Ce mașini au cumpărat românii în 2023: mașinile hibride le-au depășit pe cele diesel în vânzări

de Tiberiu Safta
Marti, 16.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor date noi, românii au cumpărat peste 46.000 de mașini noi în primele 4 luni din an. Cea mai mare cotă de piață este deținută de mașinile cu motoare pe benzină, în timp ce vehiculele hibride le-au depășit din nou pe cele cu motoare diesel.

După primele 4 luni din 2023, românii au cumpărat 46.328 de mașini noi, potrivit celui mai nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA). Concret, asta reprezintă o creștere de 25.1% față de același interval din 2022.

Dintre toate mașinile noi vândute până acum, cele mai multe sunt cu motoare pe benzină. Astfel, cota de piață a vehiculelor cu aceste motoare (inclusiv cele cu sistem mild hybrid), a ajuns să fie de 66.3% în țara noastră, o creștere de 1.4% față de aceeași perioadă din 2022.

Între timp, mașinile cu motoare hibride convenționale și hibride cu încărcare la priză dețin o cotă de piață de 20.4%. Prin comparație, în aceeași perioadă din 2022, aceste mașini dețineau o cotă de 19.7%. Astfel, mașinile hibride au fost vândute în număr mai mare decât cele cu motoare diesel, care dețin acum o cotă de piață de numai 13.3%. Asta înseamnă o scădere de 2% față de intervalul ianuarie-aprilie 2022.

După primele 4 luni din 2023, vânzările de mașini electrice noi au înregistrat o creștere de 36.8%, fiind vândute 4011 exemplare. Cel mai vândut model cu zero emisii a fost Dacia Spring, cu 1865 de exemplare vândute.

Inclusiv vânzările de mașini hibride au crescut cu 43% față de perioada similară din 2022. Cel mai vândut model PHEV a fost Ford Kuga, cu 290 de bucăți vândute. În același timp, cel mai bine vândut model cu motor hibrid convențional a fost Toyota Corolla, cu 571 de exemplare vândute.

via Economica

Comentarii (7)

  • dieselul tot in picaj, se mai trezeste lumea si in tara asta. nu inseamna ca ar fi un motor prost, ba dimpotriva, conditia e sa fie folosit in sensul menirii sale: drumuri lungi extraurbane. in orase n-are ce sa caute, pentru sanatatea tuturor, a noastra ca oameni, a lui ca motor.
    21 36
  • Adrian
    A luat lumea hibride pentru ca n-are incotro. Tot ce se vinde e hibrid, inclusiv diesel, inclusiv motoare mari, mild/micro/pico hibrid. Si uite asa se face campanie si se creeaza in capul publicului ideea ca ”toti cumpara masini verzi”. Cumpara pe naiba. Am 2 masini noi, ambele cu motoare de 2L mild-hibride, start-stop oprit si e biiiiine !
    39 12
  • Seriff
    @eu diesel in oferta nu se mai gaseste la majoritatea producatorilor, mai ales la masini de buget, altfel s-ar vinde la greu, dar oamenii nu au de ales si astfel cumpara mizerii de 1.0 in 3 cilindrii in loc de 1.5 diesel, dupa fac coada la service ca au probleme, asta e viitorul.
    38 14
  • Banditos
    hauleooo, sa moara Bibi!

    pai ce fac romanii astia, cumpara altceva decat diesel? Sa-i spuna careva lu' istetu' ala de la autolatest cum sta treaba; ca mai deunazi se umectase cu totul la articolul cu preferintele germanilor pe anul 2023.

    Auzi, @sheriff...transmiti tu noutatile, ca am inteles ca de acolo te adapi cu informatii de "calitate".
    13 35
  • În Germania au crescut vânzările de mașini diesel aprilie 2023 vs aprilie 2022.

    Tot în picaj, dar în creștere.

    Ca să corelăm datele, românii au cumpărat 46 000 mașini noi în primele 4 luni, iar germanii au cumpărat 36 138 mașini diesel în aprilie.
    33 11
  • Ar trebui facuta o clara diferentiere intre hibride si mild-hibride.
    Cred ca aceste hibride mentionate in articol nu sunt cele mild-hibride.
    Cat despre cele diesel, e normal sa dispara incetisor pentru ca put.
    https://www.biziday.ro/249212-2/
    10 37
  • Corect “EU”… eu cred ca nu o sa ajungem la o singura soluție, nici o șansa. Cred ca Electricele încă se mai pot dezvolta si dacă se îmbunătățește faza cu bateria (capacitate, greutate, încărcare..), pot sa fie folosite bine merci de mulți. In zona unde prețul este criteriul esențial nu merge cu ce as vrea, ce optionale șamd… bugetul este limitat si se alege ce-i mai ieftin.
    Deci este de văzut când apar alternative in zona de 20.000 euro si ma refer la alternative care duc minimum 300 km in orice condiție.
    Marea majoritatea a electricelor disponibile sunt in zona de mijloc si peste, adică nici 30% din piața.
    18 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru