Piaţa auto este în creştere, iar constructorii auto sunt din nou fericiţi. Majoritatea producătorilor au înregistrat creşterea vânzărilor în 2014 cu variaţii uneori chiar semnificative faţă de vânzările din 2013. Primii 10 constructori care au dominat piaţa europeană au înregistrat creşteri, iar pe plan mondial lupta pentru supremaţie dintre giganţii Toyota şi Volkswagen s-a dus până în ultimul moment.
Pe plan global, Toyota termină anul 2014 pe primul loc, cu 10.23 milioane exemplare vândute, depăşind la limită grupul Volkswagen, care a livrat 10.14 milioane. Toyota înregistrează astfel o creştere de 3 procente. General Motors, liderii acestui clasament timp de mai mult de şapte decenii, ocupă acum locul trei pe plan mondial, grupul american comercializând 9.92 milioane de automobile.
În Europa, Volkswagen îşi menţine poziţia de lider, fiind singura marcă care a depăşit milionul de automobile vândute pe Bătrânul Continent. Pe locul doi s-a clasat Ford, iar Opel a completat podiumul european. Volkswagen înregistrează o creştere de aproape patru procente, în timp ce Opel a înregistrat o creştere de 7.4% în Europa. Doar Renault, marca de pe locul patru în clasamentul vânzărilor europene a reuşit o creştere mai mare faţă de 2013, de 9.2 procente.
Volkswagen Golf rămâne cel mai bine vândut automobil în Europa. Clienţii din ţările EU l-au cumpărat în peste jumătate de milion de exemplare, mai ales că apetitul pentru modelul din clasa compactă a crescut cu 11 procente faţă de 2013. Ford Fiesta este pe locul doi în topul preferineţelor europenilor şi cel mai bine vândut model din clasa mică conform statisticilor Jato Dynamics. Fiesta a devansat Volkswagen Polo, Renault Clio şi Opel Corsa. De remarcat şi performanţa modelului Nissan Qashqai, foarte popular în Europa şi singurul crossover care intră top 10 cele mai bine vândute modele din Europa.Vânzări globale - trusturi
Marcă | Vânzări totale 2014 | Variaţie | Vânzări totale 2013 |
Toyota | 10.23 milioane | +3% | 9.98 milioane |
Volkswagen | 10.14 milioane | +4% | 9.73 milioane |
General Motors | 9.92 milioane | +2% | 9.71 milioane |
Top 10 mărci în Europa
Marcă | Vânzări totale 2014 | Vânzări totale 2013 | Variaţie |
Volkswagen | 1.612.895 | 1.552.376 | +3.9% |
Ford | 961.844 | 922.011 | +4.3% |
Opel/Vauxhall | 885.714 | 824.609 | +7.4% |
Renault | 875.476 | 802.022 | +9.2% |
Peugeot | 785.235 | 740.755 | +6.0% |
Audi | 724.388 | 694.165 | +4.4% |
BMW | 673.655 | 639.798 | +5.3% |
Mercedes-Benz | 658.322 | 622.806 | +5.7% |
Citroen | 609.358 | 602.421 | +1.2% |
Fiat | 585.758 | 575.518 | +1.8% |
*conform Jato Dynamics
Top 10 modele în Europa
Model | Vânzări totale 2014 | Vânzări totale 2013 | Variaţie |
Volkswagen Golf | 520.958 | 468.580 | +11.1% |
Ford Fiesta | 308.999 | 293.398 | +5.3% |
Renault Clio | 300.924 | 286.453 | +5.1% |
Volkswagen Polo | 280.378 | 266.484 | +5.2% |
Opel/Vauxhall Corsa | 252.420 | 239.872 | +5.2% |
Ford Focus | 222.834 | 224.139 | -0.6% |
Peugeot 208 | 215.312 | 237.968 | -9.5% |
Skoda Octavia | 206.362 | 169.075 | +22.1% |
Nissan Qashqai | 204.200 | 201.784 | +1.2% |
Audi A3 | 200.157 | 167.779 | +19.3% |
*conform Jato Dynamics
Renault a dovedit ca accentul pus pe emotia clientului poate duce la cresterea vanzarilor. Cred ca aparitia noilor modele Kadjar. Espace dar si lansarea noului Megane care inteleg ca urmeaza vor confirma acest trend ascendent, ceea ce nu poate fi decat un lucru imbucurator.
De asemenea acest clasament confirma toate afirmatiile pe care le-am facut pana acum cu privire la evolutia extrem de frumoasa a brandului Skoda! Masini elegante, sobre, cu un raport calitate pret excelent in ciuda faptului ca dotarile si calitatea sunt demne de segmente superioare. Carcotasii isi pot vedea linistiti de treaba in continuare! VAG are cel mai bine vandut in Europa dar si modelul cu cea mai mare crestere si asta in conditiile in care si Octavia si Golf sunt modele de la a careor aparitii pe piata a trecut ceva timp. Daca mai punem la socoteala si faptul ca pe locul trei in topul masinilor cu cea mai buna crestere se afla Audi, fanatici anti VAG se pot indrepta linistiti catre un tragic seppuku virtual, avand in vedere ca procentul celei mai bine clasate masini din afara grupului VAG se reprezinta aproape 1/4 din cel al masinii VAG situate pe locul trei!
Ar fi de dorit ca toate marcile Europene sa inregistreze cresteri. Si asta pentru ca industria auto de pe Batranul Continent, desi greu incercata de criza, cum mecum a rama in picioare! In Europa statele nu au bagat pompat bani ca sa salveze anumiti producatori asa cum s-a intamplat pe alte continente. Mai mult decat atat, firme Europene au contribuit la salvara altor producatori consacrati. Iata de ce convingerea mea este aceea ca nu degeaba Europa impune standardele acestei industrii!
Uite un exemplu concret legat de dotari. Desi Octavia este considerata inferioara Golfului la acelasi nivel de echipare, Octavia ofera standard dotari care in cazul Golfului sunt suplimentare (climatronicul este doar un exemplu)
Conform Jato Dynamics, marca Toyota a vândut în Europa 527.380 unităţi în anul 2014, clasându-se în afara topului 10. Dacă includem şi marca Lexus, vânzările grupului Toyota în Europa au fost de 558.459 unităţi în anul 2014.
tot domnul dragosb a lamurit situatia si cu "liderul" clasei C....Tiguan pe care, minune nu-l vad prezent in tabel
http://www.automarket.ro/stiri/noul-renault-kadjar-7-intrebari-si-raspunsuri-60279.html
@misha...ce spuneai de obiectivitate? Uite asa apare reactia.....
mai intelege cineva ceva?
PS hmmm....sau e vechea poveste a tarilor europene luate in calcul?
una de marketing :respectiv nu aduc in toata Europa toate modelele ( de ex Toyota Verso, verso S, Prius +, Mazda 5, ..) si ca atare pierd cote de piata;
cealalta de design: piata europeana e mai pretentioasa, cere mai mult stil , ceea ce unele marci au inteles (noile modele Mazda, Nissan), altele nu (Toyota, Honda, Subaru au un design batranicios si demodat)
http://www.automarket.ro/stiri/ianuarie-noiembrie-2014-daca-in-europa-s-ar-fi-vandut-100-de-masini-59231.html
si intr-adevar,toyota lipseste din top 10.
Mai adaug eu un motiv la cele spuse de tine: tehnologia (motorizari + transmisie). Sunt extrem de conservatoare si foarte in urma competitorilor europeni. O sa ma contrazica unii fani ai masinilor japoneze, insa asa-zisele modificari au fost doar incrementale si nu au adus nimic semnificativ in performante sau consum, dupa parerea mea. Nu poti ca in 2015 sa concurezi producatorii europeni cu motoare diesel de 2,2 l (Honda, Toyota etc.) cand Ford, Opel, Renault, Vw vin cu motoare de cilindree mai mica si mai performante. De transmisii automate nu mai spun. Sau de motorizarile pe benzina, unde Ford si restul exceleaza, cu Ecoboost, TSI sau alte tipuri de motorizari. Parerea mea.
Mai zic odata: o bicicleta va fi intotdeauna mai fiabila decat o motocicleta, asta insa nu inseamna ca bicicleta e un mijloc de transport mai eficient.