- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Economic
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
-
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. (07.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Ce taxe auto platesc ceilalti europeni
Dar includeti taxa asta in combustibil mai guvernanti lipsiti de fantezie si plin de idiotenii!!!!!!
Platesc de 10 ori mai mult ca si anulk trecut pentru ca au ajunsi la guvernul tarii mele niste ....... hai sa nu fie calomnie....!!!!!!
Alex
Eu locuiesc in Olanda, si chiar si noi avem taxe aberante.
La cumparare: 40% din valoarea de catalog a masinii + 19% TVA;
Taxa de drumuri: se calculeaza in functie de greutatea masinii, de tipul de combustibil si de judetul in care masina e inmatriculata. (benzina < GPL < Diesel)
Astfel pentru un VW. Passat TDI varinat, taxa de drumuri este 96 de euro/luna.
Cine a fost prin Olanda, cred ca isi va da seama de ce avem aici drumuri atat de bune, ca sa nu avem ce comenta ca platim de ne rupem buzunarele, desii se aduna sume exorbitante anual din care poate nu mai mult de jumatate sunt folosite la drumuri.
danemarca e un caz unic, si nu ne comparam noi cu economia lor, si salariile lor. la noi se fura pe rupte, cat se poate, si apoi daca mai ai "noroc", mai stai un mandat.
Prin urmare, impozitul s-a marit in cazul meu de exemplu, de 20 de ori fata de anul trecut!!!!!!!!!! Sunt posesorul a doua masini de 2980cm3, respectiv de 5700cm3, pentru care anul trecut am platit 2.000.000. lei vechi (ROL), sau 200 lei noi (RON), ceea ce echivala cu 60Euro/an/ambele masini. Anul acesta pt. aceleasi masini guvernantii vor sa platesc 4500 (lei noi) RON, adica echivalentul a 1400Euro/an! Cum este posibil? Asigurarile de asemenea, aproape ca s-au dublat!?
Intrucit nu pot plati, m-am adresat Politiei capitalei, in scopul radiarii macar a unui autoturism, pt a nu mai plati impozitul acesta aberant!!!. Raspunsul lor a fost ca nu se poate scapa de plata impozitului decit daca masina se instraineaza, sau se duce la casat!???? Cu alte cuvinte sunt obligat sa achit acest impozit aberant indiferent daca circul cu masina sau nu!?? In conditiile astea, va dati seama ca nimeni nu mai mi le cumpara la valoarea lor reala, ci la una ridicol de mica!! Nu stiu cum pot fi obligat sa achit acest impozit de aproape 7 ori salariul mediu pe economie, in conditiile in care declar pe proprie raspundere ca nu circul cu masina!? Masina poate sa se afle intr-un proces mai amplu de restaurare, sau nu circula decit pe o perioada mai scurta de timp, sa zicem vara, pt. 4 luni de zile; de ce nu se calculeaza procentual?
In afara de asta, dupa cum foarte bine stiti, in pretul benzinei din Romania, sunt bagate accize, taxe de drum si de mediu, care-i tripleaza pretul real de cost.
Daca am o masina mai mare, inseamna ca platesc mai multa benzina, deci automat contribui cu o suma mai mare de bani la bugetul de stat. In mod normal, la autoturisme impozitul ar trebui sa fie ceva simbolic si sa nu tina seama de capacitatea cilindrica a acestuia.
Am sunat niste prieteni rezidenti in tari vest Europene (Belgia, Germania, Franta) si am constatat ca nici una din aceste tari nu practica astfel de impozite revoltatoare! Ba mai mult, in Franta nici macar nu mai exista impozit pe masina!!!!! Daca mergi cu ea, practic platesti benzina si automat contribui la buget; daca nu, NU!!!! Cunosc situatii in care impozitul este mai mare decit valoarea de piata a autoturismului!!!!!????
In urma unor discutii avute cu cineva din Primaria Capitalei, am inteles ca cei insarcinati cu stabilirea grilei de impozitare, pur si simplu au gresit socotelile!!!? Dar cum romanul nu se prinde decit in ultima clipa, au decis sa le lase asa; cine este fraier si plateste, ok! Cine nu, spre sfirsit de an cind se vor duce sa plateasca, vor avea un soc! Atunci va avea loc un mare scandal, vor recunoaste ca au gresit calculele, dar cine a platit ramine cu banii luati; au mai fost cazuri!
Nu credeti ca este timpul sa renuntam la jocurile astea?? Sincer?
Eu cred ca democratia inseamna "dominatia" majoritatii asa ca nu vad motivul pentru care ar trebui sa ne luam dupa Malta sau Danemarca, sau au fost date exemplu doar ca sa intelegem ca se poate si mai rau?
Dupa nota in care a fost scris articolul tind sa cred ca autorul vrea sa ne faca sa credem ca a noastra taxa de inmatriculare, daca nu e cea mai cea, e una normala tinanad cont de ceea ce se intampla in Europa, numai ca se sinucide cu propriile arme. Prtiviti articolul! Franta e inclusa la categoria tarilor in care nu se platesc taxe pentru autovehiculele de pasageri, totusi au cea mai buna incasare impozitara, deci ei au inteles ca e mai bine sa iei putin de la mai multi decat mult de la cativa. Nu incercati sa-mi dati in cap cu "componenta de mediu" a taxei noastre pentru ca nu tine, mai ales ca in articolul de mai sus nu s-a facut nicio referire la mediu.
(100)
Prietene, cine te pune sa ai masini care au la un loc noua litri? Chiar nu se poate circula cu 5km/h in Bucuresti decit cu masini de 5700 cm3???
Intr-adevar, impozitarea la noi e cretinopata, platesti la un Rolls Royce cit la o Fabia pe gpl... Eu cred ca taxarea ar trebui facuta in functie de pretul masinii, capacitatea cilindrica si consum!
Daca iti iei o masina de 6 litri, care consuma 30 in Bucuresti, inseamna ca ai bani... De ce sa platesti pe ele un milion pe an, exact cit platesc eu pentru un Vectra 1,9 diesel?
PACAT
un lucru e cert,noi ne bagam singuri bete in roate ca prostii si ascultam cu gurile cascate la smecherii car chipurile au grija de noi,in fapt numai de interesele lor directe materiale.
cumparati romani numai dacii si citroenuri noi ca decat sa va luati un BMW de cinci ani circulati mai bine cu trabantul sau moskwiciul
pentru o explicare corecta a cuvantului analfabet folositi DICTIONARUL ;)
multumesc! :)
si sa spuna si cei care au mai calatorit: cite masini de lux cu motoare de nspe litri ati vazut pe afara, in tari civilizate... pai va zic eu: in italia, la un amarit de audi 8 cu motor de vreo 2,5 litri, doar asigurarea obligatorie era de 2800 de euro pe an... si nu ma luati iar cu veniturile din romania: la noi benzina costa absolut ca in vest, dar totusi nu ai loc nici macar pe trotuar de masini la orice ora.
eu zic cine vrea masina, sa plateasca. altfel, mersul pe jos e extrem de sanatos!
Problema e ca nivelul taxelor din carburanti reprezinta deja cam 80% din pret, dar taxarea masinilor are la fel de mult sens ca taxarea oricarui alt dispozitv in care poti arde hidrocarburi: de exemplu o covata, ca cele folosite de pompieri la exercitii. Chiar, alea nu sunt taxate?
masini cu euro 3 si 4 si fiti multumiti ca nu platiti asigurarea ca in strainatate si impozitu la fel
VOUA CHIAR NU VA MIROASE A REVOLUTIE?
Sau facem ca in epoca de aur?Tacem si inghitim?
DAR,atentie ca nici atunci nu a fost fara sfarsit!!!