Platforma de verificări auto online, CarVertical, a realizat un studiu care analizează obiceiurile de cumpărare ale românilor pe piața mașinilor second-hand.
Potrivit acestui studiu, 44.8% dintre cumpărătorii români consideră prețul ca fiind cel mai important factor atunci când se gândesc la achiziționarea unei mașini la mâna a doua.
Totodată, 36.5% dintre români își schimbă mașina la 4 - 6 ani de la achiziționare, ceea ce îi poziționează pe același loc cu francezii sau polonezii. Fiecare al zecelea român își schimbă mașina între 7 - 10 ani, iar un sfert dintre români schimbă mașina la fiecare 1 - 3 ani.
Nu în ultimul rând, 6.1% dintre clienții români tind să își schimbe mașina mai rar decât la fiecare 10 ani. Ca o comparație, ponderea este de 12.9% în Franța și de 7.9% în Italia.
8.9% DINTRE ROMÂNI CAUTĂ MAȘINI DE PÂNĂ LA 4.900 DE LEI
În ceea ce privește sumele pe care românii sunt dispuși să le cheltuie pe o mașină la mână a doua, aproximativ 8.9% decid să opteze pentru un vehicul de până la 4.900 de lei.
Cea mai populară categorie de preț este cea cuprinsă între 4.900 și 14.800 de lei.
Aici se regăsesc 25.6% dintre clienții români. 15.6% au bugete cuprinse între 14.800 și 24.600 de lei, iar 16.8% între 24.600 și 49.200 de lei.Românii nu fug deloc de mașinile scumpe. 12.2% dintre clienții de la noi din țară recunosc că sunt dispuși să cheltuie între 49.200 și 73.900 de lei pentru o mașină second hand. 5.1% au bugete cuprinse între 221.600 și 295.400 de lei, iar 5.6% de peste 295.400 de lei.
La capitolul mașini de lux, românii excelează, potrivit studiului, în raport cu restul europenilor.
SIGURANȚA NU SE AFLĂ PRINTRE PRIORITĂȚILE DE TOP ALE ROMÂNILOR
După preț, românii în căutare de mașini second hand sunt interesați de starea tehnică a mașinii. În același timp, emisiile de carbon, țara de origine a mașinii și siguranța nu se regăsesc printre prioritățile de top ale românilor.
via CarVertical
Să le dea Dumnezeu sănătate la toată lumea.
Poate într-o zi, toate SH vor fi electrice şi deci foarte uşor de reparat.
Pai daca e BMW boss, e suficient.
Restul "e" detalii care se rezolva cu spaga la ITP. Nu conteaza ca e facuta din mai multe bucati, nu conteaza ca are km dati inapoi, nu conteaza ca are anvelopele praf, nu conteaza ca nu are istoric de service (oricum baietii de la coltul blocului repara mai bine ca aia la reprezentanta cica...).
Conteaza semnul si impresia vecinilor.
Daca iei o Dacie noua esti sarac.
Daca la aceeasi bani iei BMW, ai valoare.
Cam asta e cu romanii care cumpara sh.
Mai ales cand sunt tineri, neaparat trebuie BMW. Ca tine loc de permis si pluteste masina asta.
Si au mai vazut ei ceva: multi fac liniute cu ele si alte modele si ies bine tare in teste.
Sa mentionam ca spre deosebire de alte tari, la romani se importa troace triplu fata de cumparat masini noi.
In Romania daca ITP-ul s-ar da pe bune, mai bine de jumatate din SH din tara ar trebui sa dispara. Romanul nu are in primul rand cultura economica, nu auto.
Isi cumpara masina cu motor diesel mare sa mearga 5 km pana la munca si inapoi. Tot el vorbeste de fiabilitate la masina electrica dar are un cazan de 2000 de euro in care baga anual peste 1000 doar sa o repare.
Se vede ca nu ai nici o treaba cu masinile in general, dar cu alea electrice.
Daca sunt atat de usor de reparat si de ieftin, zi-mi si mie in cat timp se livreaza un set de baterii la un Hyundai Kona si cat costa piesele plus montajul?
Ca vad ca le sti pe toate.
Vedem noi singuri cat ai tu habar....
Stii sa ne spui cat dureaza sa iti livreze VW un motor pentru un Golf? Si cat costa piesa + manopera? Vorbiti de schimbatul bateriei la o electrica, de zici ca se face o data la 10.000 de km ca schimbatul filtrelor de ulei.
Masina electrica nu are transmisie, distributie, evacuare, admisie, injectie,ssitem de ungere sau de acire plus electronica si consumabilele aferente. Toate acestea necesita mentenanta periodica plus bani.
Stii cat costa sa schimbi distributia la un BMW Seria 5? Doar manopera prietene, fara sa mai pui si costul pieselor.
Daca iti dau o chiulasa in mana tu nu faci diferenta intre supapa de admisie si cea de evacuare, asa ca m-as feri sa ma dau cunoscator.
Sigur, sistemele sunt "infailibile" cu exceptia celor care nu sunt. Pentru cele 3-5-7% din electrice care vor avea probleme pe parcursul vietii cu sistemul de incalzire/racire, lucrurile vor fi deloc amuzante.
Un exemplu recent este Volvo V60 D6 plug-in cu mari probleme la compresor. Poti cauta singur sa vezi cat de importanta e pompa de caldura intr-o electrica/electrificata.