Grupul Volkswagen traversează o perioadă marcată de incertitudini în care încearcă să reducă costurile în contextul scandalului Dieselgate, iar una dintre cele mai noi măsuri este să pună accentul pe platforma Modularer Querbaukasten (MQB).
Constructorul german susţine că a reuşit să reducă costurile pentru modelele bazate pe această bază tehnică, întrucât acestea utilizează numeroase componente comune. Tocmai de aceea, platforma MQB va deveni şi mai importantă în cadrul grupului.
Astfel, MQB va fi utilizată în continuare pentru încă două generaţii, iar numeroase modele mici, compacte, dar şi SUV-uri din cadrul Grupului Volkswagen vor fi transferate pe această platformă. Printre ele se numără viitoarele generaţii ale lui Volkswagen Polo şi Seat Ibiza, care vor fi lansate anul viitor, dar şi viitorul Seat Arona şi modelul de serie prefaţat de conceptul 20V20 care va înlocui actualul monovolum Alhambra.
Prin aceste noutăţi, Volkswagen vrea să crească livrările de maşini bazate pe MQB de la două milioane de unităţi în 2014 la 7 milioane de unităţi în 2018, în condiţiile în care vânzările anuale ale întregului grup sunt de circa 10 milioane de unităţi.
Platforma MQB a fost introdusă în 2012, iar în prezent gama include modele precum Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Seat Leon, Audi A3, precum şi Volkswagen Passat, Skoda Superb, Volkswagen Tiguan, Seat Ateca, Audi Q2 şi Skoda Kodiaq, dar şi viitorul Volkswagen Atlas.
În paralel, Volkswagen investeşte sume importante de bani în dezvoltarea platformei Modular Electric Toolkit (MEB) dedicata maşinilor electrice, care va beneficia de 30 de modele până în 2025.
Via Motor1
Cu sau fara independenta un Golf e intr-o alta clasa fata de concurenta cand vine vorba de confort, tinuta de drum, materiale, motoare, cutii si ce mai vreti voi acolo.
Treaba asta cu platforma comuna nu se va traduce intr-un Touareg cu suspensie de Polo sau reciproc.
acum cu mqb, care e o platforma excelenta pentru masini pana in clasa medie, vw va ramane cu motoare l4 transversale si poate un V6 foarte inghesuit, desi platforma nu a fost construita pentru asa ceva de la inceput.
daca aceasta schimbare este una reusita sau nu, doar cumparatorii si vanzarile ne vor confirma sau infirma
Referitor la discutiile de mai sus. Nu stiu cine este cel fara nickname, chiar nu ma intereseaza atat timp cat nu vorbeste baloane. Detin un Peugeot 307 , si ulterior m-am mai ''procopsit' acum 2 ani cu un Chevy Epica pe motorina acesta cumparat la mana a doua cu doar 5.500 euro. Cel care zice mai sus ca puntea rigida nu compromite tinuta de drum are o grava problema, si ii transmit o documentare cat mai profunda, fiindca ii lipseste cu desavarsire . Directia n-are absolut nici o legatura cu suspensia . Pe 307 am servodirectie hidraulica, mult mai precisa ca cea electronica de pe Epica, insa puntea rigida spate isi arata limitarile constructive. Ea este regasita si pe Logan, asadar nu putem avea mari asteptari de la un astfel de tip de suspensie indiferent ca aceasta este pusa pe Audi sau pe Dacia, este pur si simplu o solutie ieftina care sa reduca costurile si atat . In stilul de condus dinamic suspensia independenta de pe Epica sta pe trasa ideala, cu toate ca masina este mai lunga , rotile stau in permanenta in contact cu asfaltul, fara sa te faca sa franezi pierzand astfel puterea si cuplul la roata.