyear 0 va deveni disponibil în curând, în mai multe piețe europene. În Țările de Jos, prețul acestui model este de 302.500 de euro.

via Lightyear

Comentarii (14)

  • Excelent, inca o masina electrica accesibila. De data asta, cu o acceleratie de 10 secunde pana la 100.

    Design-ul exterior imi aminteste de mema aia: I have won, but at what cost? Din punctul meu de vedere, are un vibe de insecta.
    12 9
  • În sfârșit a aflat și AM de existența acestei mașini.
    ...Care costă 250000€, nu 300000.
    https://lightyear.one/configure
    13 1
  • eGreta
    bai ce teapa!
    8 5
  • 300K e cam mult pt o tableta. Chiar si cu roti
    11 5
  • Mircea Badea
    euro 8 in sfarsit!

    e mai frumoasa decat benve etc..pare pt becali la pretul asta si look dar se ieftineste ea..

    inteligenta, secolul 21..cat de cat
    2 10
  • Seria pe naiba… o sa fie bătaie pe ele!!! Cel mai aerodinamic si mai eficient concept este car sharing-ul. Dacă 2 sau chiar 3 persoane merg în aceeași masina la job prin rotație obținem un coeficient de 0.9 (sau sub) si un consum de 2,5. Toate cele 3 auto in cauza nu ajung la prețul unei Tesla 3. Mai mare risipa ca asta nu am auzit, să pui panouri solare pe o masina care sta mai tot timpul in garaj sau zonă de parcare acoperită. La cât au costat panourile special făcute si montarea pe masina se pot umple cinci case cu panouri solare. Pe buna parca unii devin mai tâmpiți in fiecare zi (deșii in cazul unui specimen din zona credeam ca deja a ajuns la maxim de ceva timp), mai greșesc si eu.
    3 6
  • Mircea Badea
    Automobilul dispune și de panouri solare, care adaugă 12 km la autonomie cu fiecare oră în care vehiculul este expus la soare. Mașina va costa echivalentul a 170.000 de dolari și poate fi deja rezervată. Livrările vor începe în vara acestui an.

    Totodată, compania Sono Motors a anunțat că modelul său Sion, echipat cu panouri solare, poate fi precomandat. Livrările vor începe în 2023.

    Mașina costă 32.500 de dolari. Cu pachetul de baterii încărcat complet, Sion poate parcurge până la 305 km. În timp ce stă parcat în soare, automobilul se încarcă permanent.
    4 3
  • Un panou solar (standard 150-150 cm aprox.) produce maxim 400 Watts pe ora in condiții ideale. De câte panouri solare este nevoie pentru a produce 1,5 kWh pentru a parcurge cei 12 km? Si unde se vor monta? (pe aceeași masina), la “doar” 170.000 (bănuiesc ca fără presuri). De la chinezărie se va putea probabil încarcă telefonul (dacă nu este varianta max). Oricum interesantă “evoluția”, își dau seama ca nu mai ajung oamenii la priza (marea majoritate nu au cum sa-si instaleze in aceasta viața), si încearcă soluții, care doar complica la greu. In felul asta un posesor de electrică se îndreaptă clar spre situația lui Columb când naviga in funcție de maree, vant, curenți (marini de data asta). Sa nu uit… imaginati-va ca ajungeți in service cu o asemenea dracovenie (pe platforma la nici 800 de km de locuința voastră). De câți ingineri si de de cât timp este nevoie pentru a se remedia o problemă, sau din nou, o lași la soare si se repara singura, over the air? Si ziceați ca la Ferrari este nasol cu service-ul.
    3 5
  • @dutzu
    456 half cells seamlessly integrated into the body of the car can add 112 km, on average (up to 245 km) per week, of driving range to the car's battery, through the power of the sun. This creates full self-sufficiency on short distances.

    To charge the Sion to 80% takes around 35 minutes at a fast charging station. The Sion can also be recharged at any public charging station in Europe, via your regular home power socket or from another Sion! The vehicle's on-board bidirectional charger enables you to share your Sion's power to recharge other electric vehicles

    https://sonomotors.com/en/solar-integration/
    2 2
  • @dutzu
    Lithium-Iron-Phosphate Battery (LFP)
    4.1T CO₂-eq
    54 kWh
    up to 3,000
    No
    LFP
    360 kg
    up to 75 kW
    Technology
    The unique technology fits perfectly with our vision of a sustainable battery. It is fair as well as resource friendly, and, unlike lithium-ion equivalents, this battery's cell chemistry contains no cobalt, nickel or manganese. Due to their special properties, the advanced LFP (lithium iron phosphate) batteries are also effectively non-flammable. Even after long and intensive use, they display only low power losses, giving them a particularly long service life.
    3 2
  • De unde-ți cumperi (când) si cât costa o asemenea soluție? Pana nu le vedem “la raft”, bla, bla… plus “can”, nu este o certitudine. In majoritatea țărilor cu putere de cumpărare (SUA, Germania, țările nordice etc.) este soare sub 4 ore pe zi (media anuală). Când merge omul la munca (presupunând ca discutam de o soluție accesibila) este dimineața, deci nu-i soare, peste zi mașinile stau in parcări supraetajate (ai ghicit nu-i soare), vin spre seara acasă si peste noapte (surpriza, nu-i soare). Una este sa-ți placa gadget-urile si sa vrei jucării si alta sa insiști ca un panou solar pe masina face o treaba buna. Lasă-l Dl.-e pe acoperiș unde da randament maxim si încarcă-ți jucăria la o priză. Oricum mulțumesc de informații, sper sa vedem o evoluție in scurt timp si in practică referitor la autonomie si încărcare. In ultima perioada doar prețurile au evoluat in direcția greșita pentru cumpărător, la fel si prețul electricității. 
    5 2
  • Mircea Badea
    mie masinuta aia mi-ar ajunge, as merge gratis mai tot timpul.
    nu trebuie sa fii in desert ca sa sa incarce bateria. se intele ca in anglia ar fi 100km iar in spania 250km pe saptamana.

    si asta cu tehnologia de acum la un pret ok, ba chiar super in romania.
    3 3
  • @. - pretul de 255.000 euro nu contine TVA
    4 0
  • Corect!
    Mea culpa!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru