Ce taxe auto platesc ceilalti europeni
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Tot mai multi romani fac front comun impotriva taxei auto impusa de guvernul Tariceanu. Totusi, romanii ar trebui sa fie multumiti cu pretul impus de membrii executivului si sa se considere foarte norocosi ca nu au parte de taxe de impozitare si de achizitie asemanantoare celor din Danemarca sau Malta.
In Romania, ca in majoritatea tarilor europene, impozitul pe autovehicul este calculat in functie de capacitatea cilindrica si de caii putere ai masinii. Nu acelasi lucru se intampla si in Danemarca unde masinile sunt taxate in functie de consumul de combustibil si de greutatea lor. Danezii nu sunt insa un caz izolat. Ungurii si letonii iau in calcul tot greutatea masinii atunci cand este vorba de impozitare. Exemple pozitive in acest sens vin insa din Estonia, Franta, Lituania, Polonia, Slovenia, Slovacia si Cehia unde guvernul nu taxeaza vehiculele de pasageri.
Cele mai drastice taxe de achizitie sunt tot in Danemarca, acolo unde executivul percepe, peste pretul din fabrica al unui automobil, un procent de 155%.
Acest procent este calculat, in acest caz, pentru un vehicul cu un motor de 2.0 litri. Pe locul doi in ceea ce priveste acest tip de taxa se situeaza Malta, cu un procent de 93%, urmata indeaproape de Portugalia, care impune un TVA de 77%. Cei mai fericiti din acest punct de vedere sunt luxemburghezii, care pentru un vehicul cu propulsor de 2.0 litri platesc o taxa de 15%.Cel mai mare venit fiscal rezultat din taxarea autovehiculelor se inregistreaza in Franta, unde guvernul incaseaza 7.7 miliarde de euro de pe urma a 36 de milioane de masini raportate la 60.6 milioane de locuitori. O alta tara cu un numar foarte mare de automobile pe cap de locuitor este Italia, unde 55.8 milioane de locuitori platesc 1.1 miliarde de euro pentru 39 de milioane de autovehicule .
La nivelul taxelor obtinute din politele de asigurare, cele doua tari se situeaza insa aproximativ la egalitate: Franta 4.1 miliarde de euro, Italia 4.3 miliarde de euro. Danemarca se inscrie si ea in topul tarilor cu cel mai mare venit de pe urma politelor de asigurare: 3.3 miliarde de euro.
Insa, spre deosebire de Franta si Italia, Danemarca se poate "lauda" cu doar 2 milioane de autovehicule la 5.5 milioane de locuitori.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Dar includeti taxa asta in combustibil mai guvernanti lipsiti de fantezie si plin de idiotenii!!!!!!
Platesc de 10 ori mai mult ca si anulk trecut pentru ca au ajunsi la guvernul tarii mele niste ....... hai sa nu fie calomnie....!!!!!!
Alex
Eu locuiesc in Olanda, si chiar si noi avem taxe aberante.
La cumparare: 40% din valoarea de catalog a masinii + 19% TVA;
Taxa de drumuri: se calculeaza in functie de greutatea masinii, de tipul de combustibil si de judetul in care masina e inmatriculata. (benzina < GPL < Diesel)
Astfel pentru un VW. Passat TDI varinat, taxa de drumuri este 96 de euro/luna.
Cine a fost prin Olanda, cred ca isi va da seama de ce avem aici drumuri atat de bune, ca sa nu avem ce comenta ca platim de ne rupem buzunarele, desii se aduna sume exorbitante anual din care poate nu mai mult de jumatate sunt folosite la drumuri.
danemarca e un caz unic, si nu ne comparam noi cu economia lor, si salariile lor. la noi se fura pe rupte, cat se poate, si apoi daca mai ai "noroc", mai stai un mandat.
Prin urmare, impozitul s-a marit in cazul meu de exemplu, de 20 de ori fata de anul trecut!!!!!!!!!! Sunt posesorul a doua masini de 2980cm3, respectiv de 5700cm3, pentru care anul trecut am platit 2.000.000. lei vechi (ROL), sau 200 lei noi (RON), ceea ce echivala cu 60Euro/an/ambele masini. Anul acesta pt. aceleasi masini guvernantii vor sa platesc 4500 (lei noi) RON, adica echivalentul a 1400Euro/an! Cum este posibil? Asigurarile de asemenea, aproape ca s-au dublat!?
Intrucit nu pot plati, m-am adresat Politiei capitalei, in scopul radiarii macar a unui autoturism, pt a nu mai plati impozitul acesta aberant!!!. Raspunsul lor a fost ca nu se poate scapa de plata impozitului decit daca masina se instraineaza, sau se duce la casat!???? Cu alte cuvinte sunt obligat sa achit acest impozit aberant indiferent daca circul cu masina sau nu!?? In conditiile astea, va dati seama ca nimeni nu mai mi le cumpara la valoarea lor reala, ci la una ridicol de mica!! Nu stiu cum pot fi obligat sa achit acest impozit de aproape 7 ori salariul mediu pe economie, in conditiile in care declar pe proprie raspundere ca nu circul cu masina!? Masina poate sa se afle intr-un proces mai amplu de restaurare, sau nu circula decit pe o perioada mai scurta de timp, sa zicem vara, pt. 4 luni de zile; de ce nu se calculeaza procentual?
In afara de asta, dupa cum foarte bine stiti, in pretul benzinei din Romania, sunt bagate accize, taxe de drum si de mediu, care-i tripleaza pretul real de cost.
Daca am o masina mai mare, inseamna ca platesc mai multa benzina, deci automat contribui cu o suma mai mare de bani la bugetul de stat. In mod normal, la autoturisme impozitul ar trebui sa fie ceva simbolic si sa nu tina seama de capacitatea cilindrica a acestuia.
Am sunat niste prieteni rezidenti in tari vest Europene (Belgia, Germania, Franta) si am constatat ca nici una din aceste tari nu practica astfel de impozite revoltatoare! Ba mai mult, in Franta nici macar nu mai exista impozit pe masina!!!!! Daca mergi cu ea, practic platesti benzina si automat contribui la buget; daca nu, NU!!!! Cunosc situatii in care impozitul este mai mare decit valoarea de piata a autoturismului!!!!!????
In urma unor discutii avute cu cineva din Primaria Capitalei, am inteles ca cei insarcinati cu stabilirea grilei de impozitare, pur si simplu au gresit socotelile!!!? Dar cum romanul nu se prinde decit in ultima clipa, au decis sa le lase asa; cine este fraier si plateste, ok! Cine nu, spre sfirsit de an cind se vor duce sa plateasca, vor avea un soc! Atunci va avea loc un mare scandal, vor recunoaste ca au gresit calculele, dar cine a platit ramine cu banii luati; au mai fost cazuri!
Nu credeti ca este timpul sa renuntam la jocurile astea?? Sincer?
Eu cred ca democratia inseamna "dominatia" majoritatii asa ca nu vad motivul pentru care ar trebui sa ne luam dupa Malta sau Danemarca, sau au fost date exemplu doar ca sa intelegem ca se poate si mai rau?
Dupa nota in care a fost scris articolul tind sa cred ca autorul vrea sa ne faca sa credem ca a noastra taxa de inmatriculare, daca nu e cea mai cea, e una normala tinanad cont de ceea ce se intampla in Europa, numai ca se sinucide cu propriile arme. Prtiviti articolul! Franta e inclusa la categoria tarilor in care nu se platesc taxe pentru autovehiculele de pasageri, totusi au cea mai buna incasare impozitara, deci ei au inteles ca e mai bine sa iei putin de la mai multi decat mult de la cativa. Nu incercati sa-mi dati in cap cu "componenta de mediu" a taxei noastre pentru ca nu tine, mai ales ca in articolul de mai sus nu s-a facut nicio referire la mediu.
(100)
Prietene, cine te pune sa ai masini care au la un loc noua litri? Chiar nu se poate circula cu 5km/h in Bucuresti decit cu masini de 5700 cm3???
Intr-adevar, impozitarea la noi e cretinopata, platesti la un Rolls Royce cit la o Fabia pe gpl... Eu cred ca taxarea ar trebui facuta in functie de pretul masinii, capacitatea cilindrica si consum!
Daca iti iei o masina de 6 litri, care consuma 30 in Bucuresti, inseamna ca ai bani... De ce sa platesti pe ele un milion pe an, exact cit platesc eu pentru un Vectra 1,9 diesel?
PACAT
un lucru e cert,noi ne bagam singuri bete in roate ca prostii si ascultam cu gurile cascate la smecherii car chipurile au grija de noi,in fapt numai de interesele lor directe materiale.
cumparati romani numai dacii si citroenuri noi ca decat sa va luati un BMW de cinci ani circulati mai bine cu trabantul sau moskwiciul
pentru o explicare corecta a cuvantului analfabet folositi DICTIONARUL ;)
multumesc! :)
si sa spuna si cei care au mai calatorit: cite masini de lux cu motoare de nspe litri ati vazut pe afara, in tari civilizate... pai va zic eu: in italia, la un amarit de audi 8 cu motor de vreo 2,5 litri, doar asigurarea obligatorie era de 2800 de euro pe an... si nu ma luati iar cu veniturile din romania: la noi benzina costa absolut ca in vest, dar totusi nu ai loc nici macar pe trotuar de masini la orice ora.
eu zic cine vrea masina, sa plateasca. altfel, mersul pe jos e extrem de sanatos!
Problema e ca nivelul taxelor din carburanti reprezinta deja cam 80% din pret, dar taxarea masinilor are la fel de mult sens ca taxarea oricarui alt dispozitv in care poti arde hidrocarburi: de exemplu o covata, ca cele folosite de pompieri la exercitii. Chiar, alea nu sunt taxate?
masini cu euro 3 si 4 si fiti multumiti ca nu platiti asigurarea ca in strainatate si impozitu la fel
VOUA CHIAR NU VA MIROASE A REVOLUTIE?
Sau facem ca in epoca de aur?Tacem si inghitim?
DAR,atentie ca nici atunci nu a fost fara sfarsit!!!