Înmatriculările de mașini noi din Europa continuă să scadă, arată cele mai recente date publicate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
În luna februarie, europenii au înmatriculat 719.465 de mașini noi, cu 6.7% mai puține decât în aceeași lună a lui 2021. Dacă luăm în calcul și luna ianuarie, înmatriculările au depășit 1.5 milioane de unități, în scădere cu 6.4% față de primele 2 luni ale anului trecut.
Cele mai importante scăderi sunt pe piețele din Italia, Franța, Luxemburg și Finlanda. România și Germania, pe lista țărilor cu creșteri substanțiale.
Cu 78.479 de automobile înmatriculate în luna februarie, în UE + Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elveția și Marea Britanie, Volkswagen conduce clasamentul pe mărci. Chiar și așa, nemții au înregistrat o scădere de 16.6% comparativ cu luna februarie din 2021.
Avem apoi Toyota, cu 54.060 (+4.8%) și Peugeot cu 50.522 de mașini (-23.4%) înmatriculate în a doua luna din 2022.
Dacia se află pe locul 15 în acest clasament, cu 29.196 de vehicule, dar marca de la Mioveni a înregistrat o creștere de 13.6%.
via ACEA
Și s-au scumpit din mai multe cauze:
1. discontinuități în asigurarea componentelor, din motive de pandemie și război;
2. pretențiile din ce în ce mai exagerate și extravagante ale UE: impunerea pe mașinile noi de la tot felul de gadget-uri mai mult sau mai puțin utile (modul de apel automat la 112 în caz de accident, frânare automată, sisteme de păstrare a benzii de circulație, antidemaraj cu etilotest sau alte electronice) până la inconștiența cu care insistă să ne umple (doar) de mașini cu baterii.
În atare condiții prețul mașinilor crește susținut de ani de zile și a accelerat recent și mai mult, timpii de livrare deturnând mulți clienți către piața SH, care a cunoscut și ea o creștere de prețuri semnificativă.
Și-atunci nu puțini cumpărători și-or fi pus problema dacă merită să dea pe o mașină folosită o sumă mai mare decât ar fi dat acum un an (mai ales că e cultivată incertitudinea pentru viitor a motoarelor clasice), sau să renunțe la o parte din pretenții și să ia una nouă și fără griji (investiție mică), care vine repede, comparabilă la bani cu multe SH-uri.
Vinde Dacia, dacă-i lăsa Renault să păstreze și dCi-n ofertă și la cele mici, vindea și mai mult.
totusi vreau autobuze electrice cat mai repede! fara motorine! put medieval..