Ce mașini au înmatriculat europenii în 2022: Dacia, cea mai mare creștere din clasament

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 18.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date publicate de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, în 2022, europenii au înmatriculat peste 11.28 milioane de mașini. Volkswagen a fost marca preferată a clienților de pe Bătrânul Continent.

În anul care a trecut, europenii au înmatriculat peste 11.28 milioane de mașini noi, cu 4.1% mai puține decât în 2021. Dacă ne referim strict la ultima lună din 2022, în Europa au fost înmatriculate 1.09 milioane de unități.

Acest număr reprezintă o creștere de 14.8%, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, arată cele mai noi date publicate de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.

Cu 1.197.455 de mașini (- 6.9%), Volkswagen conduce topul mărcilor preferate de europeni în 2022. Constructorul din Wolfsburg este urmat de Toyota, cu 766.769 de unități (+7.6%) și de BMW cu 646.538 de vehicule (-5.4%).

La distanță relativ mică de rivalii din Munchen s-au clasat cei de la Mercedes-Benz, cu 634.697 de unități. Urmează Peugeot, Audi, Renault, Kia și Skoda, iar Hyundai completează topul 10.

În acest clasament, Dacia se poziționează pe locul 12 cu 475.511 unități. De menționat că producătorul de la Mioveni a înregistrat cea mai mare creștere, de 15.8%, dintre mărcile prezente în top.

Opel, Fiat și Citroen ocupă pozițiile 13, 14 și 15 în acest clasament.

via ACEA

Comentarii (14)

  • Prezentați top 50, să apară și Volvo, chiar nu este corect . Mai lipsește și cea mai LUXURY marcă, Tesla, din top 10, curios .
    16 7
  • Opel, Fiat și Citroen ocupă ultimele 3 poziții în clasament.

    n-are cum...sunt cu cifrele ACEA in fata:
    Opel 428145
    Fiat 395378
    Citroen 375578

    Doar un exemplu:
    Seat 345704
    sau Alfa 32737
    poftim si Volvo 247126

    https://www.acea.auto/files/20230118_PCPR_2212_FINAL.pdf
    pagina 4
    10 2
  • @dan_grc
    Volvo e altceva.
    Vezi in top Ferrari, Rimac, etc?
    VOLVO e Volvo. Masina nu pentru toti agaricii.
    Populatia limitata alege inca VAG, dupa ce a fost mintita si aburita.
    Alege BMW-uri pentru ca face dom'le drift fain (cei mai prosti soferi peste tot sunt cei de BMW, cei mai cocalari si retarzi. Ii vezi sarind al bataie, intrand in mare, pe partii si prin parcuri). Deci sper Volvo sa fie mai excusivist, mai pentru altii, ca de cocalarii obositi cu VAG si BMW suntem satui.
    Volvo face reclama la siguranta, nu la drift si putere.
    Volvo nu e in lista celor mai furate masini, cele mai accidentate si cele cu km dati inapoi.
    Din topul asta fac parte fix VAG si BMW. Pentru ca se adreseaza acelor categorii de marlani.
    Retarzii vor galagie si drift, ca atat ii duce pe ei mintea.
    9 16
  • E normal ca Dacia să vândă de două ori mai multe mașini decât Volvo în Europa. Una e să faci mașini low cost și să te adresezi firmelor cu flote și persoanelor fizice cu venituri sub medie și altceva este să ai un brand premium, cu o adresabilitate mult mai redusă. Oricum, probabil cifra de afaceri făcută de Dacia cu vânzări duble de unități, e pe la jumătate față de cifra de afaceri a Volvo. Nu poți compara Dacia cu Volvo, poate doar la designul farurilor și al stopurilor lui Jogger, copiat fix de la brandul suedez. Altfel, mă bucur pentru Dacia, arată că este pe drumul cel bun. Ca și Volvo, dealtfel, care crește frumos de la an la an.
    9 9
  • @dan_grc
    Te macina tare Volvo, asa-i?
    Nu-i de nasul tau, ca tie iti plac troacele diesel obosite.
    Lasa-i pe altii mai nestiutori sa aleaga Volvo, tu nici nu-l mai mentiona.
    E o chinezarie, nu-i ca BMW IX3 :))
    Somn usor.
    7 18
  • Lăsați comparațiile Volvo cu Ferrari și Rimac, nu este o marca exclusivistă, a fost mai tot timpul prin diferite curți, până a ajuns la chinezi, știți de ce ? Pentru că niște fani de tastatură nu pot fi și clienți, de aceea o marca ajunge cu probleme, Volvo e un caz fericit, Saab n-a fost de exemplu .

    Ma macină foarte mult Volvo, adică satisfacția infinită a clienților, fiind de mulți ani în coada listei la fiabilitate, dar în același timp auzi latraturi non stop înspre Bmw, ia zi Edikk, ai Volvo ? Poate Polestar ? Exact .
    15 9
  • @dan_grc
    Vezi ca mananci castraveti murati.
    In 2011, 2013, 2014, Volvo a fost peste Marcile germane la satisfactia clientilor fix in Germania.
    Si un alt exemplu: masinile de politie in Anglia vor fi inlocuite. BMW-urile nu au mai fost folosite dupa ce au luat foc si un om a murit. BMW va fi inlocuit cu V90/XC90.
    Daca te uiti la cate recall au avut Marcile in 2022, BMW, Mercedes si Audi sunt peste volvo. BMW-urile cu probleme mari la baterii.
    BMW-urile se adreseaza cocalarilor care nu stiu sa se informeze.
    Volvo de cand a fost cumparata de chinezi, o duce destul de bine, scoate modele noi si bune, cu mult peste germani. Insa reclama e sufletul comertului.
    Daca volvo se baga in aliante and ilegale si minciuni pentru pacalit investitorii, poate avea vanzarile celor de la BMW.
    Dar unii fac vanzari din minciuni, altii din calitate.
    BMW-urile sunt pentru cocalari, asta e clar.
    11 15
  • Topul complet cu toate cifrele

    https://www.best-selling-cars.com/europe/2022-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

    Notes: 1. ACEA statistics do not include all brands, eg Tesla, but estimates of totals include such brands as well. Including: 2. Cupra, 3. Bentley and Lamborghini, 4. Abarth, 5. Dodge, Maserati, and RAM.
    4 14
  • Papagalul electric al site-ului își va cere scuze cumpărătorilor de Tesla de până în ianuarie 2023? Câți bani au pierdut nerăbdătorii electrici din cauza prostiei care i-a împins să facă alegeri manipulate subversiv de tot felul de boți idioți?
    14 3
  • Nu mai zicetii nimica ?
    2 6
  • Am Volvo de peste un an XC60 T6 si înainte un X3. Volvo nu se fura ca-s plictisitoare…;)
    Dar își fac treaba.. :)
    Mai las-o balta cu cocalari șamd ca am înțeles si nu-i treaba noastră sa facem ceva in privința asta.
    Prostimea este prostime cu sau fără BMW si este cel mai bine sa profitam de ei si sa nu ne “punem mintea” cu ei. Poate suna cam dur si egoist, dar asta este…
    12 1
  • Interesantă situație… pare că Toyota a “profitat” într-o oarecare măsuă de timpii mari de așteptare a celorlalți producători… bravo lor, sunt foarte bine optimizați, variante reduse de configurare si pragmatice… cei cu briz-briz-uri, produc serii limitate.
    In schimb mă așteptam la ceva mai mult de la Hyundai si Kia.
    PS… Electricele varză totală si anul asta va fi si mai rău. Felicitări celor care au cheltuit cu 20% in plus pentru o Tesla… ;)
    10 3
  • ATENTIE!
    este vorba de: European Automobile Manufacturers’ Association, or ACEA, unites Europe’s 16 major car, truck, van and bus makers.
    4 1
  • nu m-ai zicem nimika, electricele a daț țepi la om.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru