Aproape că nu mai există zi în care să nu apară noi informaţii despre neregularităţile comise de Volkswagen în scandalul emisiilor.
De data aceasta nici măcar nu a mai fost nevoie ca autorităţile americane sau europene să se implice în acest caz, întrucât constructorul german a decis să facă publice din proprie iniţiativă rezultatele unei anchete interne.
Astfel, nu mai puţin de 800.000 de maşini comericalizate în Europa înregistrează diferenţe majore la consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale furnizate de producător.
"Au fost depistate incoerenţe inexplicabile privind stabilirea nivelului de dioxid de carbon, situaţie care poate afecta aproximativ 800.000 de maşini. Conducerea VW va iniţia imediat un dialog cu autorităţile responsabile privind consecinţele acestor concluzii", precizează Volkswagen într-un comunicat de presă.
Volkswagen nu a menţionat care sunt motoarele sau maşinile afectate de noile neconcordanţe, însă a menţionat că anticipează costuri suplimentare de 2 miliarde de euro pentru remedierea acestora.Interesant este că cele 800.000 de maşini nu sunt afectate, cel puţin aparent, de emisii mai mari de oxid de azot, ca în cazul celorlalte peste 11 milioane de maşini, ci de două alte probleme majore: consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. Astfel, pe lângă problemele de mediu, apare şi un cost suplimentar achitat de şoferi pentru carburant.
Matthias Mueller, noul CEO Volkswagen, afirmă că va face tot posibilul pentru ca toate problemele să fie rezolvate.
"De la început am forţat pentru o clarificare a evenimentelor.
Nimeni şi nimic nu ne va opri. Este un proces dureros, dar este unica noastră alternativă", a explicat el.
Pentru consum apropiat de realitate - http://www.spritmonitor.de/en/
vad ca tot businessul e construit pe minciuna...
toata lumea e o minciuna se tzepuiesc unii pe altii fara scrupule, despre ce dicutam?
In Europa in ultima vreme minciuna e pe fata.
S-au intrecut in cifre de consum care de care mai fantasmagorice.
De exemplu Audi A4 2.0 TFSI S-tronic 185Kw consumuri 7.4/5.7/4.7? Serios? De cand consuma un 2 litri benzina turbo 1.5 tone 5-6-7%?
Alea-s consumuri de masina de oras cu motor 1.0 - 1.2, conduse cu grija.
Acum 10-15 ani parca mai aveau pic de bun simt. Tin minte ca prima mea masina, din 95 fiind, era un 2 litri aspirat benzina 1.5 tone ce consuma 12.0-9.8-7.8.
In zilele noastre, mai adauga si un turbo nesimtit, dubleaza puterea si aproape taie consumurile in jumate.
Magie frate!
Uita-te la ultimul drive test de pe site. La ce se face reclamă acum?din introducere iti dai seama.
Eu mă întreb , la o firma de volum si cantitate , de unde cifra asta de 800.000. De ce nu 850.000 sau 1.850.000.
S-a produs o serie limitată de alt program care însela la consum si alte boxe?iar celelalte spun consumul adevărat? Parcă pana acum se luptau pentru no.1 in lume la vânzări cu vreo 11 milioane target, pot fi corectat.
Deci care e treaba cu 800.000 ? Dacă tot citim o stire. Sau e la fel ca știrile consacrate de la noi din tară?
ma intreb de ce in fata acestor evidente cu minciunile VW se dau minusuri.
pana la urma tot consumatorii vor suferi, cu TDI la revanzare va fi f tricky, plus ca in USA ii asteapta niste amenzi astronomice dupa ce pe langa TDi de 2 l, a aparut si cel de 3 l si acum si TSI cu probleme,
cred ca daca mai cerceteaza mai apar si altele.
nu ii vad bine pe VW fara suparare la baietii de la showroom care dau cu minus...
Sunt mulți care și-au luat vw după zgomotul reclamei din târg și nu pot recunoaște că au luat țeapă cu nemaipomenitele lor motoare. Lasă-i cu degetele lor roșii că și așa sunt prinse de capota tdi-ului.
Oare cand incepeti sa ganditi out of the box si renuntati la hatereala puerila?
Cifra de 800 000 reprezinta nr de vehicule pe care a fost pus motorul pe benzina de 1.4. Pana acum VW au fost acuzati de masuluirea emisiilor de NOx, compusi care sunt extrem de cancerigeni. Pe urma a intrat in joc motorul de 3.0 in 6 cilindri, pe aceleasi considerente.
Motorul de 1.4 pe benzina de care se vorbeste in articol este suspectat ca consuma mai mult si emite mai mult CO2 decat erau in specificatiile producatorului. De fapt problema mare la VW abia aici incepe, pentru ca emisiile de NOx le mai poti curata cu un AdBlue, dar emisiile de CO2 n-ai cum sa le reduci decat din constructia sau setarile motorului.
@TC1900, cine vrea un diesel sh o sa si-l ia indiferent de emisii sau de ce spune x si y. Eu nu cred c-or sa piara atat de catastrofal la revanzare. Sa nu uitam ca VW este veriga de legatura intre productia de masa si premium.
@1. Despre zgomotul reclamei din targ, cam cum ti se pare ca-i
"bate" motorul aluia cu japo-n gura toata ziua? E foarte amuzant cum oamenii vad numai ce le place. Pe unii ii vedem ca fac reclama falsa, si-i comentam de-i rupem, dar cand vine vorba de masinuta noastra de suflet, wow, aia e unsa cu miere si putem sa-i facem si postament sa ne inchinam la ea toata ziua.
in fata unor argumente clare, tu tot chestii gen hateri etc,
asa gandea si mr ponta si dragnea, gen cine nu e cu noi e impotriva noastra si finnaly au ajuns unde merita la cosul de gunoi
VAG au facut motoare TDI bune (putere/consum/fiabilitate) pana prin 2005. Acum au ramas in urma (in special la consum), probabil pt ca s-au zgarcit cand au dezvoltat motoarele noi.
Consumul real e clar diferit fata de cel pe hartie la totate marcile. Nu stiu cum se masoara consumul in conditii de laborator, dar constructorii merg la teste ca si studentul ce stie deja subiectele la un examen.
Sper ca in curand vom avea cifre mai realiste in cataloagele masinilor.