Dacă sunteți pasionați de industria auto și o urmăriți îndeaproape, ați observat cu siguranță faptul că producătorii auto încearcă să-și impună mașinile sport în ultimii ani anunțând timpii oficiali pe circuitul de la Nurburgring, considerat reperul performanței de vârf pe circuit. Cu 21 de kilometri lungime, circuitul oferă îndeajuns de multe provocări pentru o mașină pentru fi privit ca locul în care o mașină poate să-și dovedească supremația în fața concurenților direcți din segment.
Ei bine, povestea este una dulce-amară pentru cei de la Honda din acest punct de vedere. Cea mai nouă generație a Hot Hatch-ului Civic Type-R, lansat de curând și în România și testat de Automarket pe larg aici, a reușit anul trecut să bată recordul pe tur pe Nurburgring pentru o mașină cu tracține față. Cu 7 minute și 50,63 de secunde, Type-R desființa recorul anterior, utilizând astfel la maximum apendicele aerodinamice și motorul de 310 cai putere de sub capotă.
Problema este însă că recordul a picat între timp, Volkswagen GTI Clubsport S, versiunea radicală a lui Golf GTI, reușind să îmbunătățească cu mai puțin de două secunde timpul modelului japonez. A fost însă o schimbare cu cântec, pentru că Golf GTI Clubsport S este o mașină extrem de apropiată de cele de circuit, lipsindu-i de exemplu bancheta posterioară.
Cinci circuite, cinci recorduri
Ei bine, Honda s-a hotărât să nu conteste rezultatul celor de la Volkswagen, dar au răspuns într-un stil aparte.
Japonezii au mers cu Civic Type-R pe cinci dintre cele mai tari circuite ale lumii și au bătut cu Type-R recordurile pentru mașini cu roți motrice față pe Hungaroring, Monza, Estoril, Spa Francorchamps și Silverstone. Și pentru a fi siguri că tururile vor fi cu adevărat memorabile, cei de la Honda au contractat doi piloți de WTCC pentru a reuși să înregistreze timpi-record: Norbert Michelisz (Hungaroring și Monza), Matt Neal (Silverstone), Rob Huff (Spa) și Bruno Correia (Estoril).Rezultatele finale sunt greu de contextualizat fără timpi paraleli, dar arată interesant, mai ales acând în vedere faptul că Honda Civic Type-R a reușit să coboare sub borna de 3 minute la Spa, un circuit complex și relativ lung. Dovezile video pentru ceea ce Honda a denumit oficial "dovada că Type-R este cel mai bun hatchback de performanță cu tracțiune față" sunt mai jos. În ceea ce privește recordul de la Nurburgring, lucrurile sunt departe de a fi clarificate: "Vom încerca din nou acolo", spune John Kingston, directorul de comunicare al biroului european Honda.
Timpii lui Civic Type-R pe cele cinci circuite europene:
Silverstone: 2:31.8
Spa-Francorchamps: 2:56.9
Monza: 2:15.1
Estoril: 2:04.1
Hungaroring: 2:10.8
Pacat ca nu avem timpii pe circuite (cu exceptia Nordschleife-ului) ai altor masini pt a putea face o comparatie.
O să facem o versiune Automarket.ro cu articole care sunt formate din titlu și galerie foto.
Vw nu prea participă corect în competiții și cam mint mereu.