Potrivit datelor furnizate de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, în luna octombrie, în Uniunea Europeană, au fost înmatriculate 665.001 mașini noi, cu 30.3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Dacă ne raportăm la primele zece luni ale anului, observăm că europenii au înmatriculat aproximativ 8.2 milioane de mașini, cu 2.2% mai multe decât în intervalul ianuarie - octombrie 2020.
Totodată, după zece luni Volkswagen revine în topul clasamentului pe mărci, cu 936.004 vehicule (+ 1.9%). Locul secund este ocupat de Peugeot, cu 547.975 mașini (+ 0.3%), iar Renault completează podiumul cu 523.863 de unități (-14.8%).
Dacia este de-abia pe locul 15 în acest clasament, cu 309.740 de vehicule (+ 0.9%).
via ACEA
Doi la mână: dragă redacţie, UE este doar o organizaţie, pe când Europa este…un continent. Când formulezi expresii precum “în UE”, n-are niciun rost să precizezi “europenii”. Pentru că ignori destule ţări europene. De altfel, apartenenţa oficială la UE nu te face “european”, iar pe non-membri…non-europeni. Aşa că veniţi cu rapoarte atotcuprinzătoare despre bătrânul continent!
PS. Dane, conform evaluărilor profesioniste la care ne tot supune fiinţa cu mii de identităţi, eu şi tu, de pildă, suntem “poluanţi”, “primitivi”, “retrograzi”, “admiratori ai Mafiei iliciţilor, corupţilor şi jegoşilor”. Volvo se adresează doar cremei intelectuale, doar arhanghelilor pro-mediu, doar rafinaţilor, doar cunoscătorilor…M-hm!
Si tu daca ai avea bani, nu ai umbla cu un jaf sh, ti-ai lua masina noua si mai buna (probabil tot o panarama de BMW, ca altceva nu stii, dar macar nou, dar nu ai cu ce)
Te racaie tare Volvo? :)) Iti sta in gat?
Ce te face sa crezi ca isi doresc top 15? Ti se pare ca vor la gramada? Ca fac masini de duzina pentru oricine? Cat costa cel mai ieftin Volvo si cat cel mai ieftin VAG, Peugeot, Renault?
1. Volkswagen: 936.004 (+1.9%)
2. Peugeot: 547.975 (+0.3%)
3. Renault: 523.863 (-14.8%)
4. Toyota: 493.510 (+16.1%)
5. BMW: 453.739 (+7.9%)
6. Skoda: 431.963 (-5.3%)
7. Mercedes-Benz: 421.186 (-12%)
8. Audi: 388.703 (+2.4%)
9. Fiat: 387.072 (+3.9%)
10. Hyundai: 354.362 (+20.6%)
11. Citroen: 349.358 (+1.4%)
12. Ford: 340.576 (-14.4%)
13. Kia: 339.568 (+20.0%)
14. Opel: 331.758 (+6.5%)
15. Dacia: 309.740 (+0.9%)
• Via: Asociația Constructorilor Europeni de Automobile
deci nu pune in carca altora, dand din coada, trasaturile tale “poluanţi”, “primitivi”, “retrograzi”, “admiratori ai Mafiei iliciţilor, corupţilor şi jegoşilor”
Ai simtit nevoia sa prezinti topul, ca nu era BMW in top 3 sau nu a fost mentionat in articol? Sa nu uitam ca numarul de cocalari e in crestere, vedem drogati si betivi care rup BMW-urile in stalpi prin Bucuresti. Automat o dauna totala va fi inlocuita cu o alta masina a aceleiasi firme. E cumva BMW si in top 5 marci cel mai des implicate in accidente? Parca prezentai acolo un top pe marci, si nu vazui Volvo peste BMW la numarul de accidente. Deci e o diferenta, cel putin pentru mine.
Daca poti pricepe diferenta, restul la vanzari nu ma intereseaza. Si VAG a castigat publicul cu minciuni. Daca sunteti fraieri, atunci sustineti coruptii si mincinosii si cu siguranta ne vom distra mai incolo.
Nu ne spune nimic faptul că VW (marca în sine, nu grupul – oricum, pe acesta din urmă îl redăm prin acronimul VAG) se situează mult peste celelalte ca nivel de vânzări? Alde “dizălgheit”, Mafănele! Inclusiv arhitectural VW se află pe un trend ascendent. Arteon arată excepţional! – versiunea “de vârf” (recte R) s-o deţin şi deja nu-mi mai trebuie nimic. Chiar şi Passat suscită interesul; nu-ţi lasă ochiul rece, ca altădată. Iar într-un Golf R presupun că poţi avea senzaţia unui mini-Porsche 911 (am forţat comparaţia).
Cât despre Jetta, acesta rămâne o febleţe a mea.
Singurul model actual care nu-mi place din curtea Maşinii Poporului este…Touareg. Parcă îi lipseşte robusteţea (implicit, personalitatea) generaţiei de debut. Când am luat contact tactil cu primul exemplar (din gen. 1), am rămas tablou; am conchis instant, într-un singur cuvânt: “Lux!”.
Despre electrobaroasele lui VW evident că evit să mă pronunţ. Sau ba da, îmi permit: ele constituie tabăra lui pseudo-VW. Precum ne-a rămas vorba din bătrâni, pădure fără uscături…
https://youtu.be/O1cID8LPLjY
Un "septar" adevarat, super masina...
Nu-i asa ca merita toti banii?
Să-ţi dezvălui eu ce şi câte ALTE maşini decât BMW m-ar fi spulberat (chiar şi pe zebră), dacă n-aş fi manifestat prezenţă de spirit?
PS. Hei, m-am săturat de “@inexorabil”. Hai cu cifre, cu emoticoane, cu inexopixu’…mai pe scurt: ador agresivitatea expresă :)
In rest așa zisele clasamente pe vânzări trebuie citite și interpretate obiectiv in funcție de capacitățile de producție a fiecărui producător. Acolo ar fi ceva de înțeles și acolo se vede priceperea companiei de a-și ajusta oferta și modele in funcție de ce se cere.
Poate sa vândă o marca dublu față de alta, dar dacă lucrează la sub 80% capacitate de producție sunt in pierdere!!!
In cazul BMW (inclusiv RR și Mini), cu tot cu capacitățile din China pot sa producă anual aprox 2,5 milioane de mașini și cu ceva ore suplimentare ajung la 2,7. Chiar dacă (sa presupunem), piața ar absorbi 3 milioane… este foarte simplu, nu este de unde!!!
La Mercedes lucrurile stau puțin diferit, ei au capacitate ceva mai mare, dar surpriza sunt in unele situații sub BMW. Volvo au capacitatea de producție și mai scăzută, dar ca și in cazul BMW merg la full. La Audi nu cunosc cifrele. Hai ca nu-i greu (scuzați aroganta colegi care-și folosesc creierul), se poate înțelege ușor. Nu-mi permit sa dau sfaturi gratis :))), dar o recomandare merge.
Aveți de spus ceva din care sa învățam?
Super, cam asta ar fi scopul… cât poate fi de greu sa ne folosim util energia și sa nu poluăm degeaba??? De calomnie și întreceri stupide care știe să-l “facă” pe celălat îmi este plin podul. Parca trebuie sa fim toți pe aici adunați din respect și apreciere pentru industria auto și creațiile ei cu reușite și in unele cazuri mai puțin reușite… dar toate fac parte din realitatea actuala și timpul și vânzările vor face selecția și nu aruncatul cu mizeri… pace colegi!!!!
Precum am mai menţionat: cunoaştem marfa! Este una şi prin definiţie, şi prin excelenţă muieratică, avidă după tânguiri “civice”. Mizând tocmai pe impactul scontat asupra eternei verigi slabe a conştiinţei publice: EMOTIVITATEA.
Evident că, de acum încolo, voi savura orice link de la tine, care să mă lovească fix în cerebelul revelaţiei. Aşadar şi prin urmare, ăst’ de azi e foarte tare. Un sincer "Bravo!".
Dragule, nu eşti ofiţer degeaba!
Apropo de ofiţeri, îmi amintesc de o exclamaţie a căpitanului Panait în dialog cu Gogu Steriade: “Bandiţi, domn’e, bandiţi!”. Se poate aşa ceva? Tocmai UE, cea care ne tot penalizează “pe justiţie”, îi ţine în braţe pe “infractori, corupţi, jegoşi”. Unde sunt miliardele comparabile cu amenzile dictate de intransigenţii de peste Ocean? Nţ-nţ-nţ, ce discriminare...Da’ până la urmă, ce, te oftici?! Ia priveşte mata’, cu mâna pusă streaşină la ochi, la înălţimea clasamentului european (deocamdată, de această anvergură) al vânzărilor auto…Te orbeşte soarele cifrelor seci???
Acum trebuie să vină şi replica. Tot din zonă şi din aceeaşi zi, ca să fiu în concordanţă cu fairplay-ul:
https://autolatest.ro/stiri/consumer-reports-din-sua-spune-ca-tesla-este-marca-cu-cele-mai-mari-probleme-tehnice-in-2021/
Oare, semiconductorii de care toate lumea suferă nu se fac in zona lor!?
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE a scăzut cu 30,3 % faţă de anul precedent. Cauza principală? Măsurile abuzive “anti-corona”, ceea ce a condus la o penurie de cipuri şi, astfel, producţia de maşini a avut parte de serioase daune. Trebuie incriminată însă şi ofensiva ideologică împotriva motoarelor cu ardere internă, ca şi situaţia economică generală mizerabilă.
Acelaşi partid (alias preferaţii mei politici din toată Europa!) acuză vechile partide germane de înrăutăţirea economiei, oferind ca exemplu grăitor reculul suferit de marii producători: la nivelul UE, VAG a scăzut cu 44 % la vânzări, Daimler cu 34 %, iar BMW cu 23 %.
AfD vede ca singură soluţie promovarea unei noi politici, anume a uneia de interes naţional şi european, care să contracareze cele două catastrofe ale momentului: ideologia verde şi isteria medicală!
PS. Mda, bine, securişti de serviciu, săriţi cu ştampila-standard, aceea de “extrema Dreaptă”.