Ce mașini au înmatriculat românii în octombrie: luptă strânsă între Renault, Toyota, Skoda și Volkswagen

de Tiberiu Safta
Joi, 02.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, în luna octombrie au fost înmatriculate aproape 11.400 de mașini noi. Alături de asta, 4 mărci diferite sunt în luptă strânsă pentru al doilea loc în clasament.

Noile date ACAROM relevă faptul că românii au înmatriculat 11.393 de mașini noi în luna octombrie. Asta înseamnă o creștere de 8.08% față de același interval din 2022. Creșteri avem și în ultimele 10 luni ale lui 2023. În perioada ianuarie-octombrie au fost înmatriculate 121.404 mașini noi, adică un plus de 14.7% față de aceeași perioadă de anul trecut.

În clasamentul mărcilor, Dacia conduce detașat cu 39.072 de unități vândute de la începutul anului până la sfârșitul lui octombrie. Avem, în schimb, o bătălie strânsă pentru a doua poziție în acest clasament între 4 mărci diferite. În prezent, Renault ocupă poziția secundă cu 9030 de mașini vândute până acum. Francezii sunt urmați de Toyota, cu 8875 de exemplare înmatriculate, iar în spatele lor se află Skoda (8871 de mașini) și Volkswagen (8559 de exemplare).

Restul clasamentului este completat de: Hyundai (7364 de unități), Ford (5676 de mașini), BMW (3986 de vehicule), Suzuki (3978 de mașini) și Mercedes-Benz (3943 de automobile).

Pe piața mașinilor second-hand au fost înmatriculate 29.112 unități în luna octombrie, o creștere de 10.3% față de aceeași lună din 2022.

În intervalul ianuarie-octombrie au fost înmatriculate 271.104 mașini second-hand, un plus de 1% față de același interval de anul trecut.

via ACAROM

Comentarii (8)

  • Deci 2/3 troace sh importate de la altii care VOR SA SCAPE de ele, si 1/3 noi.
    https://www.automarket.ro/stiri/peste-600-de-masini-second-hand-au-fost-oprite-de-la-vanzare-de-anpc-115717.html
    Suntem pe drumul cel bun: la anul acelasi raport: suntem primii iarasi in top la morti in accidente rutiere.
    5 30
  • Un raport de 2 sh:1 nou e foarte bun. Pe vremea variatelor taxe auto, rapoartele intre sh si nou erau de 5-6:1. Asa ca acum e o piata foarte normala. Iar accidentele tin de cu totul alti factori decat faptul ca o masina este sh sau nu.
    Dar poate ne dai tu o statistica cu vanzarile de sh-uri vs noi la nivel european in care sa vedem ca Romania cu 2:1 e la coada absoluta.
    28 1
  • Pai am pus un articol in care foarte multe masini SH au fost oprite de la vanzare.
    Si sunt putinele depistate la dealeri! Nu vorbim de cele vandute de samsari si multele care trec ITP cu bani.
    Sa mentionam ca nu faci ITP la masina noua si nu vinde nimeni masina buna ca sa ia una mai proasta.
    Deci daca logica v-ar ajuta putin, ati intelege ca si raportul de accidente este proportional cu mașinile prost intretinute.
    Multi se vaita doar de infrastructura, dar cand ii pui sa circule pe autostrada fac accident.
    3 24
  • Articolul dat de tine, pe langa faptul ca nu relevant pentru numarul de morti pe sosele, e destul de succint referitor la numarul de masini verificate vs detectate cu probleme si ce procent aveau intr-adevar nereguli grave care determina pericol in trafic. Daca o masina e "full fara piele" si defapt are geamuri manuale pe fata, nu e asa mare buba dar daca e facuta din bucati atunci e buba mare. Personal am vazut multe masini in trafic la care rorile din spate nu urmeaza traiectoria celor din fata. Acolo e problema mare pentru ca structural masina a avut interventii majore cu rezultate indoielnice si mai ales siguranta indoielnica nu doar pentru proprietar.
    Iar daca aducem in discutie logica, nu vad nici o legatura directa intre intretinere si masinile sh. Intretinerea e una si poate fi deficitara si la o masina noua la fel cum o masian sh poate avea intretinere chiar mai buna decat "la carte". La o masina sh cumperi defapt intretinerea si exploatarea pe care a avut-o pana in momentul vanzarii.
    Zic sa apelam la logica doar cand avem datele corespunzatoare nu cand se face reclama la carvertical.
    19 1
  • @mi'ăiță
    Morții din accidente rutiere sunt dați în principal de cumpărătorii Dacia, 1-2 stele noi. Rularea în depășire aiurea, mersul pe acostament aiurea sunt principalele cauze.
    16 2
  • @logicar
    Statistic, pe autostrăzile din România vorbim vorbe. Se moare pe DN-uri, mai ales din manevre gen depășire pe linie continuă, curbe, lipsă vizibilitate, autori localnici care știu ei drumul. Evident că băștinașii rurali nu au parc auto nou. Depinde în cine se opresc. De asta zic, ia-ți Dacie nouă!!! :)))))))))))
    15 2
  • Cătălin
    Care este titlul articolului ? Ce s-a înmatriculat în OCTOMBRIE! Despre ce este vorba în articol? Despre cifrele pe tot ANUL! Cum se cheamă asta Automatket?
    10 0
  • Clique
    Mihăiță, vezi că morții în accidente 90% din timp sunt cu bămbeuri, haudi și restul căruțelor germane.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru