Piața auto din România a înregistrat o creștere de peste 23% în luna aprilie față de aceeași perioadă a anului trecut. Până acum, în primele patru luni, au fost înregistrate creșteri de peste 35% prin comparație cu același interval din 2021.
Știm, deja, că Dacia este lider detașat în acest clasament, cu aproape 10.000 de exemplare vândute în primele patru luni. Raportat la luna aprilie, cel mai bine vândut model a fost Logan, cu 782 de unități comercializate. Acesta este urmat de Duster, cu 577 de exemplare, iar podiumul este completat de electricul Dacia Spring, cu 506 de mașini vândute.
Locul al patrulea este ocupat de Ford Puma, construit la Craiova, cu 266 de unități. Crossover-ul este urmat de Toyota Corolla, cu 191 de exemplare vândute. Față de luna martie, Dacia Sandero a căzut pe locul 6, fiind vândute doar 174 de mașini. În premieră, Dacia Jogger își face apariția în statisticile DRPCIV și ocupă locul 9, cu 163 de exemplare vândute.
În total, au fost vândute 8469 de mașini în luna aprilie.
Asta reprezintă o creștere de peste 23% față de anul trecut. Dacia a fost cea mai bine vândută marcă, cu 2230 de mașini, urmată de Toyota (635 de exemplare), Hyundai (615 bucăți), Skoda (603 automobile) și Ford (570 de mașini).La categoria mașinilor electrice, Tesla Model 3 a fost cel mai bine vândut model din import, cu 81 de bucăți. Aici s-au vândut 830 de mașini în total, în aprilie, iar Dacia Spring este lider de piață. Clasamentul electricelor este completat de următoarele modele: Renault Zoe (38 de mașini), Tesla Model Y (27 de exemplare), Hyundai Kona (25 de bucăți), Skoda Enyaq (15 mașini), Volkswagen e-Up! (13 exemplare) și Ford Mustang Mach-E (10 mașini).
Remarcăm vânzările slabe ale modelelor Volkswagen ID.3 și ID.4, cu 3 exemplare pentru fiecare. Asta din cauza problemelor de producție cauzate de criza de componente esențiale. În schimb, mașini precum Porsche Taycan și Mercedes-Benz EQS s-au vândut în 4, respectiv 8 exemplare în România, în aprilie.
via Profit
printre cunoscuti cu 1.0 de la skoda: 6 rapide, 5 octavii. NICIO PROBLEMĂ!
nu mai visați doar alh-uri!!!
99% dintre cei ce va dati cu parerea despre motoarele in trei cilindri nu ati condus vreuna nici macar 10 km, dar sa mai aveti in exploatare... Toti "specialistii" viseaza numai V8, biturbo si, neaparat discuri pe puntea spate, altfel le vine rau. Partea proasta e ca, deocamdata, se opresc la cazane obosite.
Tremuratul la turații mici, lipsa de putere și fiabilitatea discutabilă sunt perspectivele clienților.
Producătorii și samsarii au profit mai mare, deci 3 cilindri e perfecte.
Ca și alți producători ce au ales downsizing-ul, Renault a proiectat un motor nou care să se încadreze în noile norme impuse de UE, tot mai stricte. TCe 90 are, printre altele turbină, distribuție pe lanț, bloc de aluminiu și pompă de ulei cu debit variabil. 160 Nm și tot 90 de cai.
Își închipuie cineva cu adevărat că un producător se dă peste cap să proiecteze motoare noi și complexe când are deja în producție unele aspirate foarte fiabile și apreciate? Cum să coste mai mult un motor aspirat din anii 90 adaptat pentru Logan față de noile TCe? Ce naiba, discutăm de fiare vechi, dacă are un cilindru în minus e mai ieftin de produs?