Ce poluează mai mult: călătoria cu maşina sau cu avionul?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cercetătorii de la American Chemical Society au realizat un studiu pe care l-au publicat în Jurnalul de Ştiinţă şi Tehnologie Ecologică în care au analizat o comparaţie între efectele călătoriei cu avionul şi efectele călătoriei cu maşina. Analiza a vizat atât efectele pe termen lung, cât şi efectele pe termen scurt ale acestor acţiuni. Până în prezent, o serie de studii ne arătau că avioanele poluează mai mult decât autoturismele şi că acestea sunt rentabile doar fiindcă pot să transporte pasagerii peste ocean mult mai repede decât vapoarele.
Noul studiu al ACS realizat de Dr. Jens Borken-Kleefeld, Terje Berntsen şi Jan Fuglestved a relevat amănunte interesante despre această problemă care macină atât turiştii care vor să călătorească cât mai ecologic, cât şi legislatorii care vor să impoziteze emisiile de CO2 şi alte gaze cauzatoare ale efectului de seră. Până în prezent, toate studiile din domeniu au vizat efectele pe termen scurt ale călătoriilor, fără să evalueze ceea ce se întâmplă în perioada de timp ce precede călătoria.
Potrivit celor trei cercetători, impactul unei călătorii cu avionul este mai mare pe termen scurt decât echivalentul său realizat la bordul unui automobil.
Diferenţele apar abia pe termen lung, când un autoturism poluează cel puţin la fel de mult, dacă nu chiar mai mult decât un avion. Creşterea temperaturii medii anuale a globului este mai mare în primii ani cu o maşina decât ar fi fost cu un avion, deşi temperaturile medii la nivel global pe termen scurt sunt crescute de patru ori mai repede cu un avion decât cu echivalentul său în autoturisme.Explicaţia celor trei oameni de ştiinţă vine prin faptul că avioanele zboară la altitudini ridicate, iar impactul lor asupra ozonului şi al norilor este extrem de mare în comparaţie cu cel al echivalentului în autoturisme, dar este simţit pe o perioadă de timp mult mai scurtă. Autoturismele emit mai multe grame de CO2 per pasager pe milă în comparaţie cu avioanele comerciale, iar particulele emise de acestea rămân în atmosferă mai mult timp decât alte gaze, motiv pentru care acestea sunt mai dăunătoare decât avioanele.
Via | TheGreenCarWebsite | ACS
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
CO2 nu este toxic sau poluant si este sursa principala de energie pentru plante! Nu inteleg ce tot se streseaza smecherii astia de masoara CO2 si iti cer bani pe sisteme inutile de minimizare a lui.
Gazele cu adevarat daunatoare sunt CO si NOx. Aceste gaze sunt nedorite cu adevarat si trebuiesc minimizate.
Sunt eu chiar asa de prost informat sau chiar am ajuns sa ne prosteasca astia pe fatza cu chiar orice ca sa mai scoata un ban si sa te tenteze la masini mai noi fara sa aiba vreun beneficiu real?
CO2 nu polueaza si, da este absorbit (fixat) de plante. Problema este ca marile paduri care de milioane de ani fixeaza carbonul dispar incet si sigur. Sa nu crezi ca gazonul si plantele ornamentale au potentialul sa absoarba cantitatile crescande de CO2 emis de toate aceste surse...
Pe de alta parte, nu e pacat sa ardem petrolul - o materie prima deosebit de valoroasa in industrie? Poate nepotii nostri o sa-i gaseasca si alte intrebuintari nebanuite de noi, iar noi ca niste barbari primitivi, il ardem.
Problema majora a omenirii in acest moment nu este CO2 ... este evident acest lucru, dar este tinut "ascuns" de ochii marelui public. Poluarea cu toate acele substante ( nu numai alea de mai sus ... multe altele ) are efecte grave asupra vietii de pe pamant - dar "nu exista studii care sa certifice asta !! ... de ce oare ? .. oare din cauza ca se cheltuie mii de miliarde de dolari pe armament si cateva milioane pe cercetare ... oare din cauza ca NU SE VREA sa se stie care sunt efectele civilizatiei noastre asupra planetei.. etc.
Aceasta planeta se invarte cu sau fara noi de milioane de ani. In acest timp a avut variatii de zeci de grade in ambele directii, ere glaciare, acoperire de apa, impacte cu meteoriti, etc.
Cum poti sa crezi ca noi in acesti cativa ani de industrializare "distrugem planeta" prin ridicarea cu "cateva grade" a temperaturii si in concluzie merita sa echipam masinile cu sisteme ce insumeaza 50% din valoarea unei masini pentru a reduce cu valori minuscule emisiile de nu stiu ce gaz?
Din punctul meu de vedere necesitatea implementarii de sisteme de regulare a gazului de evacuare trebuia sa se opreasca prin anii 90 dupa introducerea catalizatorului.
Practic normele Euro1/Euro2.
Dupa asta totul este o minciuna si o exploatare, o scuza ridicola pentru a mari preturile si a taxa aiurea pentru nimic.
După părerea mea, ar trebui să conteze cantitatea de gaze şi noxe pe cap de pasager transportat. Dacă un singur om se deplasează cu un automobil, el generează o anumită cantitate de gaze. Dacă cinci persoane merg cu acelaşi automobil, valoarea pe cap de călător scade de 5 ori (plus un supliment infim datorită greutăţii mai mari a maşinii). Un autobuz consumă de 3 ori mai mult decât o maşină (să zicem) dar transportă de 6-8 ori mai mulţi pasageri pe scaune. Rezultă o cantitate de CO2+noxe pe cap de pasager şi mai mică. Avoanele transportă sute de pasageri odată. Cum nu ştiu cantitatea de gaze rezultată la suta de km/mile, nu ştiu cum e cu valoarea pe cap de călător. Pe de altă parte, la transportul auto poţi avea alternative câteodată, funcţie de situaţie şi distanţă. Poţi merge pe jos, sau cu bicicleta sau cu trenul. La rutele de mii de kilometri trebuie ales avionul (unii aleg autocarul). Pe rutele transatlantice chiar că eşti obligat să zburătăceşti (dacă nu cumva eşti vreun excentric care preferă să vâslească într-un butoi între Portocalia şi Miami).
Taxarea poluării auto nu are nici o legătură cu mediul. Banii aceia nu se duc în reîmpăduriri sau acţiuni de curăţare a mediului. Este vorba de o găselniţă a guvernelor de a stoarce bani din orice. Eşti pedepsit (taxat) nu doar cănd poluezi plimbându-ţi "prietena" aiurea în decapotabilă fără alt scop decât de a face pe importantul, ci şi cănd transporţi mărfuri necesare sau când execuţi transporturi vitale. Vine Ambulanţa să salveze un accidentat? Trebuie să plăteşti statul mai înainte. Vignetă, taxe de drum, TVA, accize. Căci benzina pentru Ambulanţă e un moft, aşa cum e poşeta Louis Vuitton.
Vrei să mănănci? Nu înainte de a da statului 16% din ce câştigi.. După aia, din ce rămâne mai dai statului încă 24% din ce cumperi. Aşteptăm şi taxa de fast-food, nu ştiu de ce au scos-o. Guvernanţii ăştia sunt cam proşti, de ne iau doar jumătate din banii de mâncare. Ar trebui să ne ia vreo 85%.
Reducera poluării motoarelor cu ardere internă e un lucru bun, atunci când nu se ajunge la extreme. Ajungem la motoare de 3 cilindri şi avortoni gen Smart. Peste vreo 2 ani constatăm că e şi mai cald şi se va trece la 2 cilindri. După aia vom zumzăi toţi pe scutere monocilindru.
În fine, despre automobilul electric. Am fost de la bun început împotrivă. E scump. Nefiabil (incercaţi să treceţi un vad cu el). Bateriile sunt greu de manevrat şi ocupă mult prea mult loc util. Bateriile conţin SUBSTANŢE TOXICE! La un accident serios se împrăştie în mediu nu doar metal, plastic şi sticlă, ci şi acizi, litiu şi cine ştie ce alte drăcii.
Iar energia electrică cu care se alimentează maşina nu provine de le soare sau eoliană sau hidro, ci dintr-un mix termo-hidro-nuclear. Unele state nu au centrale atomice, altele sint cam aride, nu au energie hidro. Aşa că maşinuţa noastră electrică nu va polua ea în mişcare, dar vom muta poluarea la coşul termocentralei, care va arde şi mai multă păcură, sau cărbune, sau GAZ METAN. Preţul gazului va ajunge de nesuportat.
Biocombustibili? ŢEAPĂ!! Rapiţa şi lucerna cresc pe câmp. Trebuie cultivate, îngrijite, recoltate, prelucrate. Se obţine PUŢIN biocombustibil din cantităţi MARI de masă vegetală. Adică, randament scăzut.
Fiecare hectar cultivat pentru biocarburant înseamnă un hectar mai puţin cultivat pentru alimente. Alimente mai puţine înseamnă alimente MAI SCUMPE!!
Ştiţi ceva? Planeta se va încălzi chiar dacă de mâine nu va mai circula niciodată vreun automobil (tren, avion, vapor, etc).
Fuck fuel economy !