Ce mașini cumpără europenii? Volkswagen, Ford și Opel domină clasamentele de vânzări pe luna iulie

de Mircea Meșter
Joi, 20.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Preferințele europenilor în materie de mașini nu s-au schimbat în luna iulie. Mărcile populare rămân VW, Ford și Opel, în timp ce Golf și Polo domină autoritar clasamentul vânzărilor pe modele.

Volkswagen, Ford și Opel sunt mărcile care au reușit să adune cei mai mulți clienți în luna iulie a anului 2015 în Europa. Conform statisticilor oferite astăzi de compania Jato Dynamics, toate mărcile clasate în Top 10 la nivel european au reușit creșteri ale vânzărilor în raport cu aceeași lună a anului trecut.

Volkswagen conduce autoritar clasamentul, reușind să vândă aproape cât următoarele mărci la un loc, Ford și Opel. Renault se află pe locul al patrulea pe luna iulie, însă reușește să împingă Opel și să prindă poziția a treia dacă calculul se face pe primele șapte luni ale anului, perioadă în care marca franceză reușește să crească cu 9.6%, mai multe decât principalele mărci de volum din Europa.

La nivelul brandurilor premium, Audi bate în Europa Mercedes-Benz și BMW, mărci care se clasează în această ordine pe locurile 6, 7 și 8 în clasamentul vânzărilor tuturor constructorilor prezenți pe Bătrânul Continent.

POZ. MARCĂ VÂNZĂRI
JUL 15
+/- FAȚĂ
DE JUL 14
VÂNZĂRI
IAN-JUL 15
+/- FAȚĂ DE
JAN-JUL 14
1 Volkswagen 152.200 +7.7% 1.052.200 +8.9%
2 Ford 84.500 +7.0% 633.800 +6.7%
3 Opel 74.700 +3.3% 573.600 +5.1%
4 Renault 70.800 +4.9% 586.900 +9.6%
5 Peugeot 70.200 +10.6% 519.900 +7.4%
6 Audi 69.600 +8.7% 469.600 +4.9%
7 Mercedes-Benz 62.900 +12.0% 433.800 +11.3%
8 BMW 57.500 +7.2% 429.400 +7.6%
9 Fiat 56.500 +11.9% 410.400 +9.5%
10 Skoda 54.800 +5.3% 374.500 +6.6%

Volkswagen domină clar și clasamentul pe vânzări al modelelor.

Dacă Golf și Polo sunt, în această ordine, cele mai vândute mașini din Europa, Passat profită de noua generație și urcă în Top 5. Celelalte două modele care completează clasamentul sunt Ford Fiesta (pe 3) și Renault Clio (pe 4). Top 10 al vânzărilor europene este completat, în ordine, de Skoda Octavia (6), Ford Focus (7), Nissan Qashqai (8), Opel Corsa (9) și Peugeot 208 (10).

POZ. MODEL VÂNZĂRI
JUL 15
+/- FAȚĂ
DE JUL 14
VÂNZĂRI
IAN-JUL 15
+/- FAȚĂ DE
JAN-JUL 14
1 Volkswagen Golf 46.600 +11.9 322.500 +3.5%
2 Volkswagen Polo 26.000 +14.6 185.000 +13.4%
3 Ford Fiesta 22.900 -4% 197.300 +2.9%
4 Renault Clio 22.900 -3.1% 188.900 +1.5%
5 Volkswagen Passat 22.000 +49.9% 133.200 +40.9%
6 Skoda Octavia 19.900 +9.9% 131.600 +6.0%
7 Ford Focus 19.900 +12.2% 148.100 +6.4%
8 Nissan Qashqai 19.800 +7.0% 144.900 +12.4%
9 Opel Corsa 17.800 -10.9% 169.000 +10.0%
10 Peugeot 208 17.600 +5.8% 138.900 +2.2%

Vânzările europene au crescut în primele șapte luni ale anului cu 8.6%, după ce iulie a fost a 23-a lună consecutivă care a înregistrat un plus de vânzări în raport cu aceeași lună a anului precedent. Cele mai mari creșteri efective au avut loc în Irlanda (+48%), în timp ce Spania și Cehia au înregistrat și ele creșteri importante, de peste 20%.

În România au fost vândute 9253 de mașini în una iulie, o urcare de 10.6% în raport cu iulie 2014. În perioada ianuarie-iulie, românii au cumpărat 43.725 de mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 10.4% comparativ cu aceeași perioadă din 2014.

Comentarii (24)

  • În clasamentul anual, Polo e chiar pe 3. Se simte că trebuie o generație nouă. E printre cele mai vechi modele din clasa lui fiind deja de 5 ani pe piață.
    10 10
  • Un lucru este cert, uitandu-ne la careul de asi...europenii cumpara masini din clasa mica si din clasa compacta. Si vorbim de Europa vestica care acapareaza 80-90% din vanzarile de pe continent. Asta e normalitatea. Numai la noi e ideea preconceputa ca daca nu e din clasa mare sau clasa medie, nu e masina.
    31 4
  • @Moldovean
    De ce vorbesti eronat ? Ford Fiesta generatia actuala este un model mai vechi decat VW Polo
    10 9
  • @Andy, crezi ca vest-europenii nu au si o masina mare acasa? eu cred ca da, iar pe deasupra mai au 1-2-3 masini de oras pentru baiat / fata / nevasta / amanta ... Iar cei care n-o duc prea bine isi cumpara masini mici pentru ca atat le permite bugetul. La noi, intr-adevar, oamenii au conceptia ca "arunca banii" pe masinile mici. dar daca te uiti atent pe strada ai sa vezi ca in ultimii ani au aparut foarte multe masini mici / compacte. chiar si oferta de SH s-a repozitionat pe masini mici.
    8 8
  • Da, Fiesta e din 2008. Dar îl ajută designul. Pe Polo nu prea. Se spune că designul Volkswagen e cum e pentru că rezistă testului timpului. Cu toate acestea, cred că asta se aplică în cazul Fiestei.
    11 7
  • Iar eu nu am zis că Polo e cel mai vechi. Ci printre cele mai vechi. Ceea ce e un adevăr.
    10 4
  • Scorpionul_negru
    Fiesta e o masina mai frumoasa si mai buna ca Polo.
    19 15
  • Fiesta si Mondeo sunt mai frumoase si mai bune tehnic decat Polo sau Passat. Dar cat timp Germania e pe primul loc la achizitii de masini, normal ca VAG o sa fie in frunte la vanzari. e logic.
    12 12
  • "Renault se află pe locul al patrulea"
    :)))
    adica 586.900 < 573.600 :)))

    renault este pe 3 si Opel pe 4...Acum trebuie refacut tot articolul
    3 6
  • @doi

    e vorba de vânzările lunii iulie.
    6 2
  • @ Fopel
    Marca VW se vinde bine in toata Europa nu numai in Germania, cu vanzarile din Germania marca VW nu vindea in niciun caz mai multe masini ca PSA ( Peugeot + Citroen ) . Ex. modelul VW Golf, cu exceptia a doua tari ( Marea Britanie si Franta ) compacta germana este cea mai vanduta compacta in toate tarile din vestul Europei, inclusiv in Italia unde VW Golf este lider autoritar din 2008 . La fel se poate vorbi si despre Polo sau Passat care se vand bine in toata Europa .
    5 2
  • Mă bucur pentru poziția Fiat. Fiat Punto e mai bună decât celelalte competitoare din clasa ei din toate punctele de vedere. Designul e o chestiune de gust. Eu cred că e și cea mai frumoasă.
    6 12
  • Ce se intampla domnule cu japonezele? Chiar nu inteleg ,frumoase sunt , fiabile nu mai vorbim ...
    15 3
  • Cu ce e mai bun Punto? E un model vechi prin comparatie cu majoritatea celorlalte...Fanboy-isme...
    7 1
  • @Andy

    Motoarele multijet si multiair sun cele mai bune de pe piata. Mașina e bine închegată, design interior si exterior foarte frumos, spațiu interior generos, portbagaj suficient, consumul foarte bun, service ieftin.
    7 7
  • @yany, Europa e plina de afoni in ale automobilisticii. Cu exceptia celor 1000 de fete de pe automarket(cunoscator authentic) toti care prefera masini europene,sunt praf. Praf dar multi!

    Adevarul este ca si japos fac masini mici, dar sunt oribile, hidoase. Toiota platz sau vitz sunt exemple "vii"
    5 4
  • si Seatul e smecher.
    2 4
  • ...si ajunge acusi generatia noua
    1 3
  • Ma uit la concernul VW, VW+Audi+Skoda 1,85Mil de la începutul anului, numai in Europa cu Seat sunt peste 2mil!!! rezultatul este spectaculos
    5 2
  • cand ai vw, seat, skoda, audi, porsche si 3 sferturi de europa anglo-germana nu ma mira rezultatul, nu ca nu sunt si cele mai ok masini, dar si legatura culturala si afinitatea isi spune cuvantul. Luati clasamentele de vanzari pe tari si o sa vedeti cum golfu de ex vinde cat sandero in franta sau fiesta spulbera tot in anglia. Deci bune bune dar coteaza si cui ii vinzi.
    9 0
  • as face un clasament doar pentru persoane fizice nu firme flote
    0 2
  • hazard
    Unde e Mazda cu masinile ei reusite???
    5 0
  • @Andy

    Gusturile unui popor nu se pot schimba peste noapte. Romanii prefera sedanurile datorita faptului ca, vreme de cateva zeci de ani, un sedan avea doua avantaje importante. Primul era ca puteau transporta diverse produse moarte sau vii fara ca anumite mirosuri sa patrunda in habitaclu. Al doilea era acela ca aceste produse erau ferite de ochii binevoitori ai unora care te puteau intreba de unde le ai.

    In alta ordine de idei sa nu uitam ca la noi masina nationala a avut mereu trei volume. Atat Dacia 1100 cat si 1300 aveau portbagaj, variantele combi ale ultimei fiind destinate exclusiv institutiile, Cand aceasta masina dominanta vreme de mai multe decenii are aceasta forma, ea se impregneaza aproape involuntar in mentalul colectiv. Ca si posesor de hatchback (3 din ultimele 4 masini) pot sa spun ca nu odata am constata uimirea unor persoane care au urcat la mine in masina care nu se mai opreau din a lauda spatiul din interior, ei initial crezand ca o masina in trei volume este initial si mai spatioasa.
    2 0
  • Japonezele nu se prea cumpara in Europa, mai ales in Europa de est. Am o Toyota Auris TS din 2014. A fost prima din oras, acum sunt 3, fara cea din reprezentanta. A trecut deja un an si jumatate, singura diferenta e ca si-a dat motorul drumu' dupa 10.000 de km., fiind benzinara ...
    Am condus VW Jetta, din 2013, iar in vara m-am dat pe 2-3 Forduri. SIncer, atat vw cat si fordul sunt departe de Toyota. La capitolul fiabilitate, sa nu mai vorbim ... japonezele sunt mult mai calitative decat 'nemtoaicele' care se fabrica prin Turcia sau mai stiu eu unde. Lumea e obisnuita cu VW, dar nu stiu daca ati observat o chestie, cei din vest, cand masinile incep sa aiba probleme, le vand. Uitati-va la marcile japoneze, ce preturi de vanzare au SH in special Subaru si Mazda.

    La Ford, pretul scade extrem de repede, iar unele finisaje sunt sub Dacia.

    Eu personal, nu mi-as cumpara VAG, datorita faptului ca platesti enorm pe dotari. Spre exemplu, pentru aceleasi dotari care le am pe Auris, la o Skoda Octavia, trebuia sa mai scot inca ~3000 de euro, cea ce mi se pare enorm, avand in vedere ca nu vorbim de dotari de top.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru