Ce-i prea mult strică: Ford nu va lansa maşini electrice cu autonomie de 300 de kilometri

de Daniel Popescu
Marti, 19.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford nu intenţionează să lanseze maşini electrice cu autonomie de 300 de kilometri, întrucât acestea presupun costuri mai mari şi o masă superioară din cauza bateriilor mai voluminoase.

Constructorii auto admit în general că autonomia scăzută este în prezent unul dintre factorii care limitează succesul maşinilor electrice.

Tocmai de aceea, în acest an vor apărea mai multe modele cu autonomie de 300 de kilometri, cum ar fi Chevrolet Bolt, pregătit pentru toamna acestui an, sau Tesla Model 3, care urmează să fie lansat la sfârşitul lui 2017. În plus, următoarea generaţie pentru Nissan Leaf, programată pentru 2018, promite de asemenea o autonomie de peste 300 de kilometri.

În toată această paletă largă de opţiuni, Ford joacă împotriva curentului şi anunţă că viitorul Ford Focus Electric, care va debuta în toamna acestui an, va avea o autonomie de circa 160 de kilometri, în creştere de la 122 de kilometri cât are actualul model.

Urmareste Automarket
În opinia constructorului american, o autonomie de 160 de kilometri este suficient de mare pentru cei mai mulţi oameni care au nevoie zilnic de o maşină pentru a merge la locul de muncă, motiv pentru care dezvoltarea unui model cu autonomie de 300 de kilometri nu este justificată.

În apărarea sa, Kevin Layden, directorul programului de electrificare din cadrul Ford, afirmă că o autonomie de 300 kilometri presupune costuri mai mari de dezvoltare şi o masă totală a maşinii mai mare din cauza utilizării unor baterii mai voluminoase.

"Cred că în momentul de faţă lansarea lui Focus Electric cu o autonomie de 160 de kilometri va satisface o bună parte din populaţie. Va fi accesibil şi va reprezenta un pas înainte comparativ cu unde suntem acum", a precizat el.

Decizia celor de la Ford este oarecum surprinzătoare în contextul în care constructorul investeşte 4.5 miliarde de dolari în dezvoltarea unor modele electrice şi hibride.

Via Automotive News (inreg.)

Comentarii (9)

  • green-report
    Vulpea cand n-ajunge la struguri spune ca sunt acri.

    Oricum Focus electric n-a fost niciodata un concurent serios ptr o alta compacta electrica cum este Nissan Leaf. Ford a facut mai mult figuratie.
    Un act de prezenta simbolic...interesul fiind sa le scada media emisiilor per total, conform diverselor normative, fara sa-i intereseze a influenta prin ceva pozitiv piata.
    23 4
  • La momentul actual o hibrida electrica + un motor pe benzina de 1 litru turbo ar fi solutia castigatoare.
    9 10
  • @ScorpyonVAG
    La momentul actual? Nimeni nu-si ia masina pentru 1 an.
    Anul 2017 va aduce multe schimbari bune pentru 100% electrice.
    10 1
  • Cornel Rs
    in Germania e o vorba : pleci cu fordu,te intorci cu trenu
    Constructorii se zbat sa gaseasca solutii pt depasirea pragului de 300,350 km ..vine ford si le zice ca ne ajunge si 160 :)))
    6 6
  • Bolt-ul are deja 320 km si va veni in Europa sub forma e-Ampera. Teslele au la fel sau mai mult. Ford a ramas in urma la capitolul respectiv...asta e.

    Oricum cel mai vandut model al lor ramane F-150 cu toata seria derivata, masini care nu au nevoie sa fie electrice sau hibride.
    6 1
  • Noutati 2017
    http://roulezelectrique.com/la-future-nissan-leaf-aura-t-elle-540-km-dautonomie/
    7 2
  • între timp...
    Carlos Ghosn a spus că Nissan explorează noi materiale chimice şi soluţii pentru a produce baterii mai mici, mai uşoare şi mai ieftine.
    6 1
  • "Tocmai de aceea, IN ACEST AN vor apărea mai multe modele cu autonomie de 300 de kilometri, cum ar fi Chevrolet Bolt, pregătit pentru toamna acestui an, sau Tesla Model 3, care urmează să fie lansat la SFARSITUL LUI 2017.
    5 1
  • Corect. Ford sa stea la coada vacii unde-i este locul !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru