CE vrea să le permită clienţilor de maşini noi să-şi repare masinile şi în alte service-uri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comisia Europeană vrea să schimbe reglementările de servisare ale vehiculelor aflate în garanţie. Astfel, producătorii de automobile nu vor mai putea să le ceară clienţilor să-şi repare maşinile avariate în perioada de garanţie doar în reţelele de service agreate, potrivit unor modificări realizate de Comisia Europeana în legislaţia europeană din domeniul acordurilor dintre constructorii de automobile şi dealerii autorizaţi. Noua norma a CE vine în ajutorul clienţilor şi ar trebui să le aducă beneficii tangibile în viitorul apropiat.
Cheltuielile de distribuţie vor fi reduse şi ele prin noul act normativ, deoarece regulile restrictive din domeniu vor fi înlăturate şi toate service-urile autorizate de autoritatea rutieră din ţara în care se află vor putea comanda piese şi pentru alte mărci decât cele pe care le reprezintă. Astfel, un client poate să meargă la un service autorizat RAR şi să îşi repare maşina aflată în garanţie fără niciun fel de problemă, fie că vorbim de un schimb de ulei, sau de o revizie mai complexă – cum este schimbarea kit-ului de distribuţie sau alte reparaţii cu o complexitate similară.
Nu vă bucuraţi încă, deoarece noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, membrii Comisiei Europene prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani petnru a permite adaptarea concesionarilor.Aşadar, lupta între preţ, calitatea şi rapiditatea execuţiei precum şi modul de relaţionare cu clienţii dintre service-urile reprezentanţelor nu a început încă la nivelul scontat de clienţi. În următorii trei ani preconizăm îmbunătăţiri seminificative în modul în care sunt trataţi clienţii unei mărci la reprezentanţe pentru servicii post-vânzare, deoarece toate service-urile vor fi într-o luptă oficială pentru clienţi. Din această luptă vor beneficia, în principal, clienţii, iar in plan secundar beneficiarii sunt service-urile multi-marcă, care ofereau deja servicii bune şi aveau o clientelă bună, ce are şanse mari să crească. Pe de altă parte, reparaţiile elementelor aflate în incidenţa garanţiei ce trebuie reparate în baza acestei garanţii vor fi efectuate doar de service-urile autorizate ale reprezentaţelor.
Acest lucru ajută la prevenirea fraudelor în materie de garanţie pe care le-ar putea încerca anumiţi clienţi.Potrivit Comisiei Europene, reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut semnificativ în ultimii ani. Normele din ce în ce mai stricte în acest domeniu ar trebui să ducă la o protecţie mai bună a consumatorilor de automobile, fie ei din Uniunea Europeană sau din România.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
in rest toate bune , asteptam sa se vada un pic de concurenta - si garantii de ordinul a 10 ani pentru marcile "curajoase"