Cele mai recente cifre înaintate de ACEA arată că, în luna februarie, piața auto din Europa a crescut cu 10.1%, la 883.608 unități.
Tot din aceste cifre aflăm că mașinile cu zero emisii au reprezentat 12% din vânzările totale, din a doua lună a anului, iar livrările au crescut cu 9 procente. Dar, luând în considerare creșterea generală a pieței, cota mașinilor electrice a scăzut de fapt. În februarie 2023 era de 12.1%.
Tot în a doua lună din 2024, cota de piață a mașinilor pe benzină și diesel a fost de 48.4% (scădere de la 51.9%). Dacă le luăm individual, cota de piață a mașinilor pe benzină a scăzut de la 36.9% la 35.5%, iar în dreptul mașinilor diesel regăsim o scădere de la 15 la 12.9%.
La nivelul țărilor, spre exemplu, lucrurile stau puțin diferit. Spre exemplu, în Germania, vânzările de mașini diesel au crescut cu 9.7%.
Europenii nu s-au îngrămădit să cumpere nici modele plug-in hybrid, având în vedere că au înregistrat doar o creștere de 0.1%, adică de la 7.2% cât era cota de piață în februarie 2023, la 7.3%.
Totuși, aceste modele s-au dovedit populare în țări precum Germania, Belgia și Franța.În schimb, europenii se pare că sunt din ce în ce mai atrași de modele hibrid. Vânzările au crescut cu circa 25%, la 255.511 unități, iar cota lor de piață a crescut și ea de la 25.5% la 28.9%.
via Carscoops
dooh! sunt solutia optima/ de compromis: consum bun (mai ales in urban unde majoritatea isi duce traiul) si ofera performante absolut decente.
...iar în dreptul mașinilor diesel regăsim o scădere de la 15 la 12.9%.
neah! tre' sa fie o greseala, umbla astia la numere ca la Loto, n'asha?
Dar se pare ca si in China e un pic de deranj pe la electrice cu o parte din clienti ducandu-se spre hibride si plug-in ca variante mai safe de electrificare.
Haoleus, ie in text.
Dizăl 12.9%, scădere de la 15%
Ies, ies, forța dizăl, iam făcut pe eco-pensați!
Pe de altă parte vești bune pentru cine-și face viața cu SH diesel din Germania, încă se mai cumpără, deci și peste 3-5 ani se vor găsii opțiuni pentru cine crede că de așa ceva are nevoie.
Electricele vor fi mult timp de acum înainte doar una dintre opțiuni. UE vrea… dar nu poate pentru ca în primul rând nu știe ce vrea și în al 2-lea nu are cu ce, deci nu era poate.
Weekend plăcut… oriunde te duce vântul, că singur nu știi să treci strada.
Tu mai ai pana să treci strada, cred ca nici din casă nu ieși. Ca în bancul ăla... De ce trece puiul strada?
Ce relevanță cat și unde bate vântul în subiectul dat?
Ești o focă obsedată și spălată pe creier și indiferent cat mă duce sau nu pe mine capul ai dat-o în bară cu gargara BEV.
Momentan sunt la 12.000 de km de “casă”… am trecut câteva străzi ;)
Poate te faci meteorolog dacă ai un fetiș cu vânturile ;)… dacă bagi fasole probabil ai vânturi 24/7.
Ia zi-ne, ce mai fac delfinii?
PS: o sa ma gândesc la tine când mânanc ciclu de găină.
Mai ai și alte rotițe stricate?
"ai dat-o în bară cu gargara BEV"
Ai rămas cu sechele :))))
Nasol, tată, e durere multă pe site-ul ăsta.
Viitorul electricelor e acela de back-up car. :))))
Specialiștii jurnalismului auto au nevoie de câțiva ani să iasă din denial.
Ce looser...:D
" Vanzarile de masini termice reprezinta 88% din totalul masinilor vandute, iar cele electrice abia au realizat un amarat de 12%, asta in ciuda propagandei fortate a mass-media si a vrajelilor cu zero emisii''
Cel putin vreo 2 mai prosti ca tine s-au pronuntat cu privire la electrificarea parcului auto. Unul este seful Toyota care a zis ca 30% poate fi electrificat in viitorul apropiat si Mate Rimac care a fost mai retinut cu un procent de 25% electrificabil.
Electrificarea întregului parc auto va dura zeci de ani. Pentru ca sunt mașini care sunt folosite timp de zeci de ani.
eu vorbeam despre desteptii de pe forum AM
tu vorbeai despre prostii, sefi de corporatii
Posesor de Tesla model 3 cu 160,000km parcurși. O singura defecțiune. Plăcute de frâne originale. Bateria e la 89% din capacitatea originala.
Prezintă inclusiv calcule pentru costuri cu încărcarea. La 100k mile a economisit peste 10k lire față de o mașină ICE. La care se adaugă alte avantaje gen taxe.
Dar sa vina deștepții de pe AM sa ne explice către rânduri de baterii și motoare se schimba la 100k mile. A, și un anumit deștept care știe cat de mult se uzează frânele la o electrica. Băgați mare, băieți!
Du-te si spune-le si celor de la Hertz ce betoane-s electricele ca ei nu stiu. Ei stau ca fraierii si pierd pe toate fronturile pentru ca nu reusesc sa inchirieze electricele destul timp ca sa fie rentabile, stau mult la reparat cand e cazul, le asigura scump, le vand greu si sub valoarea preconizata la achizitie. Da-le si lor video-ul ala ca sigur nu-l stiu dar ai grija sa nu aiba chestii contondente la indemana cand te dai langa ei sa le deschizi ochii.
Doamne fereste, sunteti mai rau decat aia de la Martorii lui iEhoVa.
Am o lehamite sa îți explic de mă doare. Chiar nu pot, crede-mă.
Dar îți spun doar atât: când te uiți la calculele greșite făcute de o companie și tragi concluzii pentru toată piața e ca și cum ai semnaliza ca ești prost de dai în gropi.
PS:
Uite încă un video
https://youtu.be/tinGywy02Hg?si=SNYEzW4dWuNa9tuY
Asta e realitatea, esti orb, 88% din populatie vrea termice, doar 12% electrice, majoritatea decide, asa ca hai pa.
Nu vrea lumea electrice, in schimb e bataie majora pe termice, sunt multi oameni care nu au prins fondurile, guvernul a mizat pe electrice, dar si-a luat teapa, au ramas fondurile neutilizate.
Plus are 420 milioane pana în august și încă 180 milioane din august pana în 25 noiembrie.
Și tu ești la fel de prost ca și ăla de mai sus. Luați-vă de mânuțe și scălămbăiți-vă pe TikTok.