Noile date ACAROM relevă faptul că românii au înmatriculat 11.393 de mașini noi în luna octombrie. Asta înseamnă o creștere de 8.08% față de același interval din 2022. Creșteri avem și în ultimele 10 luni ale lui 2023. În perioada ianuarie-octombrie au fost înmatriculate 121.404 mașini noi, adică un plus de 14.7% față de aceeași perioadă de anul trecut.
În clasamentul mărcilor, Dacia conduce detașat cu 39.072 de unități vândute de la începutul anului până la sfârșitul lui octombrie. Avem, în schimb, o bătălie strânsă pentru a doua poziție în acest clasament între 4 mărci diferite. În prezent, Renault ocupă poziția secundă cu 9030 de mașini vândute până acum. Francezii sunt urmați de Toyota, cu 8875 de exemplare înmatriculate, iar în spatele lor se află Skoda (8871 de mașini) și Volkswagen (8559 de exemplare).
Restul clasamentului este completat de: Hyundai (7364 de unități), Ford (5676 de mașini), BMW (3986 de vehicule), Suzuki (3978 de mașini) și Mercedes-Benz (3943 de automobile).
Pe piața mașinilor second-hand au fost înmatriculate 29.112 unități în luna octombrie, o creștere de 10.3% față de aceeași lună din 2022.
În intervalul ianuarie-octombrie au fost înmatriculate 271.104 mașini second-hand, un plus de 1% față de același interval de anul trecut.via ACAROM
https://www.automarket.ro/stiri/peste-600-de-masini-second-hand-au-fost-oprite-de-la-vanzare-de-anpc-115717.html
Suntem pe drumul cel bun: la anul acelasi raport: suntem primii iarasi in top la morti in accidente rutiere.
Dar poate ne dai tu o statistica cu vanzarile de sh-uri vs noi la nivel european in care sa vedem ca Romania cu 2:1 e la coada absoluta.
Si sunt putinele depistate la dealeri! Nu vorbim de cele vandute de samsari si multele care trec ITP cu bani.
Sa mentionam ca nu faci ITP la masina noua si nu vinde nimeni masina buna ca sa ia una mai proasta.
Deci daca logica v-ar ajuta putin, ati intelege ca si raportul de accidente este proportional cu mașinile prost intretinute.
Multi se vaita doar de infrastructura, dar cand ii pui sa circule pe autostrada fac accident.
Iar daca aducem in discutie logica, nu vad nici o legatura directa intre intretinere si masinile sh. Intretinerea e una si poate fi deficitara si la o masina noua la fel cum o masian sh poate avea intretinere chiar mai buna decat "la carte". La o masina sh cumperi defapt intretinerea si exploatarea pe care a avut-o pana in momentul vanzarii.
Zic sa apelam la logica doar cand avem datele corespunzatoare nu cand se face reclama la carvertical.