Volkswagen, Ford și Opel sunt mărcile care au reușit să adune cei mai mulți clienți în luna iulie a anului 2015 în Europa. Conform statisticilor oferite astăzi de compania Jato Dynamics, toate mărcile clasate în Top 10 la nivel european au reușit creșteri ale vânzărilor în raport cu aceeași lună a anului trecut.
Volkswagen conduce autoritar clasamentul, reușind să vândă aproape cât următoarele mărci la un loc, Ford și Opel. Renault se află pe locul al patrulea pe luna iulie, însă reușește să împingă Opel și să prindă poziția a treia dacă calculul se face pe primele șapte luni ale anului, perioadă în care marca franceză reușește să crească cu 9.6%, mai multe decât principalele mărci de volum din Europa.
La nivelul brandurilor premium, Audi bate în Europa Mercedes-Benz și BMW, mărci care se clasează în această ordine pe locurile 6, 7 și 8 în clasamentul vânzărilor tuturor constructorilor prezenți pe Bătrânul Continent.
POZ. | MARCĂ |
VÂNZĂRI JUL 15 |
+/- FAȚĂ DE JUL 14 |
VÂNZĂRI IAN-JUL 15 |
+/- FAȚĂ DE JAN-JUL 14 |
1 | Volkswagen | 152.200 | +7.7% | 1.052.200 | +8.9% |
2 | Ford | 84.500 | +7.0% | 633.800 | +6.7% |
3 | Opel | 74.700 | +3.3% | 573.600 | +5.1% |
4 | Renault | 70.800 | +4.9% | 586.900 | +9.6% |
5 | Peugeot | 70.200 | +10.6% | 519.900 | +7.4% |
6 | Audi | 69.600 | +8.7% | 469.600 | +4.9% |
7 | Mercedes-Benz | 62.900 | +12.0% | 433.800 | +11.3% |
8 | BMW | 57.500 | +7.2% | 429.400 | +7.6% |
9 | Fiat | 56.500 | +11.9% | 410.400 | +9.5% |
10 | Skoda | 54.800 | +5.3% | 374.500 | +6.6% |
Volkswagen domină clar și clasamentul pe vânzări al modelelor.
Dacă Golf și Polo sunt, în această ordine, cele mai vândute mașini din Europa, Passat profită de noua generație și urcă în Top 5. Celelalte două modele care completează clasamentul sunt Ford Fiesta (pe 3) și Renault Clio (pe 4). Top 10 al vânzărilor europene este completat, în ordine, de Skoda Octavia (6), Ford Focus (7), Nissan Qashqai (8), Opel Corsa (9) și Peugeot 208 (10).POZ. | MODEL |
VÂNZĂRI JUL 15 |
+/- FAȚĂ DE JUL 14 |
VÂNZĂRI IAN-JUL 15 |
+/- FAȚĂ DE JAN-JUL 14 |
1 | Volkswagen Golf | 46.600 | +11.9 | 322.500 | +3.5% |
2 | Volkswagen Polo | 26.000 | +14.6 | 185.000 | +13.4% |
3 | Ford Fiesta | 22.900 | -4% | 197.300 | +2.9% |
4 | Renault Clio | 22.900 | -3.1% | 188.900 | +1.5% |
5 | Volkswagen Passat | 22.000 | +49.9% | 133.200 | +40.9% |
6 | Skoda Octavia | 19.900 | +9.9% | 131.600 | +6.0% |
7 | Ford Focus | 19.900 | +12.2% | 148.100 | +6.4% |
8 | Nissan Qashqai | 19.800 | +7.0% | 144.900 | +12.4% |
9 | Opel Corsa | 17.800 | -10.9% | 169.000 | +10.0% |
10 | Peugeot 208 | 17.600 | +5.8% | 138.900 | +2.2% |
Vânzările europene au crescut în primele șapte luni ale anului cu 8.6%, după ce iulie a fost a 23-a lună consecutivă care a înregistrat un plus de vânzări în raport cu aceeași lună a anului precedent. Cele mai mari creșteri efective au avut loc în Irlanda (+48%), în timp ce Spania și Cehia au înregistrat și ele creșteri importante, de peste 20%.
În România au fost vândute 9253 de mașini în una iulie, o urcare de 10.6% în raport cu iulie 2014. În perioada ianuarie-iulie, românii au cumpărat 43.725 de mașini noi, ceea ce înseamnă o creștere de 10.4% comparativ cu aceeași perioadă din 2014.
:)))
adica 586.900 < 573.600 :)))
renault este pe 3 si Opel pe 4...Acum trebuie refacut tot articolul
e vorba de vânzările lunii iulie.
Motoarele multijet si multiair sun cele mai bune de pe piata. Mașina e bine închegată, design interior si exterior foarte frumos, spațiu interior generos, portbagaj suficient, consumul foarte bun, service ieftin.
Adevarul este ca si japos fac masini mici, dar sunt oribile, hidoase. Toiota platz sau vitz sunt exemple "vii"
Gusturile unui popor nu se pot schimba peste noapte. Romanii prefera sedanurile datorita faptului ca, vreme de cateva zeci de ani, un sedan avea doua avantaje importante. Primul era ca puteau transporta diverse produse moarte sau vii fara ca anumite mirosuri sa patrunda in habitaclu. Al doilea era acela ca aceste produse erau ferite de ochii binevoitori ai unora care te puteau intreba de unde le ai.
In alta ordine de idei sa nu uitam ca la noi masina nationala a avut mereu trei volume. Atat Dacia 1100 cat si 1300 aveau portbagaj, variantele combi ale ultimei fiind destinate exclusiv institutiile, Cand aceasta masina dominanta vreme de mai multe decenii are aceasta forma, ea se impregneaza aproape involuntar in mentalul colectiv. Ca si posesor de hatchback (3 din ultimele 4 masini) pot sa spun ca nu odata am constata uimirea unor persoane care au urcat la mine in masina care nu se mai opreau din a lauda spatiul din interior, ei initial crezand ca o masina in trei volume este initial si mai spatioasa.
Am condus VW Jetta, din 2013, iar in vara m-am dat pe 2-3 Forduri. SIncer, atat vw cat si fordul sunt departe de Toyota. La capitolul fiabilitate, sa nu mai vorbim ... japonezele sunt mult mai calitative decat 'nemtoaicele' care se fabrica prin Turcia sau mai stiu eu unde. Lumea e obisnuita cu VW, dar nu stiu daca ati observat o chestie, cei din vest, cand masinile incep sa aiba probleme, le vand. Uitati-va la marcile japoneze, ce preturi de vanzare au SH in special Subaru si Mazda.
La Ford, pretul scade extrem de repede, iar unele finisaje sunt sub Dacia.
Eu personal, nu mi-as cumpara VAG, datorita faptului ca platesti enorm pe dotari. Spre exemplu, pentru aceleasi dotari care le am pe Auris, la o Skoda Octavia, trebuia sa mai scot inca ~3000 de euro, cea ce mi se pare enorm, avand in vedere ca nu vorbim de dotari de top.