CE: Vrem proceduri de reînmatriculare cât mai simple în Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Veşti excelente pentru cetăţenii interesaţi de un automobil rulat. Fie că îl vindeţi sau îl cumpăraţi, Comisia Europeană vrea să vă ajute să economisiţi bani şi să nu mai pierdeţi timpul cu proceduri birocratice inutile. Pentru moment, este vorba doar de un proiect, dar procedura ar putea deveni realitate în maxim doi ani în toate statele membre ale Uniunii Europene. În prezent, cei de la CE estimează că şoferul mediu european petrece cinci săptămâni şi cheltuie 400 de euro pentru a-şi înmatricula vehiculul rulat. Sistemul actual risipeşte 1.5 miliarde de euro pe an şi prezintă un obstacol semnificativ pentru libera circulaţie a mărfurilor, serviciilor şi lucrătorilor în Uniunea Europeană, împiedicând creşterea economică şi crearea de locuri de muncă în Europa.
SISTEMUL ACTUAL ARE PREA MULTE PIEDICI
Cei de la Bruxelles vor să încheie o dată şi pentru totdeauna coşmarul birocratic al înmatriculării unui automobil rulat. Dacă propunerea CE va fi votată, toate ţările membre UE vor simplica procedurile de înmatriculare a vehiculelor rulate, fie că acestea provin din spaţiul comunitar sau din propriul parc auto. Propunerea CE vizează un regulament unic pentru toate statele membre, care ar introduce o serie de principii cheie.
Spre exemplu, un automobil trebuie să fie înmatriculat în ţara din UE în care locuieşte proprietarul şi celelalte state membre nu-i pot cere proprietarului respectiv să-şi reînmatriculeze automobilul pe teritoriul lor, chiar dacă persoana respectivă petrece o perioadă mai lungă pe teritoriul respectiv.Aplicată în cazul celor care au automobilele înmatriculate în Bulgaria, măsura i-ar obliga pe cetăţenii respectivi să obţină rezidenţă în Bulgaria pentru a putea circula în legalitate. Fiecare posesor ulterior al vehiculului respectiv ar trebui să respecte, la rândul său, aceeaşi regulă. Acest lucru i-ar ajuta pe cei care locuiesc într-un stat şi lucrează în alt stat, iar poliţiştii vor putea afla cu rapiditate al cui este fiecare vehicul în parte.
CE PUNE CAPĂT ÎNMATRICULĂRII DE AUTOMOBILE FURATE DIN ALTE STATE MEMBRE UE
Cetăţenii care se mută definitiv într-o altă ţară din UE vor avea la dispoziţie şase luni să-şi reînmatriculeze automobilul în această ţară. Vestea bună pentru toţi este că niciun stat nu le va mai impune controale tehnice suplimentare şi alte probleme administrative la cumpărarea sau vânzarea unui vehicul de ocazie în altă ţară a Uniunii Europene.
Înmatricularea automobilelor furate din alte state UE va deveni imposibilă, deoarece autorităţile de înmatriculare vor coopera între ele, urmărind vehiculele furate sau implicate în infracţiuni. Totodată, numeroase controale organizate la marginea drumului vor fi eliminate, deoarece poliţiştii vor primi toate informaţiile necesare direct de la omologii lor din statul în care este înmatriculat vehiculul respectiv.Audrey Tilve de la EuroNews consider că o soluţie la problema înmatriculării vehiculelor rulate din alte state ar fi renunţarea la plăcuţele de înmatriculare naţionale şi trecerea la plăcuţele de înmatriculare Europene, care vor avea o singură formă şi vor prezenta aceleaşi informaţii. Pentru moment, oficialii europeni nu vor să facă acest pas, măsura neexistând nici în ţări precum Statele Unite ale Americii, unde fiecare stat are propriile sale plăcuţe de înmatriculare, cu toate că toate cele 50 de state trebuie să respecte anumite norme în elaborarea acelor plăcuţe.
Via | EuroNews | Sursa Foto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Asta pentru ca decat sa stau la cozi si sa duc 100 de acte si de originale mai originale decat altele mai bine platesc impozit pana la moarte.
Pe de alta parte cand dai milioane pe un program si pe retele de calculatoare ai putea radia automat masina de la mine cand o cumpara urmatorul. De bun simt.
Nu cred,doar suntem in Romania.Interesul poarta fesul !
In Cehia am inmatriculat masina pe numele meu intr-o ora .In acea ora a m facut si inspectia si au iesit toate actele,am fost plecat !